Dračí Doupě [ http://www.dracidoupe.cz ]
Rubrika: Zloděj
  
  

Stručná hiearchie organice a odznaky její moci

 
Autor: PinHead
Hodnocení: Hlasovalo: 20 čtenářů
  Průměrný počet hvězdiček: 1.25
  
  

Městské kruhy – organizace

Fungování kruhů funguje na prostém principu. Každý člen gildy zná pouze své podřízené a jednoho nadřízeného, takže utajení a anonymita je zaručena. Důsledkem je, že dokud se případný zrádce nedostane vysoko do struktury, neví o vedeni organizace prakticky nic. Každý člen kruhu Neznalých a výš může (ale nemusí) každou svoji úroveň naverbovat dalšího člena, který vstoupí do kruhu Nejnižších. Tento nově přijatý člen poté pomáhá svému patronovi, může pro něj plnit drobné úkoly a patron na oplátku nad ním drží ochranou ruku. Při přestupu do vyššího kruhu musí postava zaplatit částku podle stupně kruhu, čímž dokáže, že patří do společensky vyšší vrstvy a že není žádný chudák. Jako odznak svého postavení dostane postava také zbraň dle kruhu Kruh Nejnižších – nic Kruh Adeptů – 50 zlatých Kruh Neznalých – 100 zlatých Kruh Zasvěcených – 800 zlatých Kruh Znalých – 1500 zlatých Kruh Nejvyšších – 3000 zlatých Příklad: Sicco Trn postoupil na 16. úroveň a je přijat do kruhu Zasvěcených. Zaplatí 800 zlatých a při ceremoniálu se osobně pozná se všemi členy Kruhu Zasvěcených. Z nižších kruhů zná dobře jen „své“ zloděje a členy kruhu Neznalých. Kruh Adeptů a Nejnižších nezná téměř vůbec, neboť díky zvýšení počtu strážných jejich stav značně prořídl.

Kruh Nejnižších 2. – 5. úroveň

V tomto kruhu jsou bezvýznamní zlodějíčci, obyčejní nájemní vrazi, pouliční banditi, věčně ožralí mlátiči a různá podobná chátra. Do tohoto kruhu může být postava přijata ihned, jakmile dosáhne potřebné zkušenosti na 2. úroveň. Při výcviku PJ oznámí hráči, že si jeho postavy všiml člen městské mafie a nabídl jí místo v organizaci. Jak se postava rozhodne, záleží jen na hrači. Pokud odmítne, nestane se prozatím nic, ovšem na vyšší úrovni (tak 8.-10.), kdy by mohla organizaci už ohrozit, jí bude doporučeno, aby raději opustila město. Pokud se tak nestane, organizace se postavu pokusí zabít. Ve vlastním zájmu by tedy postava měla do nejnižšího kruhu vstoupit. Od CP, která ji naverbovala, nebude zatím dostávat žádné úkoly, bude jí ponechána úplná volnost. Při vstupním rituálu si postava může zakoupit u svého patrona zlodějské náčiní za 25 zl.

Kruh Adeptů. 6. – 11. úroveň

Tento Kruh už je tvořen zkušenějšími a ostřílenějšími členy. Pokud je postava členem tohoto kruhu, může se stát, že bude svým patronem požádána o nějakou malou službičku – sledování osoby, zmlácení někoho, okradení, únos atd. Postava by určitě neměla pomoc odmítnout, protože by se mohlo stát, že by se na ni patron vykašlal.

Kruh Neznalých 12. – 15. úroveň

Tento kruh je tvořen už dosti zkušenými členy. Jako člen tohoto kruhu už postava má pravomoc verbovat nové členy do kruhu Nejnižších. Také je možné, že bude postavě svěřen nějaký blok domů a krámků na samém okraji města kvůli vybírání výpalného.

Kruh Zasvěcených 16. – 21. úroveň

Členové tohoto kruhu už mají na starosti celé čtvtě, kde organizovaně vybírají výpalné a vládnou. Pokud se postava dostane až sem, může už počítat s podporou svých několika chráněnců. Může jim též zadávat stejné úkoly, jako výkonné síti (úroveň postavy=úroveň sítě).

Kruh Znalých 22. – 30. úroveň

Centrální kontrola všech obchodů a zisků, příjmů. Postava v tomto kruhu už ví o městě téměř vše. Je respektována a málokdo se na ni odváží vztáhnout ruku. A pokud se odváží, má jednu jistotu. Nepřežije déle než týden.

Kruh Nejvyšších 31. – 36. úroveň

Tento kruh je mozkem celé městské organizace. Podává zprávy zemským organizacím. V tomto kruhu obvykle nebývá mnoho členů.

Zbraně jednotlivých kruhů – odznaky moci a reprezentativní předměty

Při přestupu do vyššího kruhu si může postava koupit zbraň, podle které se mohou členové okamžitě poznat. Zbraně mají význam v podstatě jen při RP hraní, protože nepřidávají žádné vysoké bonusy. Při nákupu nové „kruhové“ zbraně postava dosavadní zbraň musí odevzdat. K samotné zbrani obdrží postava i pochvu na zbraň odpovídajícího vzhledu (obyčejná zbraň – obyčejná pochva, zdobená zbraň – zdobená pochva). Při ztrátě zbraně musí postava zaplatit dvojnásobek sumy potřebné k jejímu zakoupení. Už jen samotné vlastnictví zbraně zvyšuje majitelův respekt. Při rozhovorech má proto bonus +1 k charisma. Tento se nevztahuje ke schopnostem podle povolání lupiče a sicca. Prostě, postava má vyšší respekt a je více vážená.

Kruh Adeptů

Dýka – Vcelku obyčejná dýka, na které je vyryt znak cechu. Při vrhu má postava díky lepšímu vyvážení bonus +1 k SZ.

Kruh Neznalých

Dýka – Dýka lehce zdobená zlatem a stříbrem. Na čepeji je vyobrazen znak cechu.

Kruh zasvěcených

Zdobený tesák – Bohatě zdobená zbraň, která vyvolá u prostých obyvatel respekt k majiteli.

Kruh Znalých

Zdobené stiletto – Elegantní zbraň se štíhlou čepelí, o něco delší než u obyčejné dýky. Celá zbraň je bohatě zdobena a nechybí na ní znak cechu.

Kruh nejvyšších

Zdobené stiletto+zdobená dýka – nádherná, téměř výstavní dvojice zbraní. Kombinace má tyto parametry (i když nepředpokládám, že by je např. postava na 34. úrovni potřebovala znát) 4/0/+3.