Dračí Doupě [ http://www.dracidoupe.cz ] | |
Rubrika: Hraničář | |
Chodcův luk a kouzla luku |
|
Autor: | UnknowN |
Hodnocení: | Hlasovalo: 11 čtenářů |
Průměrný počet hvězdiček: 3.36 | |
Chodcův luk a kouzla lukuChodec si místo chodeckého meče může zvolit chodecký luk. Do chodeckého luku se zaklíná démon, který je velmi podobný démonovi meče, v určitých drobnostech se ale od něj odlišuje. S démonem luku chodec navazuje stejný typ mentální vazby jako s démonem meče, tudíž může mít buď luk nebo meč ale ne obojí najednou (podobně jako nemůže mít dva chodecké meče a střídat je). Základem chodeckého luku bývá většinou dlouhý luk, avšak chodci co do výšky menších národů používají krátké luky. V chodeckých rukou jsou parametry zbraní 7/+1 15/30/50 (dlouhý luk), 6/0 10/20/30 (krátký luk), v nechodeckých rukou mají SZ o 2 nižší. Démona luku je zároveň možné zaklít do dalších střelných zbraní, je však třeba uvážit, jestli pak budou použitelná všechna kouzla luku. Kouzla luku (6.-15. úroveň):Transmutace hrotuSvítící hrot Uspání démona Dvojitý výstřel Nadnes šíp Mířená střela Kouzla luku (16-36. úroveň):VětvičkaRychlost Zvýšení síly zbraně Rozpoznání nepřítele Najdi nepřítele Najdi neviditelného Najdi neviděného Ohnivý hrot Ledový hrot Trojitý výstřel Vychyl šíp Transmutace hrotu Magenergie: 3 magy Trvání: 1 výstřel Toto kouzlo změní hrot právě založeného nemagického šípu buď ve stříbrný či zlatý, případně zpět na železný (ocelový). Transmutace hrotu nemá vliv na SZ ani ÚT zbraně.
Svítící hrot Hrot právě založeného šípu se rozzáří - intenzita záře závisí na materiálu, ze kterého právě hrot je. Zatímco železný/ocelový hrot nezáří vůbec, stříbrný září jako půl pochodně, zlatý potom jako půl lucerny. Uspání démonaFunguje jako stejnojmenné kouzlo meče, s tím rozdílem, že takto nelze uspávat démony v protivníkově zbrani, pouze v jeho zbroji. Uspávací vlastnosti získá právě založený šíp a uvolňuje je po zásahu cíle. Dvojitý výstřelmagenergie: 8 magů trvání: 1 výstřel Chodec vystřelí dva šípy najednou a pokud chce, může každý z nich zacílit na jiný cíl. Oba cíle se ale musí nacházet v úhlu 30°před chodcem. mageneregie: 2 magy za šíp trvání: 1 výstřel Toto kouzlo pro právě založený šíp zvýší všechny tři jeho dostřely o třetinu (zaokrouhleno dolů). Mířená střelamagenergie: 4 magy na šíp trvání: 1 výstřel Toto kouzlo lze použít při střelbě na nehybné nebo neměnnou rychlostí a stále stejným směrem se pohybující předměty. Chodec před použitím kouzla nejprve zaměřuje svůj cíl (a po tuto dobu ho musí mít stále v zorném poli), pak sešle kouzlo a současně s tím vystřelený šíp trefí přesně zamýšlený bod. Je-li cíl v krátkém dostřelu, je nutné zaměřovat 2 kola, ve středním dostřelu 3 kola a v dlouhém dostřelu 4 kola. Při použití na živé tvory se zranění stále určuje klasickým hodem na útok/obranu, ale "mířená střela" má bonus +2 k SZ. Kouzlo najde využití nejen na střeleckých soutěžích (střelba do terče nebo na jablka položená na hlavách figurantů), ale i v případech, kdy je nutné něco přestřelit, doručit na šípu namotaný vzkaz na určité místo... Prostě vždy, když nám jde o absolutní přesnost. toto kouzlo nelze kombinovat s kouzly, které umožňují výstřel více šípů najednou (dvojitý/trojitý výstřel) Větvička, Rychlost, Zvýšení síly zbraně, Rozpoznání nepřítele, Najdi nepřítele/neviditelného/neviděnéhoPůsobí stejně jako stejnojmenná kouzla meče. Ohnivý/ledový hrotmagenergie: 3 magy za první kolo trvání, 2 za každé další trvání: dle dodané magenergie Působí stejně jako obdobná kouzla meče, s tím rozdílem že dané vlastnosti získává hrot právě založeného šípu (případně právě založených šípů, v kombinaci s kouzly dvojitý/trojitý výstřel - v tom případě se platí za každý šíp zvlášť) Trojitý výstřelmagenergie: 12 magů trvání: 1 kolo Podobá se kouzlu "Dvojitý výstřel", s tím rozdílem že zde chodec vystřelí tři šípy najednou. ÚČ takto vystřelených šípů je o 2 nižší. Trojitý výstřel není možné kombinovat s kouzlem meče "rychlost". Vychyl šípmagenergie: 3 magy za šíp trvání: 1 výstřel šípy ovlivněné tímto kouzlem mohou mírně "zatočit" ve vzduchu. To se projeví tak, že dovedou zasáhnout i bytost, která je v zákrytu za jinou bytostí, případně změnit směr svého letu v jednom jediném bodě (který určí chodec) až o 30°. Pokud by chodec takto střílel na protivníka, kterého přímo nevidí, ale ví, že by byl přibližně v dráze letu šípu, postupujeme stejně jako při boji s neviditelným protivníkem. Pozn.: Na rozdíl od chodeckého meče, u chodeckého luku v sobě šípy nemají zakletého démona, tudíž nepůsobí zranění typu C - ani pokud jsou pod vlivem kouzel jako např. ledová/ohnivá střela. |