Alchymistické Předměty

Jedová dýka Hodnocení: Geniální

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 23

Skupina: Zbraně

Suroviny: 20

Základ: dýka

Nalezení: -

Trvání: dle jedu

Výroba: 7 hodin, rytí 8-16 hodin

Nebezpečnost: dle jedu

Síla: dle jedu

Barva/chuť/zápach: dle jedu

Popis:

Další suroviny (náhrada surovin) pájka, pruhy železa, kyselina na leptání (10 zlatých)
Trvanlivost: stále
Dosah účinku: dotyk - krev
Síla zbraně/zbroje 2/+0; -2
Úroveň výrobce: Alchymista - 1
Váha 0,2 kg = 4 mince
Cena 2-3 zlatých
Skutečná cena 95-120 zlatých

Dýka s dutou rukojetí vyžaduje speciální úpravu, spočívající v odstranění trnu, na kterém je nasazena rukojeť a přiletování jeho náhrady - duté trubice, vytvořené ze stočených pásků železa. Zvenku trubička vypadá jako normální rukojeť. Do této trubice se vkládají skleněné ampule s jedy, místo v trubici je tak akorát na jednu ampuli.

Jedová kapacita dýky - ampule obsahuje asi 1 ml jedu, což jsou asi 2 dávky z 10, na které je možno rozdělit množství jedu, jako u šípů (dělení jedu na 10 dávek, jako u šípů). Na ty také nanesete tolik jedu, jako na větší zbraně. Nebezpečnost jedu zůstává, jeho síla klesá přímo úměrně s rozdělením. V trubici je hrot, který může být rýhovaný, o který se ampule prorazí a jed vyteče otvory (rytými kanálky v čepeli) mezi záštitou a čepelí ven. Na ostří vyteče 1 dávka, další množství vyteče až po asi 1 kolovém třesení dýky. (K dělení jedu, vycházím z toho, že jed nanášený na šípy se dělí na 10 částí, na dýku se nanesou takovéto části dvě, obsah ampule je shodný, 2 z 10 dávek.)

Ampuli vyrobí pyrofor od 6. úrovně, bezchybně plnit a zatavovat dokáže od 7. úrovně. Plnění na 6. úrovni je past N9, obratnost, úspěch/rozbití ampule s jedem.

Záštita se nijak nemění, neboť trubička začíná až za ní, na zbytku původního trnu. Průměrem je dvakrát větší než původní trn.

Čepel je pokryta jednou či dvěma drážkami podél každého ostří, těsně před hrotem se mohou spojovat v špičaté "V". U záštity musí být mezi každou drážkou a trubičkou (zásobníkem na jed) vyryt kanálek! Ten je kryt z vrchu záštitou. Rytí je jednodušší než jeho vyvrtávání do čepele. Drážky slouží pouze k rozvedení jedu z ampule k ostří a do rány, neboť jsou mělké.

Takto sestavenou dýku již nelze snadno rozebrat, s kvalitním kovářským náčiním to zabere půl až celou hodinu. Rozebrání spočívá v odstranění hlavice, postupném rozebrání letované trubice na jedové ampule a sundání naražené záštity.

Pro zamaskování jedových drážek často volí zkušení alchymisté ozdobné rytí, drážky samy totiž bývají ryty a broušeny, jen velice zřídka leptány. Pokud alchymista nedosahuje dostatečné zkušenosti a obratnosti, svěří zdobení zlatníkovi, klenotníkovi či zámečníkovi. Zda je dostatečně zkušený, zjistíme tak, že jeho úroveň zvýšíme o dvojnásobek jeho bonusu za obratnost a pokud je toto číslo stejné nebo větší než dvacet, kvalitní rytí zvládne sám (vzorec vypadá takto: úroveň +2*OBR >= 20).

Hlavice dýky je nejdůležitější částí, slouží totiž k rozbití ampule s jedem ve chvíli, kdy je třeba. Hlavice působí zároveň jako píst.


Zatím jsou propracovány dva způsoby rozbíjení:

A) kroucení - hlavice je na rukojeti alias trubici připevněna pomocí závitu. Našroubováním hlavice k záštitě je ampule natlačena na hrot. Pomalejší způsob, avšak ampule se nerozbije při náhodném nárazu nebo pádu dýky na zem.

B) náraz - hlavice je našroubována na kratším závitu než v předchozím případě. Po překonání závitu lůžko hlavice nasedá na ampuli, která se opírá o hrot. Nárazem se hlavice posune, zároveň s rozbitím ampule. Postačí úder hlavicí do zdi, něčí helmy či lebky, úder o pláty zbroje či o dlaň.


Boj - Útok i obrana s touto dýkou zůstávají nezměněné díky pečlivému vyvážení při výrobě. S drobným dodatkem:

Úspěšný útok (bod) dýkou do plátové nebo rytířské zbroji může vést k prasknutí a odlomení kusu čepele v drážce na jed. Šance je asi 20% (přesněji 20%- úroveň výrobce).

Úspěšná obrana dýkou proti útoku minimálně 12 znamená automaticky vylomený zub vlivem oslabení čepele rytinami a drážkami. Všechna tato poškození mají hodnotu 1 života a řeší se podle PPP 1.6 strana 19. - kapitola chodec.

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 23

Autor:

Diskuze

 Uživatel úrovně 5

4 Setsan: díky, body a, b, c se předpokládají automaticky, taky se v pravidlech nepíše, že by válečník musel čistit svůj meč. :o) Co se týče vytlačování jedu, část se ho vytlačí při rozbití ampule, doslova je v textu uvedeno: ("Hlavice působí zároveň jako píst."). J.S.


 Uživatel úrovně 5

1) je to perfekni az na par drobnosti
a) zajimalo by me co dela po rozbyti ze jed s tece do kanalku, podle me se vetsinou drzi dyka cepeli nahoru takze ji musi chvili po rozbyti otocena dolu aby se kanalky zapojili
b)podle me chvilku trva nez jed stece kanalkami ven( i kdyz zalezi jak sou velky a jak je ridkej jed)
c) podle me by se taky mela dyka pravidelne cistit prece jenom se ty kanalky v dyce znecistujou
d) vyuziti je ze kdyz po prvi zasahnu tak to bude porad davat jed
mas 5


 Uživatel úrovně 0

Dobře udělený,ale co jed možná by to chtělo něco speciálního.Takový kurare se pouze nane se na čepel?


 Uživatel úrovně 0

Solidne zpracovane,popis pouziti -malokdo by se nad tim zamyslel...


 Uživatel úrovně 5

dosť dobré .... ja by som to spravi asi inak .... ale toto má tiež veľa do seba :-))
.
.
.
NOEH ... dám za 5* ... zaslúži si to


 Uživatel úrovně 0

Ocenuji snahu vymyslet dyku realisticky ( s ohledem na moznost vyroby ).


 Uživatel úrovně 5

Jsem rád za:
1) Mesanfarona, neboť to chudák přečetl a odhalil mi několik drobných nejasností v popiscích (vymyslet správný popis pro dlení jedů je pravdu práce pro vraha ;o) )
2) Kuduka, neboť uveřejnil příspěvek "dýka s kanálkem", což mi dalo počíteční impulz
3) Svůj šílený rukopis, který mne to donutil po sobě přečíst a celé
přepsat.
J.S.


 Uživatel úrovně 0

Co dodat příspěvek jak se patří.


 Uživatel úrovně 0

Líbí se mi možnost poškození proti zbroji a zbrani. Je to pěkná asasinsaká zbraň a je herně vyážená (alespoň podle mě). No určitě si ji někdo z mých hráčů bude moci vyzkoušet na vlastní kůži (doslova :-))