Dračí Doupě [ http://www.dracidoupe.cz ]
Rubrika: Zloděj
  
  

Cvičená opička

 
Autor: UnknowN
Hodnocení: Hlasovalo: 24 čtenářů
  Průměrný počet hvězdiček: 3.96
  
  

Opička jako nestvůrka z bestiáře:

Životaschopnost: 1
Útočné číslo: 0 (zuby nebo drápy)
Obranné číslo: bez oblečku (+5 + 1) = 6
Odolnost: 6
Inteligence: 1
Bojovnost: 1
Velikost: A0
Zranitelnost: zvíře
Pohyblivost: 11/zvěř
Vytrvalost: 9/zvěř
Poklady: dle toho co má zrovna u sebe
Zkušenost: 10
Skupina: zvíře

Zloděj si může ochočit a vycvičit toto (pro něj) užitečné zvířátko. Pro samotné ochočení postupuj podle pravidel, výcvik opičky pak probíhá při každém společném přestupu na vyšší úroveň. Povely je možné opičce zadávat buď slovně, nebo pomocí jakéhokoliv jiného nacvičeného signálu - blíže se o tomto tématu zmíním níže.Pokud zloděj své zvířátko cvičí, může mu určit, jestli má ukradené předměty donést přímo jemu, nebo jestli je mé někde schovat. Případná místa, kam může zvířátko předměty schovávat, si může buď se zlodějem dohodnout, nebo k nim pak dovede zloděje dovést. Další možností využítí zvířátek je v případě, že by byl zloděj vězněn na místě, kam by se mohla zvířátka nepozorovaně dostat (pokud by například v jeho cele bylo zamřížované okénko). Smluveným signálem pak zloděj může zvířátko přivolat a nařídit mu, ať mu něco přinese (pilník na přepilování mříží, paklíč na otevření dveří, kontraband na kšeftování s bachaři a ostatními vězni...)

Výhoda opičky je v tom, že je možné jí naučit téměř všem zlodějským dovednostem. Opička má na použití níže uvedených zlodějských schopností poloviční procentuální šanci než zloděj na příslušné úrovni (zaokrouhleno dolů).

  • Získání důvěry (probíhá tak, že se opička hraje miloučké neškodné zvířátko)
  • Objevení mechanismů
  • Objevení objektu
  • Tichý pohyb
  • Schování se
  • Vybírání kapes
Výjimku tvoří následující schopnosti:
  • Otevření objektu (opičku je možné naučit zacházet s paklíči) - zde je procentuelní šance pouze čtvrtinová
  • Šplhání po zdech + Skok z výšky - zde je procentuelní šance dvojnásobná (opička je lehčí a takovýmto činnostem i uzpůsobilejší)

Opička dovede od 6-té úrovně přibližně odhadovat cenu nalezených předmětů, avšak na rozdíl od lupiče pouze drahých kamenů a šperků. Pravděpodobnost odhadu ceny je poloviční než u zloděje na příslušné úrovni - zaokrouhluj nahoru. (cenu mincí dovede určit také - pozná že se jedná o měďák/stříbrňák/zlaťák, ale například dva zlaťáky od sebe nerozezná. Pokud by se měla podle něčeho řídit, tak podle velikosti mincí). Odhad ceny pomáhá opičce v rozhodování, co ukrást a co nechat na místě - pokud by například už nemohla pobrat více předmětů, zbaví se těch méně hodnotných a vezme si ty cennější.

Opičku je možné obléci do nějakého oblečku a ten může být vybaven kapsami, takže opička může například ukradené předměty u sebe schovat a přenášet. Případný obleček může rovněž představovat bonus několika málo procent do schopnosti "Získání důvěry". Jinak předměty nosí pouze v předních končetinách, v zubech, nebo si je může pověsit kolem krku. Její nosnost je 5 mincí.

Má-li opička chápavý ocas, poskytuje jí to určité výhody - v některých situacích může být vhodné pověsit se na něco za ocas a předními končetinami vykonat nějakou činnost.

Opičku je možno naučit i některé triky vyplývající z opičení - opička se může v některých situacích zachovat tak, jak viděla jednat svého pána, takže někdy je možné vidět i opičku, která podává prodavači minci a bere si za to jablko, stejně tak jako opičku, která nenápadně přisypává do sklenice jed (to může samozřejmě dělat i na povel).

Opička má určitý cit pro vlastní schopnosti a pro nebezpečnost situace a je také docela zbabělá - z boje se snaží vždy utéct a neuposlechne žádný příkaz k útoku. To se však týká pouze boje tváří v tvář - pokud by měla například zákeřně házet z bezpečné vzdálenosti třeba kamením, tak to udělá.

Pokud by měla vykonat nějaký čin závisející na zlodějských schopnostech - například šplhání po zdi - dovede si přibližně spočítat své šance na úspěch, takže pokud jí majitel ukáže na sto sáhů vysokou hladkou zeď, tak se na zeď jen podívá, pak se podívá na majitele, jestli to jako myslí vážně a pak se ani nehne.

Své názory a postřehy ale opička může dávat najevo i pomocí mimiky a gest. Zloděj, který chce opičímu mimicko-gestickému znaku alespoň trochu porozumět, musí investovat pár podíků do dovednosti "Jazyky" ("Jazyk - Opičtina"). Je jasné, že při své inteligenci nebude opička sdělovat žádné složité myšlenky, což má podstatný vliv na snížení pasti.

Kromě toho je možné opičku naučit i jednoduché snadno srozumitelné signály a gesta (vhodné pro akutnější případy, kdy si nelze dovolit nedorozumění):

Po každém společném přestupu na vyšší úroveň je možné opičku naučit pět ruzných signálů nebo gest. Zatímco signály mají většinou princip sdělování nějakého příkazu opičce, gesta slouží k vzájemnému dorozumění. Podmínkou je, že signál či gesto musí vždy představovat jen jeden jednoduchý úkon nebo předmět.


Příklady signálů a gest:
  • Zahvízdání - Pojď sem
  • Ukázání jedním prstem - jdi tam
  • Ukázání dvěma prsty - upozornění na objekt či bytost
  • Ruce přiložené k uším tak, že ukazováčky míří vzhůru - elf (ukazováčky znázorňují elfí ušiska)
  • Lehnutí na záda, vytrčení končetin do vdzuchu - mrtvola (gesto přicházející v úvahu spíše u opičky)
  • Levá dlaň svisle, natažený ukazováček pravé ruky se dotkne středu dlaně, načež je tímto ukazováčkem otočeno - klíč
  • Jeden ukazováček natažený, druhým ukazováčkem k němu přiloženým naznačujeme pohyby sem a tam - pilník

Pozn.: Pokud opička zrovna není pohromadě se zlodějem, chová se jako zlomyslný kleptoman, který něco ukradne a zmizí, nebo s nevinným výrazem na tváři spustí past, které se někdo snažil dlouho a pracně vyhnout, případně stropí hluk, když to absolutně není vhodné (pokud například opička nepatří zlodějovi z družiny ale "nepřátelskému" zlodějovi, nebo pokud žije nezávisle).

- opička si svoje vědomosti zachovává a pokud například ztratí svého majitele, může si jí ochočit jiný zloděj. Společná zvláštní gesta se ale opička musí učit od začátku. Je-li opička na vyšší úrovni než zloděj, nezvyšuje svou úroveň, dokud se jejich úrovně nevyrovnají.