Dračí Doupě [ http://www.dracidoupe.cz ] | |||||||||||||||||||||||||||||
Rubrika: Válečník | |||||||||||||||||||||||||||||
Technický šermíř - mladší mistři |
|||||||||||||||||||||||||||||
Autor: | Samurai | ||||||||||||||||||||||||||||
Hodnocení: | Hlasovalo: 8 čtenářů | ||||||||||||||||||||||||||||
Průměrný počet hvězdiček: 4.38 | |||||||||||||||||||||||||||||
Je velmi příhodné přijmout myšlenku, že dílo válečnické bez mystiky, energie vesmíru a čehokoliv dalšího podobného bude vždy jen trapné „+1“. Snažím se však „+1“ udělat co nejatraktivnější a nejdůstojnější. Dílo se pyšní prestižní značkou „vyzkoušeno v realitě – to s kouzelníkem nikdy nedáš!“ Díla o technických šermířích jsou ráda kompatibilní s: Dílo navazuje na: Na dílo navazuje: Návyky a techniky mladších mistrů (6-9. úroveň)Mladší mistr je rozhodně zkušenější a v boji lepší, než učeň, stále však nemá dostatek praxe a vědomostí, aby mohl kdekoho plnohodnotně učit. Návyk technickému boji IIObdobné jako učňovský návyk technickému boji I. Bonus se sice nezvyšuje, ale platí i proti přesile, pokud počet nepřátel nepřesáhne polovinu úrovně šermíře. Návyk příležitostiVychází spíše ze zkušenosti a z velké praxe boje, šermíř se stále učí cvičnými souboji ve škole, učí se skutečnými půtkami na ulicích atd. A postupně si začíná všímat své převahy, všímá si odkrývajících se protivníků a jejich vyloženě do očí bijících chyb. Od 7. úrovně se mu tak aktivuje návyk příležitosti, kterým využívá chyby protivníků. Pokaždé, když někdo na našeho mistra neúspěšně zaútočí a mistr svou obranou útok přehodil alespoň o 1, má tento rozdíl hodů v příštím kole (bude-li mistr útočit) jako bonus k útočnosti. Návyk příležitosti ruší útok v obraně, který je vcelku přesílený. Na rozdíl od něj je návyk příležitosti slabší, nezraňuje, pouze dává bonusy k útoku, navíc se dá ale používat prakticky pokaždé, bude-li mistr chtít. Návyk tempu boje IIPo ovládnutí návyku tempa boje I, návyku příležitosti a po úrovňovém tréninku může válečník útočit dvakrát za kolo školou upřednostňovaným typem zbraně (viz technika školy II). Nahrazuje pravidlovou dovednost vícenásobné útoky, PPP s. 9. Technika příležitostiNavazuje na návyk příležitosti, který mistr rozvíjí přímo v techniku. Místo využívání chyb protivníků je za chyby rovnou trestá. Jedná se skoro o první „bojovou techniku“, kterou mistr ovládne hned po zvlastnění návyku příležitosti a po úrovňovém tréninku. Tato technika pracuje stejně, jako návyk, ale s jiným výsledkem. Místo bonusu k útoku, mistr okamžitě ukončuje protivníkův tah za kolo (i kdyby měl v plánu pokračovat například dvaceti ranami, ústupem, kouzlením, prostě mu vniveč vyšly jeho akce) využitím jeho chyby. A to tak, že jej „z příležitosti“ zraní za tolik životů, jaký je rozdíl mezi obranou a útokem + útočnost své zbraně a hned pokračuje ve svém útoku, ve kterém má jeho protivník postih k obraně rovný rozdílu obrany a útoku. Rozveďme předešlý příklad: útočník má SIL +1, SZ +2 a út +2, hodil 2, což je vcelku nezdařený útok) – ve výsledku 5/+2. Mistr má OBR +1, OZ +1, út +1, zdrženlivost +1, technika školy I a II +1 a +1 a hod 3 – ve výsledku 8. Rozdíl útoku a obrany je 3, rozdíl je víc jak 1 >> mistr svou technikou (a díky špatnému útoku protivníka) zastavil protivníka, ubral mu (3+1)=4 životy a rovnou pokračuje s dalším útokem, kde má jeho protivník postih -3 k obraně. Technika školy IIIPo zvládnutí techniky školy II si může vybrat šermíř další typ zbraně, ke kterému po dvouúrovňovém tréninku dostane při boji také bonus +1. Může si vybrat i další, ale to až jako mistr (viz Technika školy IV). Bojové technikyPodle bojového zaměření školy (útočná škola nabídne studentovi spíše útočné techniky) si hned na 6. úrovni šermíř vybírá jedině a pouze jednu útočnou nebo obrannou techniku, kterou se učí jednu úroveň. S každou další úrovní se může naučit jednu novou techniku, takže na 9. úrovni bude umět celkem tři. Na rozdíl od speciálních technik se bojové techniky pužívají napříč celým spektrem boje nablízko. Jedná se vlastně spíše o určité bojové doktríny, jejichž bonusy pramení z preciznosti a drilu provedení. Platí bez rozdílu na zbraně. Útočné techniky mají sice vyšší bonusy, než techniky obranné, ale pokud nebude uvedeno jinak, dají se použít jen v prvním kole souboje. Na druhou stranu obranné techniky se dají používat v průběhu celého souboje, nebude-li uvedeno jinak. Pokud je technika I a poté technika II (III,...), platí, že šermíř musí nejprve umět techniku nižšího čísla. Pokud u vyšších stupňů vzdělání vidíte techniku rovnou s vyšším číslem než I, je jisté, že nižší stupeň techniky se může naučit již na nižším stupni.
- obranné Tabulka návyků a technik učnů
|