Chodecký štít nabývá prakticky jakýchkoliv tvarů a podob dle lokálních tradic či osobních preferencí - vzhledem ke "kouzlům štítu" lépe fungují štíty kovové, avšak postačí i dřevěné štíty s kovovou puklicí nebo kovovými výztužemi apod. Z hlediska pravidel je nemagickým základem "chodeckého štítu" obyčejný štít s KZ +1, náležitým způsobem očarovaný a s chodcem spárovaný chodecký štít má v rukou svého majitele KZ +2. Chodec pochopitelně může mít pouze jeden chodecký atribut (tedy nelze kombinovat "chodecký meč" a "chodecký štít").
Pro chodecký štít platí v zásadě stejná pravidla, jako pro chodecký meč (pořizovací cena, vkládání magenergie, apod.), mnohá kouzla fungují více méně stejně - některá ale fungují odlišně.
Kouzla štítu od 6. úrovně
Prasátko - Jako u meče
Transmutace kovu - Jako u meče (transmutují pouze kovové prvky štítu). Štít transmutovaný do stříbrna lze navíc využívat jako normální zrcadlo (v mezích daných případným zakřivením štítu)
Odraz projektily - Chodecký štít nedovede odrážet vržené hvězdice na blízké protivníky, dovede však odrazit i větší projektily (do velikosti dvou pěstí) při stejné ceně - tedy 2, 4, 6, 8 magů.
Odraz šípy - Chodecký štít dovede odrazit až 4 šípy za cenu 3, 6, 9, 12 magů.
Rozsvícení - Funguje stejně, jako svítící čepel
Poškození zbraně - Za příplatek pěti magů při použití akce "obrana" chodec v případě úspěšného ubránění na protivníkovu zbraň provede "útok z obrany" - Zbraň je pak zraněná o tolik životů, kolik činil rozdíl mezi chodcovou obranou a protivníkovým útokem (pro určení efektu zranění zbraně se použijí stejné hodnoty, jako u pravidlového "poškození zbraně").
Uspání démona - Po seslání působí na první zbraň s démonem, která se pokusí na chodce zaútočit přes jeho štít (nepůsobí tedy například při útokům do zad, apod.)
Dvojitý blok - Působí jako dvojitý sek, avšak takto získané akce lze používat pouze na obranné akce. Má-li chodec v daném tahu k dispozici tyto akce dvě, může použít obě na obranu proti jednomu útoku a k obraně si místo obvyklého hodu 1k6+ připočítat hod 2k6+.
Kouzla štítu od 16. úrovně
Kamufláž - Štítová obdoba kouzla "větvička" - Štít dovede zamaskovat do jedné věci, která zdánlivě patří do daného místa / prostředí (určuje chodec při seslání). Na naloženém voze to může být víko od sudu, na zemi placatý kámen, pověšený přes záda vypadá jako plášť či nějaký plochý vak, apod.
Zvýšení obrany štítu - Působí jako pravidlové "zvýšení obrany zbraně", vztahuje se však na všechny hody, kdy by chodec uplatňoval bonus ke KZ za používání štítu.
Rozpoznání nepřítele - Štít je schopný detekovat zranitelnosti v závislosti na svém aktuálním stavu - Vždy tedy detekuje nezranitelnost magickými zbraněmi (i když "chodecký štít" není v právém smyslu "magická zbraň", přesto se to na kouzlu takto projeví) a k tomu i nezranitelnost vyplývající z materiálu (běžný kov / stříbro) a případných aplikací kouzel "Ohnivý / Ledový štít" (viz níže - umožní detekci zranitelnosti ohněm / chladem dle kouzla) - Reakce tak nemusí být jednoznačná a je na chodci, aby si zhodnotil, jaká "nezranitelnost" u daného protivníka nejspíše připadá v úvahu.
Najdi nepřítele - Jako u meče
Najdi neviditelného - Jako u meče
Najdi neviděného - Jako u meče
Ohnivý štít - Jako "Ohnivá čepel", s tím rozdílem že zraňuje všechny útočníky útočící na chodce přes jeho štít (1k6+1 standardně, 2k6+2 hmotným bytostem s chladovou podstatou, 3k6+3 nehmotným bytostem s chladovou podstatou). "Ohnivý štít" se navzájem vyruší s "Ledovou čepelí", pokud se navzájem střetnou.
Ledový štít - Jako "Ledová čepel", s tím rozdílem že zraňuje všechny útočníky útočící na chodce přes jeho štít (1k6+1 standardně, 2k6+2 hmotným bytostem s ohnivou podstatou, 3k6+3 nehmotným bytostem s ohnivou podstatou). "Ledový štít" se navzájem vyruší s "Ohnivou čepelí", pokud se navzájem střetnou.
Trojitý blok - Jako trojitý sek, avšak takto získané akce lze použít pouze na obranné akce. Podobně jako u "dvojitého bloku" i zde může chodec použít dvě obranné akce proti jednomu útoku na získání hodu 2k6+. Jako u "trojitého seku" již však může při použití kouzla ztrácet životy, případně mu může štít i vyletět z ruky (v případě, že má k sobě štít pevně připopruhován, tak o něj nepřichází, ale ztrácí dvakrát více životů).
Rychlost - Jako u meče (Vztah s dvojitým a trojitým blokem je stejný, jako s dvojitým a trojitým sekem - tzn. lze pouze zdvojit dvojitý blok, nelze zkombinovat dvojitý a trojitý, o dvou trojitých ani nemluvě). Případné zranění je stejně jako u "trojitého seku" dvojnásobné (v případě pevně připopruhovaného štítu trojnásobné).
Zvláštní okolnosti pro případ "úderů štítem":
Povolí-li PJ používat údery štítem (používat štít jako zbraň s útočnými parametry pro boj tváří v tvář), potom lze klasickým "mečovým" způsobem používat kouzla Poškození zbraně, Uspání démona a Ohnivý/Ledový štít - parametry chodeckého štítu však v tomto případě nejsou nijak lepší, než parametry štítu obyčejného, lze však povolit použití kouzla "zvýšení útoku štítu" (pravidlově totéž, co "zvýšení útoku zbraně"). |