Dračí Doupě [ http://www.dracidoupe.cz ]
Rubrika: Nové rasy
  
  

Dítě sfér

 
Autor: attylloe
Hodnocení: Hlasovalo: 1 čtenářů
  Průměrný počet hvězdiček: 2
  
  

Dítě sfér

Popis:

Dítě sfér je termín označující kohokoli, jehož rodová linie sahá za hranice tohoto světa. Tento rodokmen může být pekelný, nebeský nebo elementární. Jedná se o velice zvláštní a vzácnou rasu, proto také Děti sfér nemývají svoje vlastní vesnice a málokdy se jich sejde více na jednom místě. Děti sfér jsou rozděleny do šesti kategorií, každá podrasa má talent na něco jiného a každá má nějakou zvláštní schopnost (podrobně shrnuje tabulka: úprava dle podrasy). Když si postavu zakládáte, vlastnosti podle rasy jsou jako u člověka (viz.: Tabulka vlastností dle rasy), a každá podrasa se upravuje podle tabulky: úprava dle podrasy. Ještě je zde tabulka oprav, která myslí nepotřebuje komentář.

Tabulka vlastností dle rasy: (jako člověk)

Síla 6-16
Odolnost 9-14
Obratnost 10-15
Inteligence 10-15
Charisma 2-17

Úprava dle podrasy:

Podrasa Úprava vlastností Zvláštní schopnost Povinnost Rodová zbraň Trvalý postih
Assimar Charisma: 8-18 1x den Světlo Zákonné dobro Dlouhý meč -1 ke všem vlastnostem
Thiefling Charisma: 1-11, Obratnost: 11-16 1x denně neviditelnost, Chladnokrevnost - Krátký luk -
Vodní Genassi Charisma: 1-11 Inteligence: 11-16 1x denně Dýchání pod vodou, Od chlad +5 - Trojzubec -
Ohnivý Genassi Charisma: 1-11 Síla: 11-16 plamen, Od oheň +5 - Bastard -
Vzdušný Genassi Charisma: 14-19 inteligence: 11-16 1x den Poryv větru, Od elektřina +5 - Tesák -
Zemský Genassi Charisma: 1-6 Odolnost: 11-16 1x den kamenná kůže, Od kyselina +5 - Palcát -
-

Tabulka oprav

Podrasa Síla Odolnost Obratnost Inteligence Charisma
Assimar +2 0 -3 +1 0
Thiefling -1 +2 +3 +1 -5
Vodní Genassi -2 0 +2 +2 -2
Ohnivý Genassi +3 +1 +1 -3 -2
Vzdušný Genassi -5 +1 +2 +3(max. 21) -2
Zemský Genassi +2 +1 0 +2 -5

Nyní něco o jednotlivých podrasách:

Assimar:

Jedná se o křížence člověka a jemu podobných ras (příště jen člověk) a anděla. Nikdy se mezi nimi nevyskytuje jedinec s jiným přesvědčením, než je ZkD, pokud náhodou by se takový vyskytl, ztrácí všechny zvláštní schopnosti své rasy. Z assimara se většinou stane většinou hraničář putující světem a chránící nevinné nebo válečník bojujíc proto, aby jiní nemuseli. Assimarové svůj život většinou zasvětí boji proti bezpráví a ochraně slabších. Jejich zvláštní schopnost, světlo, znamená, že jedenkrát denně mohou požádat své předky na nebesích, aby jim osvětlili cestu, v praxi se to projeví tak, že se z nebe (tam kde je strop tak prostě ze stropu) snese koule velikosti zhruba tenisáku, která vydává světlo zhruba jako pochodeň. Světlo trvá, dokud je potřeba, nejdéle však 12 hodin. Jakmile jednou zmizí, není možné jej povolat dříve, než další den. Jakmile se postava octne tam, kde je to osvětlené, už není potřeba, tím pádem zmizí. Vzhledově je podobný člověku, ale obklopuje ho jakási aura vznešenosti, nic výrazného, ale jakmile ho spatříte je vám jasné, že nemůže být zlý. Assimar nikdy nemá jinou barvu očí, než zářivě modrou.

Thiefling:

Dalo by se říci, že je to pravý opak assimara, jedná se o křížence člověka a nějakého pekelného stvoření, většinou ďábla, ale existuje i více stvoření žijících v devíti kruzích pekelných. Většinou mají zmateně zlé přesvědčení, téměř nikdy nemají dobré přesvědčení ale také žádné zákonné. Vzhledově se nedají zaměnit snad s žádnou známou rasou, jsou celí chlupatí, mají růžky a ocas a budí přirozenou nedůvěru. I přes svou nízkou charismu a svou nedůvěryhodnost se z nich většinou stávají velmi dobří zloději, akorát u nich platí to, že pravděpodobnost všech zlodějských vlastností závislých na charismě se sníží o 10%, a na druhou stranu všech závislých na obratnosti se o 10% zvýší. Ty, které jsou závislé na obou, se nemění. Thieflingova zvláštní schopnost, neviditelnost, je možné použít 1x denně po dobu 6 směn, jako neviditelný se smí pohybovat a dokonce i útočit a účinek se nepřeruší.

Chladnokrevnost znamená, že je thiefling částečně odolný vůči psychickým kouzlům. Jakmile se kouzlo podle všech pravidel zdařilo, je zde ještě stále 20% šance, že thiefling odolá, pokud odolá, ví, že někdo útočil na jeho mysl, ale neví kdo. Zástupci této rasy jsou opravdu velmi neoblíbení a lidé z nich mají strach, proto také používají tak často neviditelnost. Většinou žijí mimo města osaměle nebo se přidají k bandě lapků či dobrodruhů. Do měst si jdou obstarat pouze zásoby a věci, co potřebují, které samozřejmě ukradnou pomocí neviditelnosti, protože by s nimi nikdo neobchodoval.

Genassi jsou kříženci elementála a člověk. Původní nemohou vznikat přirozenou cestou, což je vcelku logické. Vznikají pomocí magických experimentů a vždy mají lidskou matku. Takto jich vzniklo pár, když se Temný Mág Simplicus snažil vytvořit si svojí vlastní armádu neporazitelných bojovníků. Pokus mu prakticky vyšel, a měl mnoho naprosto věrných otroků, ale jakmile byl zabit mocnou Žirou, černou válečnicí, Genassi získali svobodnou vůli a vznikla nová rasa. Z toho také plyne, že čistých Genassi je v dnešní době již velmi málo, nikdo totiž nezjistil, jak se podařilo je vyrobit. Někteří, na rozdíl od ostatních dětí sfér, se shlukují pohromadě a díky tomu se chrání před okolním světem. Každá odrůda se také vyznačuje něčím jiným, tak nyní si představíme jednotlivé zástupce.

Vodní Genassi se většinou straní lidí. Neumějí s nimi příliš komunikovat a ani se o to nesnaží. Nicméně jakmile na nějaké narazíte, zjistíte, že jsou vcelku přívětiví a zdvořilí. Ze všeho nejvíc touží po vědomostech, a proto toho také hodně znají. Z jejich řad pochází většinou alchymisté a kouzelníci. Zdržují se poblíž vodních toků či ploch. Jsou vysocí, mají namodralou pleť a nemají vlasy ani žádný jiný porost na kůži. Mají černé oči, žádné bělmo.

Ohniví Genassi jsou divoký národ, bývají to většinou nájemní žoldáci. Jsou silní a odolní, ale ostatní vlastnosti také nejsou zanedbány. Bývají to skvělí válečníci a díky svému zjevu mají bonus 10%. Pokud to není válečník, umí zastrašovat jako válečník na první úrovni se stejným charisma. Většina z nich mají dobrodružné povolání, nicméně je i pár zástupců obyčejných řemeslníků, a zemědělců. Bývají to opravdu výborní kováři, možná lepší než trpaslíci (Záleží na PJ). Obyčejní ohniví Genassi mají také základní válečnický výcvik (jako válečník na první úrovni). Vypadají vcelku zaměnitelně s jinými lidmi až na to, že všem hoří vlasy. Když se na to soustředí, neníani vidět, jen se zdá, že jsou zrzaví, ale jakmile začnou myslet na něco jiného, například začnou bojovat, s někým se pohádají atd., jsou jasně vidět plameny na jejich hlavě. Také, mají o dost vyšší teplotu těla (kolem 42-43°C).

Vzdušní Genassi mají neobvyklý talent na Magii, jsou velmi moudří, krásní a také vcelku obratní. Velmi připomínají elfy, mají dlouhé a lesklé vlasy, naprosto hladkou pleť a upřímný pohled. Vzdušní Genassi nikdy nemají jiné, než zákonné přesvědčení. Nikdy je nazajímá osobní prospěch, jejich cíle jsou vždy vyšší (pro hráče ne příliš hratelná postava). Často zakládají vlastní vesničky daleko od civilizace. Není zas tak neobvyklé, že někteří vzdušní a vodní Genassi žijí pospolu a někdy se spolu i množí (pravidla pro křížence nechám na PJ. )

Zemští Genassi jsou děti přírody, jsou to často hraničáři, většinou druidové. Jsou malí, zelení a porostlí mechem. Vlasy mají většinou tmavé a husté. Vypadají, jako by neuměli do 5 počítat, ale to je omyl, jsou velmi inteligentní. Žijí hluboko v lesích a hvozdech, nadevše milují přírodu a pro její ochranu udělají cokoliv. Nestaví domy, bydlí v korunách stromů nebo v dírách v zemi.

Zvláštní schopnosti nejsou nijak silné, plamen dokáže rozdělat oheň nebo zapálit cigaretu, ale nedá se použít k boji, poryv větru zvládne zvířit prach, rozhodně neodfoukne člověka. Kamená kůže dodá KZ+2, ale obratnost sníží o 1, to jde použít na jednu směnu jednou denně. Dýchání pod vodou jde použít na jednu směnu jednou denně.

Znalcům počítačových her se omlouvám, samozřejmě vím, že rasy jsem ukradl ze hry Neverwinter Nights 2, myslím, že je to dobrý nápad a udělal jsem vše, co jsem mohl, abych je převedl do pravidel pro dračí doupě. Mnohé jsem si vymyslel tak, jak se mi to líbilo, tak jsem tím snad nikoho neurazil.