Jedná se o nový způsob rozvíjení válečníka. Zkušenosti potřebné pro přestup a růst životů je stejný. Vše ostatní se trochu liší.
Hned při tvorbě si hráč nahází vlastnosti postavy, jako by žádné povolání neměl. Může nosit všechny zbroje a zbraně. Má s nimi základní schopnosti, ale když chce, může uplatnit něco navíc.
Každou pětinu zkušeností, které potřebuje válečník na přestup na novou úroveň, dostane jeden učenlivý bod (UB). Které může investovat (i v průběhu hraní) následovně. Hned na první úrovni dostane 10 UB.
Zvýšení vlastnosti o 1 (pouze síla, obratnost, nebo odolnost)
Jde maximálně na dvojnásobek počáteční hodnoty
a výsledná vlastnost nemůže překročit 21.
| 5 UB |
Zvýšení maximální hranice životů o 1 | 1 UB |
Rychlý boj – zvýšení iniciativy při boji se zbraní,
pro boj tváří v tvář, nebo střelnou (vrhací) zbraní o 1 | 6 UB |
Obranyschopnost štítem – zvýšení obrany se štítem +1
(musí se jednat o aktivní obranu) | 5 UB |
Obratnost – obranyschopnost při boji beze zbroje +1
(Musí se jednat o aktivní obranu) | 5 UB |
Těžkooděnec – obranyschopnost +2,
iniciativa -1 při boji ve zbroji.
(postava se nemusí aktivně bránit, ale též nesmí v kole,
Ve kterém chce bonus využívat útočit) | 5 UB |
Léčba vlastních zranění +1 za den | 2 UB |
Zastrašování - každá úroveň schopnosti (jakoby odpovídající úrovni) | 3 UB |
Účinné zranění – zvýšení útočnost +1 při boji se zbraní
Tváří v tváře, nebo se střelnou, nebo s vrhací. | 5 UB |
Maximální dostřel – zvýší dostřel
o 10 % (zaokrouhleno matematicky)
se střelnými, nebo vrhacími zbraněmi | 5 UB |
Provokace – rádoby opak zastrašení (stejná tabulka),
cíl se soustředí na válečníka,
válečník tak odvede pozornost od ostatních členů družiny. | 3 UB |
Odhad soupeře - úroveň schopnosti | 3 UB |
|