Astrálník (1.-5. úroveň) |
|
Popis povolání |
|
Ačkoli mohou na první pohled působit stejně, astrálník se od kouzelníka liší, a to zejména tím, že využívá tutéž magenergii jako hraničář. Může tedy sesílat i stejná kouzla jako on, ale na rozdíl od něj si nijak nelibuje v boji ani v přírodě. |
|
Astrálníci jsou velice vzácní a nemají se s kouzelníky příliš v lásce. Dalo by se až říct, že se je kouzelníci snaží za jejich nepodložené strašení vyhladit, ale jsou to právě astrálníci, kteří se všude rozkřikují o kouzelnických pletkách s čertem a kazí jim tak reputaci. |
|
Astrálník stejné úrovně není tak mocný jako kouzelník, ale může i léčit a na vyšších úrovních ho vyvažují jiné zvláštní schopnosti. |
|
Vlastnosti |
|
TABULKA ZÁKLADNÍCH ÚDAJŮ |
inteligence | charisma | zák. počet žvt | žvt za úroveň |
14-19 | 13-18 | 6 | 1k6 |
|
|
|
TABULKA ZKUŠENOSTI |
úroveň | zkušenosti | cena |
1 | 0 | 0 |
2 | 610 | 2 |
3 | 1250 | 4 |
4 | 2575 | 8 |
5 | 5250 | 13 |
6 | 10 750 | 19 |
|
|
|
Zvláštní schopnosti podle povolání |
|
Astrálník používá jen lehké zbraně, ať už pro boj tváří v tvář nebo vrhací. Nemůže používat střelné zbraně, štít ani lepší než koženou zbroj. Jeho přesvědčení mu brání používat jakékoli magické svitky, u kterých si není jist, že byly vytvořeny alchymistou, anebo astrálním čarodějem. |
|
Kouzla |
|
Astrálník umí hned od první úrovně sesílat kouzla. Aby to však mohl udělat, musí se je nejdřív naučit a musí na to mít dostatečné množství magenergie. |
|
Astrálník magenergii získává ze světa samotného a to soustředěním a meditací. Kolik jí takto získá, závisí na jeho inteligenci a úrovni zkušenosti. V číslech to ukazuje Tabulka astrálníkovy magenergie. |
|
TABULKA ASTRÁLNÍKOVY MAGENERGIE |
úroveň | stupeň inteligence |
zkušenosti | 8-9 | 10-11 | 12-13 | 14-15 | 16-17 | 18-19 | 20-21 |
1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
2 | 6 | 7 | 7 | 7 | 8 | 8 | 8 |
3 | 10 | 11 | 11 | 11 | 12 | 13 | 14 |
4 | 13 | 13 | 14 | 15 | 15 | 16 | 17 |
5 | 19 | 19 | 20 | 22 | 23 | 24 | 25 |
|
|
|
Toto číslo představuje množství magenergie, kterou má astrálník těsně po meditaci. Spotřebuje-li všechnu svou magenergii, nemůže kouzlit a další magenergii nezíská, dokud si důkladně neodpočine a nebude moci nerušeně meditovat. |
|
Při započetí každého pokusu o meditaci stará magenergie zmizí, proto není nikdy možné zvýšit hodnotu magenergie v astrálníkově mysli nad hodnotu udanou v tabulce. Je ale možné, že se astrálník, který má ještě zbytky magenergie, pokusí meditovat a je vyrušen. Pak je stará magenergie ztracena a nová není získána. |
|
Soustředění spjaté s meditací a získáváním magenergie trvají 2 směny a během této doby není astrálník schopen boje ani žádné jiné činnosti. Je to tak náročné a vyčerpávající, že ho astrálník může úspěšně podstoupit jen po důkladném odpočinku. Tím se rozumí klidný a nerušený spánek (8–[Odl/2] hodin). |
|
Astrálník sesílá kouzla bez jakýchkoli neobvyklých slov a gestikulace stejně jako hraničář. Jeho šance na úspěšné seslání je vždy automatická, ale některá kouzla mohou přesto minout, pokud cíl uspěje proti pasti, nebo pokud dojde k nějaké obdobné podmínce v popisku kouzla. |
|
Učení se kouzlům |
|
Astrálník se může naučit sesílat jen jedno kouzlo za úroveň. Naučit se ho však nemusí pouze od svého mistra, ale i od spřáteleného hraničáře nebo démona astrálních sfér. |
|
Aby se astrálník mohl dané kouzlo od démona naučit, musí si s ním vytvořit alespoň slabou mentální vazbu, což mu zabere 1k6 dní. Pak zná "principy" všech kouzel, která umí seslat, a při přestupu na další úroveň se může jedno z nich naučit. |
|
Z hlediska herních mechanismů se předpokládá, že astrálník všechny nevyužité "principy" po přestupu na další úroveň zapomněl a musí se je učit znovu. Ztratil-li tedy během té doby kontakt s démonem nebo hraničářem, nemůže se už žádné z jejich zvláštních kouzel na vyšší úrovni naučit. |
|
Astrálník se také nemůže naučit kouzla, na které nemá dostatek magenergie. |
|
Od mistra se je možné naučit tato kouzla: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(* Tato kouzla mají stejný efekt a cenu jako stejnojmenná kouzelnická kouzla, ale pocházejí od démonů astrálních sfér, proto ani na jejich vyvolání nejsou třeba jak slova, tak gestikulace) |
|
O detaily k jednotlivým kouzlům požádejte svého PJ. |
|
Odvracení nemrtvých |
|
Znovuoživování hnijících ostatků zemřelých živočichů považují astrálníci za jeden z nejodpornějších aktů, který kdy kouzelníci vymysleli. Astrálník může s touto schopností narušit kouzlo, které je udržuje při životě, a donutit je tak k útěku. Na útěk se dávají i nemrtví, kteří žádnou vlastní mysl nemají. |
|
Funguje to tak, že se astrálník jedno kolo soustředí a následně vyšle vlnu mentální energie, která zasáhne všechny nemrtvé v okruhu 10 sáhů. Hráč si hodí 2k6 a podívá se do tabulky, které nemrtvé se mu podařilo odvrátit. |
|
Touto schopností lze odvracet i zvláštní nemrtvé mimo tabulku, pokud mají stejnou životaschopnost, jako kterýkoli z uvedených (úspěšné odvrácení takového nemrtvého oznamuje PJ). |
|
Ať už bylo odvrácení úspešné nebo ne, astrálník ho není schopen provádět častěji než jednou za směnu. |
|
|
TABULKA ODVRACENÍ NEMRTVÝCH |
úroveň | druh nemrtvého |
zkušenosti | kostlivec | zombie | ghúl | duch | přízrak | mumie |
1 | 11 | 11 | N | N | N | N |
2 | 9 | 11 | 11 | N | N | N |
3 | 9 | 9 | 11 | 11 | N | N |
4 | 6 | 9 | 9 | 11 | 11 | N |
5 | 6 | 6 | 9 | 9 | 11 | 11 |
|
|
|
("N" v tabulce znamená, že astrálník není schopen daného nemrtvého na své úrovni odvrátit.) |
|
Shrnutí: Astrálník může od první úrovně kouzlit a odvracet nemrtvé. Na dalších úrovních své schopnosti pouze zlepšuje. |
|
Astrálník (6.-36. úroveň) |
|
Od 6. úrovně se astrálník vylepšuje buď na astrálního mága, nebo astrálního čaroděje. Tabulku zkušenosti, Tabulku magenergie, Tabulku odvrácení nemrtvých a základní Únavu při kouzlení však mají společnou. |
|
Omezení růstu životů: +1 |
|
TABULKA ZKUŠENOSTI |
úroveň | zkušenosti | cena |
7 | 22 000 | 27 |
8 | 45 000 | 35 |
9 | 70 000 | 45 |
10 | 98 000 | 55 |
11 | 129 000 | 67 |
12 | 163 000 | 80 |
13 | 200 000 | 94 |
14 | 240 000 | 110 |
15 | 283 000 | 126 |
16 | 329 000 | 144 |
17 | 377 000 | 162 |
18 | 427 000 | 182 |
19 | 479 000 | 203 |
20 | 533 000 | 225 |
21 | 589 000 | 249 |
22 | 647 000 | 273 |
23 | 707 000 | 298 |
24 | 769 000 | 325 |
25 | 843 000 | 353 |
26 | 899 000 | 382 |
27 | 966 000 | 412 |
28 | 1 034 000 | 443 |
29 | 1 103 000 | 476 |
30 | 1 173 000 | 509 |
31 | 1 244 000 | 544 |
32 | 1 316 000 | 580 |
33 | 1 389 000 | 617 |
34 | 1 463 000 | 655 |
35 | 1 538 000 | 694 |
36 | 1 614 000 | 734 |
|
|
|
TABULKA MAGENERGIE |
úroveň | stupeň inteligence |
zkušenosti | 8-9 | 10-11 | 12-13 | 14-15 | 16-17 | 18-19 | 20-21 |
6 | 23 | 23 | 24 | 25 | 26 | 26 | 27 |
7 | 27 | 27 | 29 | 30 | 31 | 32 | 34 |
8 | 31 | 31 | 34 | 35 | 36 | 39 | 41 |
9 | 36 | 36 | 39 | 40 | 42 | 44 | 46 |
10 | 40 | 41 | 43 | 44 | 45 | 48 | 50 |
11 | 46 | 47 | 50 | 50 | 53 | 55 | 58 |
12 | 50 | 51 | 55 | 55 | 58 | 61 | 64 |
13 | 57 | 59 | 62 | 63 | 66 | 70 | 73 |
14 | 62 | 64 | 69 | 69 | 71 | 76 | 80 |
15 | 70 | 73 | 75 | 77 | 80 | 84 | 88 |
16 | 76 | 79 | 82 | 85 | 88 | 92 | 96 |
17 | 83 | 86 | 89 | 92 | 95 | 99 | 103 |
18 | 89 | 93 | 96 | 99 | 103 | 107 | 112 |
19 | 96 | 100 | 103 | 106 | 110 | 115 | 121 |
20 | 103 | 108 | 111 | 114 | 119 | 124 | 130 |
21 | 111 | 115 | 119 | 123 | 127 | 133 | 139 |
22 | 118 | 123 | 127 | 131 | 136 | 142 | 148 |
23 | 127 | 132 | 136 | 140 | 145 | 152 | 159 |
24 | 134 | 140 | 144 | 148 | 154 | 161 | 169 |
25 | 143 | 148 | 153 | 158 | 163 | 171 | 179 |
26 | 151 | 157 | 162 | 167 | 173 | 181 | 190 |
27 | 160 | 167 | 172 | 177 | 184 | 192 | 201 |
28 | 169 | 175 | 181 | 187 | 193 | 202 | 212 |
29 | 178 | 185 | 191 | 197 | 204 | 213 | 223 |
30 | 187 | 195 | 201 | 207 | 215 | 225 | 236 |
31 | 197 | 205 | 211 | 217 | 225 | 236 | 247 |
32 | 206 | 214 | 221 | 228 | 236 | 247 | 259 |
33 | 216 | 225 | 232 | 239 | 248 | 259 | 271 |
34 | 227 | 236 | 243 | 250 | 259 | 272 | 285 |
35 | 237 | 246 | 254 | 262 | 271 | 284 | 298 |
36 | 247 | 256 | 265 | 275 | 284 | 296 | 310 |
|
|
|
TABULKA ODVRACENÍ NEMRTVÝCH |
úroveň | druh nemrtvého |
zkušenosti | kostlivec | zombie | ghúl | duch | přízrak | mumie | stín | spektra | upír |
6 | 3 | 6 | 6 | 9 | 9 | 11 | 11 | N | N |
7 | 3 | 3 | 6 | 6 | 9 | 9 | 11 | 11 | N |
8 | A | 3 | 3 | 6 | 6 | 9 | 9 | 11 | 11 |
9 | A | A | 3 | 3 | 6 | 6 | 9 | 9 | 11 |
10 | Z | A | A | 3 | 3 | 6 | 6 | 9 | 9 |
11 | Z | Z | A | A | 3 | 3 | 6 | 6 | 9 |
12 | Z | Z | Z | A | A | 3 | 3 | 6 | 6 |
13 | Z+ | Z | Z | Z | A | A | 3 | 3 | 6 |
14 | Z+ | Z+ | Z | Z | Z | A | A | 3 | 3 |
15 | Z+ | Z+ | Z+ | Z | Z | Z | A | A | 3 |
16 | Z+ | Z+ | Z+ | Z+ | Z | Z | Z | A | A |
17 | Z+ | Z+ | Z+ | Z+ | Z+ | Z | Z | Z | A |
18 | Z+ | Z+ | Z+ | Z+ | Z+ | Z+ | Z | Z | Z |
19 | Z+ | Z+ | Z+ | Z+ | Z+ | Z+ | Z+ | Z | Z |
20 | Z+ | Z+ | Z+ | Z+ | Z+ | Z+ | Z+ | Z+ | Z |
21 | Z+ | Z+ | Z+ | Z+ | Z+ | Z+ | Z+ | Z+ | Z+ |
|
|
|
("A" v tabulce znamená, že astrálník dokáže automaticky odvrátit daný typ nemrtvého. "Z" znamená, že nemrtvý je nejen odvrácen, ale ještě zraněn za k% životů, Z+ představuje 2k% životů). |
|
Únava při kouzlení |
|
Z hlediska únavy platí pro astrálníka tytéž pravidla co pro kouzelníka z PPP 48 a PPE 67, včetně postupného snižování s úrovní. |
|
Astrálníkova rychlost sesílání kouzel se však s úrovní nijak nezvyšuje! Vždy tedy musí dodržet dobu vyvolávání uvedenou v popisu kouzla. |
|
Astrální čaroděj (6.-36. úroveň) |
|
Popis oboru |
|
Astrální čaroděj se dále rozvíjí ve svých magických schopnostech. Sesílá více kouzel a výrazně zlepšuje svou dovednost manipulovat s démony astrálních sfér. |
|
Na vyšších úrovních je navíc schopen psát i magické svitky se speciální, astrálníkovskou pečetí, která zaručuje, že žádná jejich magenergie nepochází z pekla. |
|
Nová pravidla |
|
Od 6. úrovně včetně se astrální čaroděj se dokáže naučit 2 nová kouzla za úroveň. Má také nového mistra s mnohem více kouzly (seznam tvoří PJ). |
|
Oproti astrálnímu mágovy se jeho únava při kouzlení snižuje ještě od 11. úrovně o třetinu a od 26. úrovně o polovinu. |
|
Dobíjení magických předmětů |
|
Astrální čaroděj je schopen přelévat své vlastní magy do magických předmětů obsahující démony astrálních sfér. Rychlost přelévání je 1 mag za kolo, ale podmínkou pro použití této schopnosti je, že daný démon v tu chvíli nemá mentální pouto s žádným živým tvorem, ať už přítelem, nebo nepřítelem. |
|
Takto lze u předmětu doplňovat pouze denní magenergii a v žádném případě ji nelze doplnit nad původní maximální hodnotu. Na kolik procent je astrální čaroděj schopen denní magenergii maximálně nabíjet udává Tabulka nabíjení magických předmětů. |
|
Ten samý předmět je možné opakovaně nabíjet a zase vybíjet tak dlouho, dokud má astrální čaroděj magenergii. |
|
Astrální čaroděj vždy pozná, že daný předmět už nemůže více nabít, a také pozná, jestli má daný předmět zrovna s někým mentální pouto. |
|
Mentální pouto |
|
Astrální čaroděj je schopen mít naráz silné mentální pouto s tolika magickými předměty, kolik je pětina jeho úrovně (zaokrouhlujte dolů). Vytvoření jednoho silného mentálního pouta mu trvá 1k6+5 dní. Během té doby se ztácí mentální pouto s jiným předmětem, který prodal, ztratil, byl mu odcizen, nebo ho už nepoužívá. |
|
Pokud si chce astrální čaroděj vytvořit mentální pouto s novým předmětem a starý si ponechat, musí ho po tuto dobu nepoužívat a vrátit se k němu teprve, když pouto ztratí. |
|
Neni-li mentální pouto zrušeno používáním jiného předmětu, trvá až do odchodu démona astrálních sfér, nebo do čarodějovy smrti. Astrální čaroděj si může vybrat, s kterým předmětem chce pouto ztratit. |
|
Má-li astrální čaroděj s nějakým předmětem mentální pouto, může jeho zvláštní schopnosti využívat pouze on, a to i v případě, že by to odporovalo příkazům theurga, který ho vytvořil. |
|
Astrální čaroděj je ke všemu schopen tyto předměty nabíjet na víc než na 100% jejich denní magenergie. Přebytečná magenergie se z nich nijak neztrácí a zůstává v nich, dokud není spotřebována, démon neodejde, anebo se pouto nezruší. |
|
TABULKA NABÍJENÍ MAGICKÝCH PŘEDMĚTŮ |
úroveň | | | bez mentálního pouta | | | s mentálním poutem |
6 | | 10% | | 100% |
7 | | 13% | | 102% |
8 | | 16% | | 103% |
9 | | 19% | | 105% |
10 | | 22% | | 107% |
11 | | 25% | | 108% |
12 | | 28% | | 110% |
13 | | 31% | | 112% |
14 | | 34% | | 113% |
15 | | 37% | | 115% |
16 | | 40% | | 117% |
17 | | 43% | | 118% |
18 | | 46% | | 120% |
19 | | 49% | | 122% |
20 | | 52% | | 123% |
21 | | 55% | | 125% |
22 | | 58% | | 127% |
23 | | 61% | | 128% |
24 | | 64% | | 130% |
25 | | 67% | | 132% |
26 | | 70% | | 133% |
27 | | 73% | | 135% |
28 | | 76% | | 137% |
29 | | 79% | | 138% |
30 | | 82% | | 140% |
31 | | 85% | | 142% |
32 | | 88% | | 143% |
33 | | 91% | | 145% |
34 | | 94% | | 147% |
35 | | 97% | | 148% |
36 | | 100% | | 150% |
|
|
|
Rozpoznávání magických předmětů |
|
Už dříve uměl astrálník poznat všechna kouzla předmětu, o kterém věděl, že je magický. Teď se může pokusit přelét alespoň 1 mag do jakéhokoli předmětu a zjistit tak o něm, zda obsahuje démona astrálních sfér s denní magenergií, či nikoliv. |
|
Tvorba kouzel |
|
Astrální čaroděj není schopen kouzla sám tvořit, ale je-li dostatečně zkušený, může si zkusit nějaké navrhnout. Až stráví dostatek času vychytáním všech much, může se stavit za zkušeným theugem (minimálně 16. úrovně), který pro něj v nekonečných sférách najde démona, který to kouzlo seslat umí. |
|
Po 1k6 dnech si s ním čaroděj vytvoří slabou mentální vazbu (nejedná se o mentální pouto) a dozví se tak od něj skutečný princip daného kouzla. Při přestupu na další úroveň se ho pak může naučit. |
|
Tvorba svitků |
|
Od 16. úrovně je astrální čaroděj schopen ukládat svá kouzla do svitků a umožnit tak jednorázové seslání svých kouzel i postavám, pro které by to bylo jinak nemožné. |
|
Astrálnické svitky jsou obecně vzácné, ale obzvlášť o léčebná kouzla je na trhu velký zájem. K výrobě takového svitku však astrální čaroděj potřebuje pomoc od pyrofora 16. a vyšší úrovně. |
|
Po té, co si ujasní parametry daného svitku, pyrofor připraví zvláštně upravený pergamen a umožní čaroději na něj kouzlo seslat. To se však nesesílá normálně, ale jako by naplocho, díky čemuž se jen uloží do paměti svitku. Po té se svitek zapečetí a po několika hodinách je připraven k použití. |
|
Astrální čaroděj není příliš omezen v tom, kolik svitků denně může vytvořit, ale hlavně pro pyrofora je jejich výroba hodně zdlouhavá a nákladná. |
|
Astrální mág (6.-36. úroveň) |
|
Popis oboru |
|
Astrální mág se více zaměřuje na postatu svého umění a astrálních sfér. |
|
Získává stejné schopnosti, jako má theurg, ale je v nich více omezen. Na druhou stranu je však schopen i nadále sesílat astrálnická kouzla, což ho činní užitečným jak v boji, tak mimo něj. |
|
Nová pravidla |
|
Poslové živlů |
|
Astrální mág umí vyvolávat elementály popsané jako zvláštní schopnost theurga v PPP 26 a PPE 40 s tím rozdílem, že na jejich vyvolání potřebuje pětinásobné množství magenergie. |
|
Mágova elementální hůl se od té theurgovy také značně liší. Vyrábí si jí ze základu sám, a to po dobu 40 dnů, kdy do ní několik hodin denně soustředí svou vůli (nikoli však magenegii). Zkrátí-li toto období a začne hůl používat dříve, zkrátí se i poměrově její maximální kapacita, minimálně však na 20%, což odpovídá 8 dnům výroby. |
|
Mezi holí a astrálním mágem vzniká duševní pouto, kvůli kterému nemůže mít naráz více než jednu elementální hůl. Toto pouto se ztrácí teprve během výroby nové hole a vrátí-li se ke staré holi dříve, než dokončí novou, jejich pouto je okamžitě znovu obnoveno a nová hůl bude nepoužitelná. |
|
Do mágovy elementální hole se vejde maximálně tolik magů, kolik jí je sám schopen získat meditací. Astrální mág 6. úrovně s inteligencí 17 tak může mít ve své holi nanejvýš 26 magů. Tyto magy do ní přelévá rychlostí 1 mag za kolo ze své vlastní mysli a každou úroveň se její kapacita automaticky zvyšuje. |
|
Je tu však jedna vyjímka a tou je kontakt hole s alchymistickou magenergií. Při kontaktu ji hůl začne okamžitě pohlcovat stejnou rychlostí, ale 1 mag alchymistické magenergie se v holi přemění na 5 magů astrálnické. Vysáváním alchymistické magenergie je navíc možné hůl nabít i přes její standartní limit, maximálně však na dvojnásobné množství. |
|
Magenergii může z hole uvolnit pouze její astrální mág a to pouze na vyvolání elementálů a nebo bhútů. Ačkoli samotná hůl neobsahuje démona (a ani nesmí), je svým způsobem magická a odolná na proti běžnému opotřebení a povětrnostním vlivům. Lze ji však spálit nebo zlomit, proto by nikdy neměla být použita k boji. V případě jejího zničení dojde k náhlému uvolnění magenergie, jehož následky posuzuje PJ. |
|
Ovládání bhútů |
|
Od 16. úrovně může astrální mág se svojí holí ovládat i bhúty popsané v PPE 41. Na vyvolání daného bhúty je však opět nutné pětinásobné množství magenergie, proto si je astrální mág jen vzácně dovolí použít. |
|
Astrální sféry |
|
Astrální mág je od 6. úrovně schopen používat astron ke kontaktu s astrálními sférami. Přelévá do něj svou magenergii každý den tak dlouho, dokud v něm není dostatek magů, a pak se pokusí s dotyčnou sférou spojit. |
|
Uchopí-li před samotným kontaktem astron kdokoli jiný, dokonce i jiný astrální mág, všechna nahromaděná magenergie se z něj okamžitě nenávratně vytratí. Rychlost přelévání magenergie je 1 mag za kolo podobně jako je tomu u elementální hole, ale žádné pouto mezi astronem a astrálním mágem nevzniká. |
|
Co jsou to astrální sféry, jak se dají využít a jak samotný kontakt s nimi probíhá si můžete přečíst v PPP 31 (část Astrální sféry) a PPE 44 (část Styk s astrálními sférami). Astrální mág však není schopen tvořit artefakty, má pouze poloviční pravděpodobnost k úspěšnému styku s každou sférou a nemůže úspěšně kontaktovat sféry vícekrát za úroveň, než jaký je jeho bonus za charismu (minimálně však jednou). |
|
Jinak však není v jejich v jejich používání nijak omezen. Může je žádat o radu, o pomoc, a dokonce díky nim vyrábět i magické předměty. |
|
Dodatky |
|
Astrálník a astrální čaroděj mají ZSM 8, astrální mág pak díky své kombinované znalosti magie a theurgie dokonce 11. (Jedná se tedy o nepodrobitelná povolání.) |
|
Vložením astrálníků do svého světa si trochu pohrajete s jeho vlastnostmi a možnostmi. |
|
Na jednu stranu se zdá, že základní pravidla přímo naznačují pekelný původ kouzelnické magie (vyvolání ďáblíka jako přítelíčka, nesmyslná slova a gestikulace jako součast mentálního vypětí připomíná podmínky úmyslného vyvolávání ďábla, "falešná" magenergie v ní pak představuje jakýsi stupeň oddanosti peklu, šance na úspěch je šance, že bylo peklo spokojeno s kouzelníkovým výkonem, atp.), ale na spoustě místech zase vystupují proti tomu. |
|
V prvé řadě, démoni astrální sfér doopravdy sesílají kouzelnická kouzla a to s kouzelnickou magenergií – proto ani oni nejsou schopni sesílat kouzla hraničářská. Vložením astrálníků do svého světa tedy budete muset toto pravidlo pozměnit. |
|
Další konflikt nastává u hraničářského kouzla Magický střeh (PPE 17) a jim podobným. Astrálnická, a tím pádem i kouzla démonů astrálních sfér nejsou z hlediska tohoto mechanismu vnímána jako kouzla kouzelnická, a proto mohou snadno projít kdejakou ochranou (k velké nelibosti zejména kouzelníků, kteří musí k ochraně před astrálnickými kouzly používat taková kouzla, která jsou určena k pohlcování hraničářských kouzel). Avšak i hraničářské ochrany se stávají částečně neúčinnými, a to je potřeba individuálně dořešit (nechávám na PJ). |
|
Snažil jsem se toto povolání vytvořit tak, aby bylo k ostatním povoláním (a zejména ke kouzelníkovi a theurgovi) co nejvíce vyvážené, ale z vlastní zkušenosti vím, že vyváženost jednotlivých povolání je nevíce závislá na tom, jak moc dobře ho umí jeho hráči používat, a jak moc mu PJ hru přizpůsobí. |
|
Všimli jste si třeba, že se družiny s (obyčejným) mágem častěji setkávají s jinými mágy? Nebo že družiny s větším počtem válečníků na svých cestách potkávají podezřele silnější nepřátele? Stejně tak astrálníkovy schopnosti mohou vážně zazářit, pokud si PJ rád vybírá nepřátele z řad nemrtvých a tvorů imunních na kouzelnická kouzla. Také ale může být velmi rychle zadupán ostatními postavami v jiných situacích. |