Dračí Doupě [ http://www.dracidoupe.cz ]
Rubrika: Zloděj
  
  

Nešikovnost

 
Autor: Břečťan
Hodnocení: Hlasovalo: 17 čtenářů
  Průměrný počet hvězdiček: 4.18
  
  

Nešikovnost

Trvání – libovolně dlouho (1 bod únavy/směna)
Ověřování – každou směnu
Zloděj se chová nešikovně – věci mu padají z ruky, zamotává se do svých šatů, přišlapává si nohy, lemy svých šatů i okolních obyvatel.
Sem tam něco srazí, aby to v zápětí chytnul a zachránil před újmou.

Rozdíl mezi úspěchem a neúspěchem spočívá v rozdílu mezi „ví se o něm“ versus „je v centru pozornosti“.

Úspěch: Zloděj působí naprosto věrohodným dojmem naprostého nešiky a nešťastníka, na kterého se přece nelze zlobit, neb to nedělá úmyslně.

Totální úspěch: Zloděj si během svého vystoupení počíná natolik dobře, že při tom zvládne i krást či používat další schopnosti a dovednosti.

Neúspěch: Zloděj spáchá drobné škody, ale nic, co by nespravila švadlena či jiný zručný řemeslník za cenu do 1-6 zlatých a 1 hodiny práce. Lupič v očích dotčených jeho nešikovností pozbude vážnosti (postih -3 u hodů s použitou vlastností charisma) a je jen krůček od urážky těchto osob. Vybruslit mu z toho pomůže jedině úspěch v etiketě (který mu může ústy PJ napovědět, co pomůže: zda omluva, vtípek na svojí osobu, či zlatý peníz a náhrada škod)

Fatální neúspěch: Že se jedná o úmyslné zlodějovo chování a nikoli o jeho neschopnost je během 1-6 kol jeho snahy prohlédnuto a zloděj tak vzbudí opravdový zájem o svou osobu včetně toho, proč se na sebe snaží hranou nešikovností přitáhnout pozornost. Dotčení to považují (pochopí) jako útok na svou osobu a dle situace i za útok na svůj úřad, rod či čest. Jedná se o velmi vážný prohřešek (postih -5! u hodů s použitou vlastností charisma), který úspěch v Etiketě pouze zmírní na prohřešek (postih -3 u hodů s použitou vlastností charisma).

Typické projevy fatálního neúspěchu:
Stráže: část stráží se k němu vydá, ruce na zbraních, aby ho usměrnila, druhá se naopak pečlivě rozhlíží po okolí, co by asi tak mohlo být podezřelého.
Řemeslníci & Obchodníci: zaujímají preventivní opatření na ochranu své živnosti (balí, zamykají atd.). Všichni, naráz a chvatně.
Kolemjdoucí & Čumilové: dle své nátury se zdekují do bezpečnějších končin, či se po vzoru stráží vydají zjistit, co se děje.

Využití:

Zloděj získá čas a pozornost okolí – prosťáčci více (80% z davu), veteráni, což stráže vesměs jsou, méně (20-40% z počtu nebo N cha 3-5) Zloděj získá překvapení ve chvíli, kdy odhodí své maskování za nešiku. Může tedy zaútočit s překvapením (iniciativa +6) a dle situace může nachytat cíl nepřipraven k boji. Získání bonusu k ÚČ a OČ +1-3 s těmi, kteří shlédli jeho hranou nešikovnost – podceňovat protivníka se nevyplácí. Zloděj získá bonus k akrobacii (výsledku hodu) +5 – předvede na nešiku překvapivý výkon.

Bonusy:

Zloděj rozlije pití, rozsype jídlo (škoda do 1 st): +5% (max. +15%)
Zloděj rozbije svůj drobný předmět: +10% (max. +15%)

Postihy:

Zloděj rozbije cizí věc(škoda do 2 st): -5%
Zloděj rozbije cizí cennou věc(škoda 1-5 zl): -35%
Zloděj rozbije cizí drahocennou věc(škoda nad 20 zl, obliba, památka atd.): -75%

Pravděpodobnost úspěchu zloděje:

úroveň 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Nešikovnost 27 30 33 36 39 42 45 48 51 54 57 60 63 66 69 72 75 78 81 84 87 90 93 96 99 102 105 108 111 114 117 120 123 126 129 132 1Ch + 2O