Dračí Doupě [ http://www.dracidoupe.cz ] | |
Rubrika: Hraničář | |
Chodecký luk |
|
Autor: | Ramus |
Hodnocení: | Hlasovalo: 9 čtenářů |
Průměrný počet hvězdiček: 2 | |
Chodecký lukZákladem je dlouhý luk, který má pouze v rukou chodce určité zvláštní schopnosti. Chodecký luk má SZ 7/+1 (pro základní luk s démon z první sféry) a dostřel 15/30/50. V rukou kohokoli jiného je to, jak již bylo řečeno obyčejný dlouhý luk se SZ 5/+1. OZ = -2. Chodecký luk se považuje za magickou zbraň pro potřeby poškoditelnosti i zranitelnosti nestvůr. Při vyvolání démona luku z vyšší sféry obsahuje luk 1 mag vlastní obnovitelné magenergie na den za každou sféru, která ho dělí od první a má +1 k SZ za každé dvě sféry, která ho dělí od první. Elfové Chodci mají bonus +1 k SZ (za rodovou zbraň). Chodec se na 6. úrovni musí rozhodnout, zda se jeho cesta bude ubírat směrem meče, nebo luk. V budoucnu své rozhodnutí sice může změnit, ale jednu úroveň si bude na meč zvykat a bude s ním schopen sesílat kouzla Chodcova meče s 50 % pravděpodobností. Platí i naopak. Magenergie chodeckého luku.V základním provedení nemá chodecký luk žádnou vlastní magenergie. Chodec do něj musí přelít svou. Množství maximální energie v luku je závislé na úrovní. Chodec na 6 úrovni může do svého luku přelít maximálně 10 magů. S každou další úrovní roste tato schopnost o 1 mg. Přelité magy jsou nevratné. Kouzla chodeckého lukuRychlá střelbaObrana lukem Poškození zbraně Kouzelný šíp Mířený šíp Transmutace Uspání démona Sraž šípy Sraž projektily K seslání kouzla stačí, aby chodec třímal luk v ruce. Všechna kouzla se sesílají v žádném čase. Rychlá střelba Magenergie: 8 magů Trvání: 1 kolo Chodec vytáhne z toulce dva šípy a oba vystřelí naráz. Na útok si hází pouze jednou. Oba šípy mají stejný útok, ale každý může mít jiný cíl. Obrana lukemMagenergie: 2 magy Trvání: 1 kolo Materiál Bonus k OČ Normální +1 Eben +3 Mahagon +5 Dřevo luku se jakoby zatvrdí a luk vede chodcovu ruku tak, zkřížil svou cestu s protivníkovou zbraní. V praxi se to projeví bonusem k OČ podle materiálu, ze kterého je momentálně dřevo luku (viz Transmutace). Magenergie: 5 magů Trvání: 1 kolo Viz Poškození zbraně u Chodcova meče v PPP. Kouzelné šípyMagenergie: 2 magy Trvání:1 kolo Démon změní vlastnosti hrotu normálního šípu podle požadavků chodce např na stříbro, kvůli lepší zranitelnosti některých nestvůr. V praxi to vypadá tak, že Chodec natáhne tětivu, vykřikne materiál a vystřelí. Chodec musí vědět, z jakého materiálu šíp chce. Mířený šípMagenergie: 6 magů Trvání: 1 výstřel Démon vede chodcovu ruku při míření. Chodec má bonus k danému výstřelu +5 k SZ. V rozšířeném soubojovém systému výstřel zabere pouze dvě akce. TransmutaceMateriál SZ Eben 5/+3 Mahagon 3/+3 Magenergie: 4 magy Trvání: stále Změní dřevo, ze kterého je luk na trvalo až do další transmutace. Uspání démonaMagenergie: Trvání: Viz Uspání démona u Chodcova meče v PPP. Sraž šípyMagenergie: 3, 6 magů Trvání: 1 kolo Pomocí tohoto kouzla může Chodec srazit letící šíp (šipku z kuše). Šíp musí mít za cíl Chodce. Chodec se musí rozhodnout, zda si hodí na obranu, nebo bude srážet šípy. Chodec může v jedno kole srazit maximálně dva šípy a vynaložit na kouzlo 6 magů. Sraž projektilyMagenergie: 2, 4, 6, 8 magů Trvání: 1 kolo Pomocí tohoto kouzla může Chodec srazit nějaký malý letící projektil (dýku, malý kámen, flákonek, hvězdici). Za jedno kolo může vynaložit na kouzlo až 8 magů a srazit 4 projektily. Chodec se musí rozhodnout, zda si hodí na obranu, nebo bude srážet projektily. ShrnutíVycházel jsem čistě z Chodcova meče a nevymýšlel nic extra. Což je moje motto při jakýchkoli úpravách. Takže se Chodecký luk velmi podobá Chodcovu meči, což byl také úmysl. Jak bylo řečeno nahoře, Chodec se může vidat buď cestou luku, nebo cestou meče |