Dračí Doupě [ http://www.dracidoupe.cz ] | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rubrika: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Doplňky soubojového systému 1.6–E |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Autor: | Kibe | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hodnocení: | Hlasovalo: 8 čtenářů | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Průměrný počet hvězdiček: 3.63 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Následující úpravy jsou napsány tak, aby si postavy mohly skoro libovolně vybrat, čím budou v souboji tváří v tvář bojovat. Ale také je tu několik dalších úprav. Nemělo by vzniknout nic co naruší rovnováhu pravidel a zároveň to umožní řešit situace, kdy postava nemá na výběr jinou zbraň, než jakou mu povolují pravidla a Pj by mu tedy musel vymýšlet konkrétní postih. Nejen v tomto případě může použít tyto univerzální úpravy. Jen podotknu, že toto je vhodné hlavně pro hráče a Pj, kteří mají rádi pravidlové řešení soubojů a pro ně je toto dílko i určeno. Doufám, že se tedy milovníci „No roll, no rules" tomuto dílu vyhnou velkým obloukem a nebudou plýtvat svým časem na čtení nadstavby pravidel:-).Pravidla pro kombinování libovolných jednoručních zbraní z tabulky pravidelKombinace lehká a lehká: Následující kombinace jsou v kategorii těžké obouruční: Střední s lehkou ÚČ (součet)-2, útočnost (součet)-1, OZ (té lepší)+2 Střední a střední ÚČ (součet)+0, útočnost (součet/2)-4, OZ (součet)+1 Míra zkušenosti potřebná k ovládání jakýchkoliv kombinací: Lehké: kouzelník a alchymista od 5. úrovně (tedy i 2 dýky) Střední: hraničář a zloděj od 5. úrovně Těžké: válečník od 5. úrovně Obouruční držení jednoruční zbraně:Postava se může rozhodnout použít v boji obouručně jakoukoliv jednoruční zbraň, kterou dokáže dle základních pravidel ovládat. V boji se to projeví tím, že s danou zbraní získá +1 k útočnosti a -1 k OZ (minimum je ale -2). Zbraně délky 1-2 se tímto zkracují na délku 1. Jednoruční držení obouruční zbraně:Jakákoliv postava může použít obouruční zbraň jednoručně s následujícími omezeními a pravidly: Zrušení omezení pro používání zbraní:Jakékoliv povolání může používat jakoukoliv zbraň v boji, nehledě na její váhovou kategorii. Povolání, která však nejsou uzpůsobena k používání takových zbraní, budou následovně omezena: SZ použité zbraně z vyšší kategorie bude sníženo o dva za každou úroveň kategorie, kterou dané povolání neumí ovládat. Toto omezení platí i pro maximální bonus, který je možný získat využitím démonů. Příklad: Kouzelník chce bojovat s mečem bastardem (6/+0/+1). V jeho rukou bude mít zbraň statistiky 2+/0/+1. Zloděj, který by chtěl použít stejnou zbraň, ji bude vnímat jako zbraň 4/+0/+1. Pokud by do tohoto meče byl zaklet útočný démon +6, potom by SZ meče v ruce kouzelníka bylo 4, v ruce zloděje 8 a v ruce válečníka 12. Pro případ, že by toto chtěl nějaký munchkin i přesto využívat, tak lze přidat 1 bod únavy za směnu boje a těžší třídu zbraně, než na jakou má postava nárok. A samozřejmě doporučuji hrát podle pravidla lineárního nárůstu naložení. Úprava útočných vlastností střelných zbraní podle vzdálenostiŠirší rozdělení dostřelů se udělá velmi snadno. Prvních 10% dostřelu a posledních 10% dostřelu připadne pro dva nové rozsahy dostřelu s opravou +2 a -2 k ÚČ. Vycházím jak ze svých zkušeností, tak z logiky věci. Minout něco na pět metrů není lehké a naopak poslední metry účinného dostřelu se trajektorie velmi propadá. (příklad oprav pro dlouhý luk – v závorce jsou sáhy): Alternativní řešení iniciativy v rámci rozšířeného soubojového systémuIniciativa se počítá a hází normálně, ale její vyhodnocení se nezakládá na čísle šest, ale podle čísla tři. To kvůli větší vyváženosti a logice, není mi jasné, proč toto neudělaly pro RSS již v běžných pravidlech. Všechny ostatní pravidla RSS zůstávají. V případě pravidla pro použití minmálně poloviny svých akcí pro danou činnost se samozřejmě zaokrouhluje nahoru. Přikládám tabulku.
Rozšíření tabulky zbraní: Tváří v tvář:
Střelné a vrhací:
* Kategorie podle „Grádování“. ** Těžká vrhací. # Ztrácí iniciativu, respektive -2 v RSS. ## Netradiční zbraň podsvětí, může používat kdokoliv. ### Divošská zbraň, nepoužívají mince jako peníze. |