Svitky nemrtvých 2

Tato část počítá s tím, že družina donese knihu a Kotus s ní zdrhne…


Zápletka: Několik týdnů po příhodě s knihou nemrtvého čaroděje osud zavane družinku opět do okolí Dorbonu a jelikož nemají nic lepšího na práci, tak zajdou pozdravit starého známého Amoninduse. Po chvíli se přiřítí dítě a řekne, že vidělo, jak nějaký stín vstoupil do těla mrtvého Kotuse a Kotus vstal a odešel (dítě je v šoku a bude plantat páté přes deváté a tohle družinka pochopí z jeho řeči).Není nutno asi říkat že „stín“ je čaroděj z podzemí prvního dílu.A průser.Amonidus slíbí družině odměnu, pokud mu přinesou knihu (prý vypátral způsob jak ji zničit).No a tak se družina po výslechu dítěte dozví místo, kde čaroděj vstoupil do Kotuse.Nakoupí zásoby a vyráží.Po hodině dorazí na to místo a stopy krve je zavedou přes les, kde je může potkat pár zvířátek do jeskyně, do které Kotus vlez.Tady je mapa:

mapa

Vysvětlivky k popisům:

Z: zápach
H: hluk
V: věci, které se družině můžou hodit (zbraně, nádoby, atd.)

1. Vstupní hala

Z: jde cítit krev a spálené maso
H: praskání ohně
Popis: Hned u vchodu si nemůžete nevšimnout skřeta, který leží s nohou v ohni a peče se mu noha.(úplně v pravém horním rohu).Dále jsou tu ještě 3 mrtví skřeti a police. Na polici je jeden hezký malovaný keramický (5 st.) a tři dřevěné hrnky (po 8 md.). Dále je tu hodně velká krysí díra. Pokud do ní budou postavy šťourat, vyleze obří krysa.
V: Hrnky na polici a jeden skřet má dýku (1/+1) a jeden klacek probitý hřebíkama (0/+3)

2. kuchyně a ubytovna

Z: Kouř, zdechliny
H: Listy knihy, vlající v průvanu.
Popis: Tahle místnost je zvláštní.Na jednu stranu je tu vidět, že se tu vařilo (nějaké ošatky, hrnky a ohniště) , ale hned na tu druhou jsou tu známky po čilém ruchu pobytu (jako v obýváku: postele )Leží tu další tři těla.brutalita způsobu smrti je o hodně větší ten Kotus se mění ve slušného človíčka J
V: těch pár ošatek a dřevěných hrnků dva skřeti mají klacky probité hřebíkama a jeden jen klacek (0/+1).Na zemi je „Kniha přežití od Gordona Freemena“ není v nic, co by družina nevěděla cena 3st (i když je tu rada jak pomocí zubního kartáčku zastavit kouzelníka před vyvoláním jakéhokoliv kouzla: nacpi mu ho do ucha až mu vyleze druhým :-)).Její listy vlají ve větru.

3. ubytovna

Z: zdechliny
H: skřípání dřeva
Popis: je tu 5 postelí a truhla (v ní jen pár hadrů) a na posteli leží skřet s „epileptickým záchvatem“ způsobený dírou v hrudníku a třepe se tak, že vrže postel na zemi leží 4 klacky V:4klacky

4. ložnice

Z: dřevo
H: nic
Popis: Přímo naproti vchodu je veliká hromada hader (pokud se v ní budou postavy šťourat, vyleze 3k6 krys, a asi polovina zaútočí, zbytek uteče ven a počká si na postavy v místnosti 1 tam na mě zaútočí)
V: nic

5. trůnní sál

Z: Dost zatuchlý a těžký vzduch
H: Odříkání čehosi staroelfštinou
Popis: Ať už postavy přijdou jedněmi či druhými dveřmi, první co přiláká jejich pohledy je Kotus, který odříkává něco z knihy před sebou na kamenném podstavci. To že je černá a hnusná jak noc snad nemusím říkat. Kotus se dívá do stropu a cosi žvatlá. Teď se může někdo pokusit připlížit a knížku čmajznout. V tu chvíli se Kotus sice otočí, ale než zjistí co se děje může a měl by už dotyčný zloděj prchnout o 3 sáhy pryč. Pokud se tak nestane a nikdo pro knihu nejde Kotus si jich všimne a začne čarovat.Zná modré blesky, dým a ohnivý hrot.Tem zraní za 1k6+1 a stojí 4 magy. Kotus má 15 magů.Tak a teď začíná boj. Jakmile je Kotus bez magů, útočí dlouhou dýkou (3/+1)obrana 0 (Kotus má sílu 9, takže jeho Ú.č je:2/+1) O.č. je 2. Pokud Kotus zemře vystoupí z něj stín a lá Svitky Nemrtvých1. No a teď můžou postavy zdrhnout k Amonidusovi, který ten stín uvězní nějakým kouzlem do jednoho sáhu krychlového prostoru, a tam se stín rozplyne pod tlakem slunečního světla.Happyend?! nemusí být jestli chceš může Amonidus zrušit bariéru noc brzy a zbytky stínu se schovají do zemně, kde se zregeneruje a v noci štípne knihu a zdrhne.Tak nebo tak Amonidus dá družině 35zlatých za knihu a 15 za pomoc.(podle mého světa…)

Toto pokračování vzniklo za laskavého svoleví autora dílu prvního (UG_ha)