Dračí Doupě [ http://www.dracidoupe.cz ]
Rubrika:
  
  

Doplňky soubojového systému 1.6–E

 
Autor: Kibe
Hodnocení: Hlasovalo: 8 čtenářů
  Průměrný počet hvězdiček: 3.63
  
  

Následující úpravy jsou napsány tak, aby si postavy mohly skoro libovolně vybrat, čím budou v souboji tváří v tvář bojovat. Ale také je tu několik dalších úprav. Nemělo by vzniknout nic co naruší rovnováhu pravidel a zároveň to umožní řešit situace, kdy postava nemá na výběr jinou zbraň, než jakou mu povolují pravidla a Pj by mu tedy musel vymýšlet konkrétní postih. Nejen v tomto případě může použít tyto univerzální úpravy.

Jen podotknu, že toto je vhodné hlavně pro hráče a Pj, kteří mají rádi pravidlové řešení soubojů a pro ně je toto dílko i určeno. Doufám, že se tedy milovníci „No roll, no rules" tomuto dílu vyhnou velkým obloukem a nebudou plýtvat svým časem na čtení nadstavby pravidel:-).

Pravidla pro kombinování libovolných jednoručních zbraní z tabulky pravidel

  • Útočnost nemůže klesnout pod -2
  • OZ nemůže být standardně více než +3
  • Všechny kombinace mají dosah 1

    Kombinace lehká a lehká:
  • ÚČ (součet)-1, útočnost (součet / 2)+1, OZ (ta lepší)+4
  • Jako lehká kombinace přibývá pouze „2 obušky“, ostatní jsou již kategorie střední.
    Následující kombinace jsou v kategorii těžké obouruční:

    Střední s lehkou
    ÚČ (součet)-2, útočnost (součet)-1, OZ (té lepší)+2

    Střední a střední
    ÚČ (součet)+0, útočnost (součet/2)-4, OZ (součet)+1
  • Těžké jednoruční zbraně nelze nijak používat jako kombinace.

    Míra zkušenosti potřebná k ovládání jakýchkoliv kombinací:
    Lehké: kouzelník a alchymista od 5. úrovně (tedy i 2 dýky)
    Střední: hraničář a zloděj od 5. úrovně
    Těžké: válečník od 5. úrovně
  • Krom výše uvedeného mohou postavy kombinace začít používat i dříve, a to pokud mají obourukost z „Grádování“ alespoň na hodnotě 1.

    Obouruční držení jednoruční zbraně:

    Postava se může rozhodnout použít v boji obouručně jakoukoliv jednoruční zbraň, kterou dokáže dle základních pravidel ovládat. V boji se to projeví tím, že s danou zbraní získá +1 k útočnosti a -1 k OZ (minimum je ale -2). Zbraně délky 1-2 se tímto zkracují na délku 1.

    Jednoruční držení obouruční zbraně:

    Jakákoliv postava může použít obouruční zbraň jednoručně s následujícími omezeními a pravidly:

  • takto použita může být nejvýše zbraň délky 1-2. Délku 2, 2-3 či vyšší použít nelze.
  • váhová kategorie takto použité zbraně se počítá, jako by byla o jedna vyšší. S těžkými obouručními zbraněmi tedy nelze bojovat jednoručně.
  • v boji se toto projeví následující úpravou: -1 útočnost ; všechny ostatní vlastnosti zbraně zůstávají (délka, úprava iniciativy)
  • postava se počítá jako by v ruce držela jednoruční zbraň (do druhé ruky tedy může vzít štít, lucernu apod.).

    Zrušení omezení pro používání zbraní:

    Jakékoliv povolání může používat jakoukoliv zbraň v boji, nehledě na její váhovou kategorii. Povolání, která však nejsou uzpůsobena k používání takových zbraní, budou následovně omezena:

    SZ použité zbraně z vyšší kategorie bude sníženo o dva za každou úroveň kategorie, kterou dané povolání neumí ovládat. Toto omezení platí i pro maximální bonus, který je možný získat využitím démonů.

    Příklad: Kouzelník chce bojovat s mečem bastardem (6/+0/+1). V jeho rukou bude mít zbraň statistiky 2+/0/+1. Zloděj, který by chtěl použít stejnou zbraň, ji bude vnímat jako zbraň 4/+0/+1. Pokud by do tohoto meče byl zaklet útočný démon +6, potom by SZ meče v ruce kouzelníka bylo 4, v ruce zloděje 8 a v ruce válečníka 12.

    Pro případ, že by toto chtěl nějaký munchkin i přesto využívat, tak lze přidat 1 bod únavy za směnu boje a těžší třídu zbraně, než na jakou má postava nárok. A samozřejmě doporučuji hrát podle pravidla lineárního nárůstu naložení.

    Úprava útočných vlastností střelných zbraní podle vzdálenosti

    Širší rozdělení dostřelů se udělá velmi snadno. Prvních 10% dostřelu a posledních 10% dostřelu připadne pro dva nové rozsahy dostřelu s opravou +2 a -2 k ÚČ. Vycházím jak ze svých zkušeností, tak z logiky věci. Minout něco na pět metrů není lehké a naopak poslední metry účinného dostřelu se trajektorie velmi propadá. (příklad oprav pro dlouhý luk – v závorce jsou sáhy):
    velmi krátký (5):+2; krátký (15):+1; střední (30):+0; dlouhý (45): -1; velmi dlouhý (50): -2

    Alternativní řešení iniciativy v rámci rozšířeného soubojového systému

    Iniciativa se počítá a hází normálně, ale její vyhodnocení se nezakládá na čísle šest, ale podle čísla tři. To kvůli větší vyváženosti a logice, není mi jasné, proč toto neudělaly pro RSS již v běžných pravidlech. Všechny ostatní pravidla RSS zůstávají. V případě pravidla pro použití minmálně poloviny svých akcí pro danou činnost se samozřejmě zaokrouhluje nahoru. Přikládám tabulku.

    Iniciativa:1-34-67-910-1213-1516-1819-2122-2425-2728-30
    Počet akcí: 1234 56789 10

    Rozšíření tabulky zbraní:

    Tváří v tvář:

    názevSZút.OZdélkaváhacenakategorie*
    Lehké jednoruční:
    Sukovice4-2-1112-kyje a palice
    Mačeta3+0-11161zl, 5mmeče
    Střední jednoruční:
    Bojový srp4+1-11254zlkosy a srpy
    Ostnitý palcát3+2-114010zlkyje a palice
    Těžké jednoruční:
    Těžký palcát3+3-116014zlkyje a palice
    Bojová sekera4+2-11486zl, 5stsekery
    Jezdecká šavle5+2+01-24032zlmeče
    Lehké obouruční:
    Dlouhá hůl5-2+12154sthole a kopí
    Střední obouruční:
    Bojová kosa5+2+01-2657zlkosy a srpy
    Těžké obouruční:
    Obouruční kladivo #5+4-11-28024zlkyje a palice
    Bitevní sekera #5+4-11-29560zlsekery

    Střelné a vrhací:

    názevSZút.OZkrátkýstřednídlouhýváhacenakategorie*
    Arbalet6-2-2614242535zlkuše
    Zápěstní vystřelovák##32živ.-24812528zljiné
    Bojová sekera**4+2-161218486zl, 5stvrhací
    Foukačka51živ.-24101530###foukačky

    * Kategorie podle „Grádování“.
    ** Těžká vrhací.
    # Ztrácí iniciativu, respektive -2 v RSS.
    ## Netradiční zbraň podsvětí, může používat kdokoliv.
    ### Divošská zbraň, nepoužívají mince jako peníze.