Hostina

Dobrodružství pro skupinku 2 - 6 postav a 1. - 2. úrovni.

Ještě než začnete číst toto dobrodružství, chtěl bych se předem omluvit za všechny pravopisné ( i jiné ) chyby.
Dobrodružství je určeno výhradně pro začátečníky, spíše nezkušené dobrodruhy. V případném větším počtu členů, či dokonce dobrodruhů kteří již dosáhli 3., a větší úrovně, bude nezbytné pozměnit počet skřetů, zesílit pasti, a snížit pravděpodobnosti ( Není od věci nechat družinu bez hraničáře běhat delší čas bezmyšlenkovitě po lese ). Snažil jsem se začínajícím PJům trochu ulehčit jejich práci a zároveň je trochu inspirovat.
Dobrodružství není dlouhé, za 1 den by mělo býti dohrané, ale přesto doufám že vám přinese alespoň trochu zábavy :).
Díky, Shadow


Zápletka

Dobrodružství se odehrává ve vesničce Ledgar. Vesnice o zhruba 100 obyvatelích s kovářem, bylinkářkou a statkářem zažívá krušné časy. Ve vesnici se minulý týden ztratily tři děti. Lidé si z počátku mysleli že se prostě vydali do lesa na výpravy a že za pár dnů příjdou, ale když do úsvitu druhého dne nikdo nepřišel - bylo zle.
Muži vzali to co bylo po ruce ( Motyky, vidle, cepy... ) a šli do lesa stím, že najdou ty děcka. Muži prošli celý les - žel, nic nenašli.
Všichni truchlili a naříkali, modlili se a bědovali. Ale co je moc, to je moc. Tu noc se ztratily další 4 děti ! Starosta Malk už toho měl dost a jelikož muži už podruhé nic nenašli, příchozí družina mu přišla vhod.

V tuto chvíli ( Pozdní poledne ) příjde družina do vesnice a ihned je přivolána do místní hospůdky.
Tady se budou místní lidé, společně s Malkem smlouvat s družinou o zjištění záhady mizejících dětí. Odměna max. 10 - 100 zl, pro celou družinu ( uprav podle své měny ). Družina ( přijme-li ) bude odvedena k místnímu kováři kde ji kovář vyzbrojí. Níže jsou uvedeny příděly zbraní podle povolání:

Válečník - Široký meč, dýka a kožené brnění.
Hraničář - Krátký meč, dýka a kožené brnění.
Alchymista - Krátký luk + 25 šípů, dýka a prošívané brnění.
Kouzelník - Tesák .
Zloděj - Kr.meč, 2 krát dýka a proš. brnění.

Starosta všem podá vaky s jídlem ( 3 porce v každém + 1 rudý kříž od bylinkářky ), a družina půjde ihned do lesa, kam vedou stopy po zmizelých dětech.

Les


Nemělo by se stát že družina najde stopy ihned.
Jestli-že nemá družina hraničáře bude mít malou šanci skřetí doupě najít podle stop. Ale i s hraničářem to nebude jednoduché.
Hlouběji v lese ( 2 - 4 mil od vesnice ), narazí hraničář na stopu 6 skřetů, + vůz.
Zhruba po 10 minutách hledání konečně družina narazí na onu zmiňovanou jeskyni.

Před jeskyní leží vůz a pár rozbitých kol. Místo je opravdu dobře skrytté a potom není divu že vesničani ho nemohli najít.
Jeskyní vstup je veliký asi 1,5 metry a tak budou mít větší postavy potíž se dostat dovnitř, při pohledu dovnitř není nic, moc vidět až na pár pochodní ( ne až tak moc vzdálených ).
Při prohledávání vchodu je šance 16 % + bonus za Obr., že postava objeví past ( Spíše objeví tlačítko a maličkou díro ve zdi ). Půjde-li družina bez obav dovnitř, do prvního z nich se zabodne vystřelená šipka ze stěny. ( Skřeti vždy zmáčknou tlačítko na zdi, aby mohli bez problému projít ). Past je docela silná: Obr -8- Zranění za 1 - 3 / 1 - 6.

Jeskyně


† Mapa zde †


Vstupní chodba - Naslouchání - 10 % Tichý skřekot
Je 3 sáhy dlouhá, vlhká.

1 - Naslouchání - 20 % Tichý skřekot
5 x 4 sáhová místnost, slouží asi jako vstupní místnost. Je tu 1 x 2 hranatý stůl se dvěmi židlemi. Na stole leží 3md, sktřetí žrádlo a 2 klíče ( od 2 a 3 ). Po bližším prozkoumávání družina zjistí, že směrem k 4, jsou rýhy ve zdi. ( Drápance od dětí. ). Po naslouchání uslyší družina tichý rozhovor skřetů.

2 - Naslouchání - 15 % Tichý skřekot
3 x 3 sáhová místnost se čtyřmi postelemi ( každá v jednom rohu ). Uprostřed je 1 x 1 stůl s kartami, 8md a tesákem nízké kvality ( - 1 útočnost ). V jednom rohu je na-mol opitý skřet, veterán ( toho jen tak družina neprobudí ). Ale kdyby ano tak se nezmůže ani na krok a zase usne. Má 3 životy, družina ho zabije na jednu ránu a je za něj 10 zk.

3 - Naslouchání - 15 % Tichý skřekot
Úplňe to samé co 2, jenom bez skřeta a na stole je pouze 5md.

4 - Naslouchání - 40 % Tichý skřekot
V místnosti není nic až na 3 x 2 sáhový stůl, usprostřed místnosti překlopený, za kterým se krčí dva skřeti.

Jméno
Životy
Poklady
Zkušenost
Skřet 1
4
4 / 0 kr. luk
2 prošívané
3md, 8 šípů,
12 zk
Skřet 2
5
4 / +1
2 prošívané
4md, 8 šipek, klíč od 7
14 zk

Skřeti jsou ještě za stolem a to jim dává bonus +2 k OČ.

5 - Naslouchání - 40 % Řev
To samé co 2, na stole 4md, křesadlo, svíce.

6 - Naslouchání - 40 % Řev
To samé co 2, na stole 8md, 15 šípů. V jedné posteli je schovaná měděná náučnice a 2st.

7 - Naslouchání - 80 % Řev a hodování
Místost odemknou postavy klíčem od skřeta z 4.
Místnost slouži zdřejmě jako menší skladiště. Je tam asi 5 sudů s vínem ( skřetí kvalita ; ), 2 zajíci, a bedny s kůží. Postavy ani nemusí naslouchat aby zaslechli hodování od vedle.
Po bližším prozkuomání sudů v jednom družina uvidí plavající předmět - flakónek s Čarovnou rtutí.

8 - Naslouchání - 80 % Řev a hodování
Do místnosti se družina jen tak nedostane. Je po dlouhou dobu zavřená - z dobrých důvodů. Jestli postavy dveře vyrazí ( Sil - 12 - vyražení / nic ), uslyší to slavící skřeti a získají iniciativu. Místnost je kompletně prázdná, ve levé zdi je díra kde bydlí hejno krys. Nenapadne-li družinu ztřeštěný nápad krysy nějak vyrušit, či obtěžovat samy nezaútočí ( vyvaruj je toho ). Když už ale budou útočit tak to stojí za to:

Krysí hejno
102 životů
7 UČ
0 OČ
400 Zk


8 - Naslouchání - 100 % Řev, hostina
Ihned co družina vstoupí, skřeti popadnou zbraně a začnou se bránit.

Jméno
Životy
Poklady
Zkušenost
Skřet 1
6
4 / - 1 kr. meč
2 prošívané
3md, žrádlo
10 zk
Skřet 2
2
4 / 0 kr. meč ( lepší kvalita )
2 prošívané
4md, 1st
10 zk
Skřet 3
6
3 / 0 tesák
3 kožené
8md, čutora s vodou, hezký pásek
10 zk
Skřet 4
3
4 / 0 kr. meč
2 prošívané
nic
10 zk
Skřet 5
5
5 / -1 dlouhý meč
2 prošívané
4md, žrádlo, flakónek
14 zk
Skřet 6
1
2 / -1 dýka
1 prošívané
nic
5zk ( ;) chípák )
Skřet - Hejtman
8
4 / +2 palcát
3 kožené
4st, tesák, měděná náušnice
25 zk
Zlobr
30
8 / 0 ruce
4 kůže
6zl, dýka, ozdobná spona, lakmusový papírek, rudý kříž
110 zk


Po boji si družina všimne 7 ztracených dětí, podviživených, vystrašených. V místnosti jsou jinak sudy s odporným pivem a žrádlem...

Závěr, aneb jak to bylo...


Po návratu bude družina s dětmi velmi vřele přivítána, ve vesnici budou oslavy a veselice.
Malk dá družině slíbenou odměnu a kovář jim ponechá zbraně. Družina se "ožere" do němoty a ve vesnici zůstane přes noc ( ubytování v hospodě ). Družina navíc získá bezplatné přespávání v hospodě po dobu 1 měsíce.

A jak to tedy bylo...
... Skřeti si žili poměrně slušným ( na skřety ) způsobem života. Lovily jeleny, stavily chýše a na lidi neútočili. Jednou se v jejich jeskyni zničeho nic objevila obrovská bytost, která jim začala poroučet. Těm co se to nelíbilo, ty sežrala. Ano, a proto skřeti radši začali schánět objeti pro toho tvora, aby se jimi sami nestali...

Napsáno pro www.dracidoupe.cz a www.temnozeme.cz by Shadow