www.Dracidoupe.cz


Alchymistické předměty


Hya-sirt 
Příprava pro tisk (tisknuto 564x)
Přidáno: 20:26:15 12.01.2003
Skupina:Ostatní
Magenergie:0 magů
Suroviny:50 zl.
Základ:viz níže
Trvání:viz níže
Výroba:viz níže
Magy/den0
Autor: Elleas
Průměrné hodnocení:4.21
Popis:Hya-sirt

Původ: Kdysi dávno, když byl ještě svět plný draků a lidé se na něm teprve rozkoukávali mezi ně přišel Malý človíček. Jmenoval se Wersenus a byl to alchymista. Wersenus začal některé lidi učit, jak zacházet s přírodní magií. Prvním jeho učedníkem byl Almion Drakobijec, který pocházel z drsných severských končin, kde se většina vesnic musela potýkat s jedním velkým problémem - útoky draků. Almiona alchymie bavila a brzo se ji naučil ovládat lépe než jeho mistr. Než však nadešla jeho závěrečná zkouška, přišel mu dopis, že jeho vesnice potřebuje pomoc. Vrátil se tedy domů a zjistil, že polovina jeho vesnice je vypálena a druhá polovina rozdupána. Usídlil se proto v nedaleké jeskyni, kde začal vyrábět různé jedy a lektvary proti drakům. Nakonec se mu podařilo vyrobit opravdu silný jed, jehož receptura se bohužel nedochovala. Za jeho pomoci se mu dařilo dokonce zabíjet draky, avšak po nějakém čase začaly docházet magy. Věděl sice, že v dračích tělech je magenergie nepočítaně, ale jediná v té době pro lidstvo známá destilační aparatura, která by snad pojmula byť jen dračí roh byla v městě Nirsak, měsíc cesty odsud. Měsíc byla moc dlouhá doba pro severské vesničky které potřebovali okamžitou pomoc a tak po týdnu bezesných nocí konečně přišel na to, jak magenergii dostat z těl draků i bez pomoci aparatury. Sestrojil první a nejmocnější Hya-sirt, jaký kdy svět viděl.

Tento předmět dokáže vyrobit alchymista od 16.ú.
Popis: Hya-sirt je skleněná koule, uvnitř dutá. Průměr koule je 10 coulů. Tloušťka jeho stěny se pohybuje kolem 0,5 coulu a proto je velmi křehký. Sklo je čiré a na denním slunci se stříbrně třpytí. Nejčastěji se přechovává v koženém váčku vyrobeném přímo na míru.

Výroba: Už při výrobě se rozhoduje o vlastnostech vyráběného kusu. Každý alchymista si vyrábí svůj Hya-sirt sám, aby znal perfektně jeho vlastnosti (a navíc si přece nenechá vytvářet věci od někoho jiného. Vždyť je to alchymista). Potřebuje mít přitom samozřejmě přístup ke sklářské peci, foukací trubici a ostatní potřebné nářadí. Hlavní je ale umět foukat sklo (dovednost Sklářství). Pokud alchymista nemá ani potuchy o tom, jak se to dělá, pak by měl asi poprosit svého mistra (či nějakého zkušeného skláře) o pomoc, ale po celou výrobu musí být nablízku. Aby se Hya-sirt dal vůbec používat, musí být jeho vyrobení úspěchem (v lepším případě pak totálním úspěchem). Jakmile je na světě základ, alchymista započne podivný rituál, při němž (pro pyrofora nevědomě, pro theurga vědomě) se vyvolá Démon požírač vázané magenergie (popis až nakonec)(v tom právě spočívá Almionův objev. Také se mu podařilo tento rituál zdokonalit tak, aby bylo na vyvolání potřeba co nejméně magů). K rituálu je potřeba 50 surovin a podle toho, jaké množství dodá alchymista magů, takové bude mít Hya-sirt schopnosti.

Použití: Základní vlastností Hya-sirtu je vstřebávat do sebe magy z přírodních předmětů, které je obsahují. Toho dosáhneme tak, že ho přiložíme na povrch předmětu, ze kterého chceme magy vysát. Hya-sirt do sebe dokáže vstřebat tolik magů, kolik bylo použito na výrobu + 80mg. Magy vstřebává rychlostí 5 mg za kolo. Pokud bylo na výrobu použito 150-170mg, může do sebe Hya-sirt vstřebat maximálně 80% magů z předmětu, za každých dalších pět magů použitých na výrobu se toto procento zvyšuje o 1% (nanejvýš však 99%). Pokud se v Hya-sirtu nachází nějaké magy, pak je uvnitř něj modré světlo (čím větší koncentrace magů, tím jasnější světlo). Za každých 10 magů uvnitř je vidět v úplné tmě obstojně na 1 sáh (maximálně však na 20 sáhů). Magy se mohou dovnitř dostat naněkolikrát, ale s každým dalším vstřebáváním pokud jsou uvnitř Hya-sirtu nějaké magy se 1/20 z nich rozptýlí do okolí. (př.: V Hya-sirtu bylo 20mg. Alchymista se do něj rozhodl přidat další magy a to z kořene mandragory (tento obsahuje 40 mg). Když ale přiložil hya-sirt ke kořeni, 1/20 magů, které byly uvnitř vyprchalo. Z mandragory dostal 38mg (protože má Hya-sirt, který může z předmětu dostat max. 95%). V Hya-sirtu je teď tedy (20-1/20+38)=57mg.)Magy se uvnitř udrží 1 měsíc, protože démon nemá takovou moc, aby je udržel donekonečna, poté se za každý den vyzáří 1/5 magů.
Pokud jsou v Hya-sirtu nějaké magy, může je alchymista vydestilovat, avšak získá z něho magenergii rovnající se 20násobku bonusu za obratnost + 4k10 (samozřejmě nikdy ne více než 100%). Protože se každou destilací Hya-sirt opotřebovává, po 200 destilacích (čise stává nepoužitelným a démon se vrátí zpět do své domovské sféry.
Jestliže alchymista na výrobu použil více než 500 magů, získává Hya-sirt ještě jednu schopnost a to magenergii kterou má v sobě přetvářet rovnou na surovou magenergii (tímto způsobem se přemění všechna magenergie, která se nachází uvnitř Hya-sirtu). Stačí Hya-sirt vložit do truhly (podle toho jak u vás surová magenergie vypadá např. ještě se zkumavkami) a po 2 směnách se magenergie z Hya-sirt přetvoří na surovou magenergii (např. v podobě bílého prášku do oněch zkumavek), s kterou je možno dále pracovat.

Démon požírač vázané magenergie: Na tohoto démona platí všechna pravidla jako na ostatní démony. Vyskytuje se od 12. sféry výše. Lze ho zaklít do libovolného předmětu, nejčastěji se však používá na výrobu Hya-sirtu. Tento démon umí nasávat vázanou magenergii a to tak, jako je tomu u Hya-sirtu, avšak může do sebe vsát maximálně tolik magů, kolik bylo použito na jeho vyvolání a nemůže je poté přetvořit na surovou magenergii. Pokud magenergie přesáhne celkové maximum, vybuchne předmět, do kterého je démon zaklet v 5-ti sáhovém měřítku silou x20/x5/x2/x1. Za x dosaď aktuální množství magenergie, kterou má démon nasátou.

Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  [Předchozí]
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 18
Ikonka uživatele kaski    [pošta] NEW     15:56:17 30.11.2005
Dobrý nápad. Chybky to má viz diskuze.

Nesedí mi jedna věc. Hrdina tohoto příběhu vymyslel tento předmět z důvodů malé zásoby MG. Není potom 150 MG jako základ moc?

Ikonka uživatele Elleas    [pošta] NEW     11:18:47 26.01.2003
1) To že máš od 16.ú. magenergie kolik chceš je blbost tvého PJ.
2) A alchymista na dejme tomu čtvrté úrovni taky ne a jak to asi dělá, když vytváří např. Kouzelný luk, že? :o)
3) Když máš neúspěch při sklářství, tak prostě se o to prostě musíš pokusit znova, je tam jasně napsáno, že aby se dal Hya sirt používat, tak jeho vyrobení musí být úspěchem, nebo totalním úspěchem a alchymisti většinou nejsou tak lbý, aby zaklívali démona do něčeho, když ví, že to stejně fungovat nebude.
4) Tu tvoji "kokotinu" jsem nepochopil a ani se tím nemíním zabývat.
5) Jinak, udělalo ti radost, žes mi strhl průměr o jednu hvězdičku dolů?

Ikonka uživatele asdf    [pošta] reputace: -3
nedohledatelné: -3
NEW     21:31:01 25.01.2003
Postrádá smysl od16 úrovně mam magenergie kolik chci,pyrofor neumí vyvolavat demony,chybí popis co se stane při neuspěchu při sklařství a ta největší kokotina na zaver, když dochazí mag energie rozhodně nemam 500magu na přímé přetvoření v truhle a jinak musim destilovat.takže ten Almion Drakobijec asi dopad jak sedlák u chlumce!!!

Ikonka uživatele Elleas    [pošta] NEW     20:35:50 24.01.2003
Rajdůn: What? (Nepochopil jsem, jak jsi to myslel.)

Ikonka uživatele Rajdůn    [pošta] NEW     11:11:03 23.01.2003
Je to dobré,ale vzhledem ke křehkosti si vystačím s truhlou

Ikonka uživatele Elleas    [pošta] NEW     13:26:29 15.01.2003
Mithril: Ne, když se ten předmět rozbije, tak z něho uteče démon a magenergie se rozptýlí, ale nevybuchne to, takže s tím ani nemohl Almion zabíjet draky! :o)
No, jak lucerna s okenicemi.

Ikonka uživatele Mithril    [pošta] NEW     13:25:42 15.01.2003
Když se ten předmět rozbije, je to to samý, jako když se překročí povolené maximum magenergie?
Úplně obstojně = co? Lucerna, pochodeň - vím, že je to celkem jedno ale v pravidlech je i nějaká tabulka světel...

Ale jinak dobrý - jestli to chápu dobře, tak do toho můžu nacpat energii a potom to hodit po drakovi :-) Chytrý byl ten Almion Drakobijec.... fakt nejlepší zbraň proti drakům :-)

Ikonka uživatele Elleas    [pošta] NEW     12:34:31 15.01.2003
Zombie: C) 2) Jasně, ale jak často se ti alchymista dostane k mozku draka (u mě ve světě sou prostě draci skoro bohové, zabít moudrého draka se nedá a divoký ti většinou zdrhnou). Ale dobře pokud by tam těch tisíc magů bylo, pak by se po měsíci přechovávání za den vyzářilo 200 m.
D) Ne, to je jinak, jde o jedno nepřerušené vysávání, jakmile vysávání přerušíš, každé další se počítá jako další pokus.

Ikonka uživatele Zombie    [pošta] reputace: 1
nedohledatelné: +1
NEW     16:47:43 14.01.2003
4 Noeh: thanx, v MS jsem nebyl snad 3 měsíce, tak netuším, co se tam peče :o)) J.S.
4 Elleas:
A) "asi" ? TY JSI AUTOR !!! :o)))) Ty musíš říci, co tam je :o)
C) 2) každý alchymista pracuje s vysokou magenergií, hlavně u výše uvedených draků ... Vejce má cca 300, kolik může mít mozek draka ? :o) Třeba těch 1000. Vyzáření 200 magů, například, to je pěkná paseka :o)
D) Příklad: aplikuji Hya-sirt (blbý jméno ... poříd to psát ;o) ) na kupku kapradí s cca 50 magy ... pak po 10-12 kolech přidám další várku, tentokráte pytel žaludů. No a netopýří křidélka nemůžu najít a než je snesu z půdy, uplyne třeba půl hodina. Je to celé jeden pokus, kdy mezi jednotlivými druhy magen. surovin nedjode k úbytku magenergie v hyá-sirtu ? Prostě, jak dlouhá musí být přestávka, aby došlo ke ztrátám již získané mgen. ? :o)
F) na svitky jsem zapomenul ...
J.S.

Ikonka uživatele Elleas    [pošta] NEW     9:10:15 14.01.2003
Takže, ještě jednou opakuji a prosím za prominutí, že
ZAPOMĚL JSEM NAPSAT, ŽE MINIMÁLNÍ POČET POUŽITÝCH MAGŮ NA VÝROBU JE 150!
A TAKY BYCH CHTĚL PODĚKOVAT PARDGALENOVI A VŠEM OSTATNÍM, CO MĚ S TÍM POMOHLI V DÍLNĚ.

  [Předchozí]


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
5 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.88509511947632 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách