Dračí Doupě [ http://www.dracidoupe.cz ] | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rubrika: Hraničář | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Emoční pole |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Autor: | Shadowmage | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hodnocení: | Hlasovalo: 6 čtenářů | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Průměrný počet hvězdiček: 4.83 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Emoční poleChodec je schopný v práci s emocemi a přírodou. Tyto své silné stránky využívá u své schopnosti Emoční pole. Nejedná se přímo o kouzla, ale chodcovu schopnost, která nalezne využití hlavně ve hrách založených na RP. I v ostatních hrách ale může chodec vytvářet místa, kde ostatní musí čelit podivuhodným pocitům, které mnohdy ovlivní jejich chování. Toto působení lze vyjádřit pomocí pastí. Jde o to, že chodec očaruje určité místo tak, že na myslící bytosti působí určitým způsobem. Tato schopnost mu pomáhá v jeho životě na cestách i mimo ně, protože emočních polí může být využito k mnoha obecně užitečným věcem, stejně tak ale i k vlastnímu prospěchu. Chodec také dovede emoční pole rozpoznat a případně i zrušit. Emoční pole působí jen na tvory s větší než zvířecí inteligencí, tedy >1. Jaké jsou tedy případy využití emočního pole?
Vznik emočního poleChodec se 1 směnu soustředí (pravidlově se považuje za kouzlící postavu), přitom svou myslí rozprostírá po svém okolí příslušnou emoci. Je-li během této směny přerušen, emoční pole nevznikne, ale chodec ztrácí příslušnou magenergii. Pole má rozsah koule o poloměru podle dodané magenergie, středem koule je sesílající chodec. Emoční pole chodec dovede vytvořit jen v otevřené krajině, ne např. ve městě nebo v podzemí. Chodec tvoří pole o různé síle, od 6. úrovně dovede tvořit pole stupně 1 a 2, od 16. úrovně i pole 3. stupně. Nelze vytvořit pole na místě, kde již nějaké je. Nic ale chodci nebrání cizí pole zrušit a následně seslat pole vlastní. Jednotlivé pásy emočního pole mohou mít různě dlouhé trvání, může se tak stát, že vnitřní část pole zmizí dříve než okraj, vznikne tak jakýsi prstenec, ve kterém ovšem účinky platí jako obvykle. CenaChodec zaplatí 1, 2 nebo 3 magy podle plánovaného stupně emocí za každých načatých 100 metrů poloměru a každý týden trvání. Pole může být vytvořeno i tak, že například 100 sáhů okolo prokletého mostu bude stupeň 3, dalších 200 sáhů pak již jen stupeň 2 nebo 1. To záleží na chodci. Při sesílání si určí, kam bude který pás pole o daném stupni sahat, podle toho určí cenu (viz příklad níže). Tři stupně emocí:
Účinky emočních polí
Poznámky k tabulce:
Rozpoznání a rušení emočních polí:Objeví-li se chodec v cizím emočním poli, může si této skutečnosti všimnout. Past je pro základní stupeň pole char-6 (-2 za každý vyšší stupeň pole)-pozná/nepozná. Pozná-li chodec emoční pole, může se na něj zkusit napojit. Záleží zde na úrovni chodce, který emoční pole vytvořil, schopnější chodec zanechal silnější otisk své mysli, past je proto roz+char-3. Po napojení se na emoční pole může chodec vynaložit určité množství magenergie, předem neví, kolik bude potřeba. Investuje-li alespoň X magů, kde X je součet magenergie, kterou vynaložil chodec-autor pole, a úrovně tohoto autora, pole je zrušeno. Poznání, napojení se i zrušení pole chodec může zkusit v každém poli jen 1x za 6 hodin (pro poznání pole se počítá každý stupeň zvlášť, přejde-li tedy chodec do aktivnější oblasti, znovu si na poznání hodí. Poznání chodec automaticky zkouší i tehdy, kdyby proti účinkům pole uspěl Př.: Chodec Selian cestuje za královnou vil. Blíží se k moudrému mohutného dubu, když na něj padne podivná sklíčenost (okolo dubu je emoční pole smutku a Selian se nachází v části pole se stupněm 2, past 3 nepřehodil, protože jeho charisma je velmi nízké). Po chvíli výčitek svědomí mu dojde, že tohle není jen tak (uspěje i přes své nízké charisma proti pasti na poznání pole 4[6-2]), a že v tom má prsty jiný chodec. Zřejmě chtěl srazit morálku vesničanů, kteří po vílách pátrají. Selian ale víly rovněž hledá a vesničané by mu mohli pomoci, proto se rozhodne, že emoční pole zruší. Utáboří se a zkusí se na pole napojit. Autor pole byl na 19. úrovni, Selian je na 16. Past (-3 za úrovně)+(-2 za charisma)-3-nakonec hodem na kostce 9 překoná, napojí se tedy na pole, pak investuje do rušení 45 magů. Autor pole seslal Smutek na 3 týdny v podobě dvou stosáhových pásů (stupeň 2, 3) a na 10 týdnů do jednoho stosáhového pásu (stupeň 1). Celkově je tedy magenergie tohoto emočního pole 3x3 + 3x2 + 10x1 = 25 magů. Selian investoval magů 45, přitom zapotřebí bylo 25+19 za úroveň autora pole. Magenergie tedy velmi těsně stačila a Selian pole úspěšně zrušil, může se vyrazit na víly bez nějakých výčitek svědomí… Poznámka o vyváženosti povolání:Pokud se vám nelíbí, že chodec najednou získá schopnost navíc, můžete postupovat takto. Pokud se hráč chodce rozhodne, že se bude práci s emočními poli věnovat, může ho PJ oslabit tím, že zakáže jednu z mimosmyslových schopností – chodec se tedy nebude moci věnovat všem pravidlovým, jednu bude zkrátka muset oželet. Také je možné, aby schopnost práce s emočními poli chodec získal jako nadstandard: za určitou cenu speciálního výcviku. Další možností je ubírat chodci, který práci s poli ovládá, nějaké dovednostní body z charismatu při přestupu na sudou úroveň: dostane jich tedy méně, řádově dejme tomu o třetinu až čtvrtinu. Tato řešení nejsou povinná a osobně bych se nebránil rozšíření chodeckých schopností i o tuto, ale jistě se najdou PJové, kteří nějakou možnost vyrovnání uvítají… Samovolně vzniklé emoční pole:PJ může ve svém světě mít místa, která mají tak silného genia loci, že by je bylo možné považovat za emoční pole, co se účinku na postavy týče. Tabulka v příspěvku mu může pro takováto místa sloužit jako jisté vodítko. Předpokládejme, že místa se silným duchem vznikají zásahem přírody, která do nich otiskne emoce inteligentních tvorů v okolí. Chodec může zrušit i takovéto samovolně vzniklé emoční pole (strašidelný dům, hostinec lásky…), úroveň pole pro ničení může PJ určit podle starobylosti místa: čím starší, tím obtížněji zničitelné. 10 let bude odpovídat např. přibližné úrovni autora 10, stoleté pole úrovni autora 20, pole staré stovky let až tisíciletí jen tak nezruší chodec pod 30. úroveň. Magenergie starých polí ale bude velmi vysoká (klidně pár stovek magů), takže asi bude zapotřebí více chodců, ovládajících příslušnou schopnost. Jeden chodec s nejvyšší úrovní se na pole napojí (pole pozná každý, je-li takto silné) a ostatní mu ve skupinovém rituálu předávají magenergii potřebnou ke zrušení pole. Toto je jen drobný návrh možného řešení. U takovýchto míst bude trvání pole mnohem delší, než bývá u polí chodcových možné, PJ může předpokládat, že byla při vzniku uvolněna magenergie z přírody ve velmi vysokém množství, což by vysvětlovalo skoro trvalý charakter pole a to, že je prakticky není třeba nějak obnovovat. Někdy lze zvážit možnost, že za vznikem dlouhodobého samovolného pole mohla stát kletba (PPE). Jednotlivá místa lze popsat pomocí některé z emocí v tabulce, například hřbitov může působit jako pole „smutek“, ale i „nervozita“, podle toho, co se na něm (ne)odehrává. Ruinám chrámu může PJ snadno přisoudit vliv emočního pole „posvátná úcta“ nebo třeba „klid“. Naopak barbarská aréna klidně může pro obzvláštní situace působit jako emoční pole „zlost“ či „strach“. PJ tak může emoční pole využít k vysvětlování různých podivných míst, postavy tomu navíc s chodcem v družině již nemusí jen nečinně přihlížet. Schopnost mohou také ovládat některé nestvůry, pokud to PJ uzná za vhodné (víly, moudrá sova, moudrý strom a další, schopní pracovat s přírodní energií…) Přeji s těmito přírodními zajímavostmi hodně zábavy! |