Dračí Doupě [ http://www.dracidoupe.cz ]
Rubrika: Válečník
  
  

Samovy šermířské finty III

 
Autor: Samurai
Hodnocení: Hlasovalo: 3 čtenářů
  Průměrný počet hvězdiček: 3.67
  
  
"... Cože, další studium šermířské knihy?"
"Ne, jen letáku..."
A já, než pojdu, vysypu posledního kostlivce ze skříně, který ještě za něco stojí, aby na chleba bylo.

Samovy šermířské finty III


Následující dva odstavce jsou výtahem z pravidel PPE pro šermíře:

Všechny tyto finty se může šermíř naučit od 16. úrovně dál, stejně jako finty z pravidel. U některých nových fint je uvedeno, že musí šermíř znát určitý počet fint podobných (obranná, útočná). Druh finty záleží na tom, kterou akcí finta začíná (O = obranná, začíná obranou šermíře; Ú = útočná, začíná útokem šermíře). Před provedením finty nahlásí hráč šermíře „akce finta“. Je-li finta přerušena ve své souslednosti, nelze navázat a pokračovat. Fintu je naopak možno kdykoli přerušit a tím ukončit nedotaženou.
Vysvětlení pojmů: bonus k iniciativě = bonus pro RSS; počet akcí = tolik akcí, které bude po sobě šermíř potřebovat k provedení finty; zbraň a protivník stanovují podmínku pro provedení; průběh finty značí její samotné provedení, přičemž bonusy a postihy se vztahují přímo na šermíře, pro případ, že by na něj někdo útočil během provádění finty.


Nové šermířské finty a seky v útoku

Boj záštitou I
Bonus k iniciativě: +1
Počet akcí: 2
Protivník: humanoid se štítem
Zbraň: jednoruční meč, tesák
Průběh:
1. akce: O: Úč -2;Oč 0
2. akce: U: Úč -4;Oč -2
Poznámky:
Šermíř k provedení téhle akce musí být velice blízko protivníkovi, tak blízko, aby vykryl sek protivníka a následně mohl v polonatažené ruce záštitu zaháknout za vnitřní stranu štítu nepřítele. V další akci pomocí záštity a tahem doprava otevřít kryt štítu a tím cestu k hrudi štítonoše. Pokračujeme bodem do odkrytého nemohoucího protivníka, který se nebrání zbraní, ani štítem. Průběh 2. akce je velice rychlý a proto se jedná o jednu akci. Přemýšlel jsem nad rozdělením odkrytí a bodnutí, ale nakonec zvítězila jednoduchost a představa reálné rychlosti nad diktátem pravidel.

Boj záštitou II
Bonus k iniciativě: +1
Počet akcí: 2
Protivník: humanoid se štítem
Zbraň: 2 tesáky, tesák+dýka, 2dýky
Průběh:
1. akce: O: Úč -1;Oč 0
2. akce: U: Úč -2;Oč 0
Poznámky:
Jedná se o totožnou fintu, jen s rozdílem výzbroje šermíře. Pokud používá šermíř 2 zbraně, může první zbraní vykrýt protivníkův útok (levicí) a zároveň otevřít štít (pravicí). Pokud takto učiní, v druhé akci bodá levicí. To má výhodu v tom, že když se něco nepovede, je připravena pravice, která může popřípadě krýt cizí útoky na šermíře.

Boj dýkou
Bonus k iniciativě: +1
Počet akcí: 2
Protivník: humanoid
Zbraň: dýka
Průběh:
1. akce: U: Úč +0;Oč 0
2. akce: U: Úč +3;Oč 0
Poznámky:
Boj dýkou samotnou je velice nevýhodný, už jen proto, že zbraň je to krátká a spíše bodná. Proto se šermíř, kterému zývá pouze dýka, mírně skloní a obě ruce dá za záda. V jedné má dýku, v druhé pěst. Protivník neví z jaké strany šermíř zaútočí dýkou, proto má při šermířově útoku postih –3.
V první akci šermíř zaútočí s velkým (tak aby upoutal) rozmachem na protivníka pěstí. Tuto ránu bude chtít protivník vykrýt, jakmile nepřítel připravuje kryt a již začíná s obranou, přichází 2. akce a šermíř vyráží s dýkou. Při tomto útoku má šermíř bonus +3 za překvapení a protivník si nepočítá OZ.

Nové šermířské finty a seky v obraně

Kryt předsekem
Bonus k iniciativě: 0
Počet akcí: 1
Protivník: humanoid s 1 zbraní
Zbraň: 2 tesáky, 2krátké meče
Průběh:
1. akce: O: Úč +0;Oč -1
Poznámky:
Velice jednoduchý, lehce použitelný a silně efektivní finta. Pokud na nás nepřítel vede sek, nejlépe býk, tak kryjeme oběma zbraněmi souběžně.
V akci levicí vykryjeme zbraň samotnou a pravicí sekáme po zápěstí protivníka. Následky pro nepřítele jsou mnohdy fatální, jelikož poraněné zápěstí není schopno nést zbraň.