Dračí Doupě [ http://www.dracidoupe.cz ]
Rubrika:
  
  

Oslíček otřes se!

 
Autor: Tuvy
Hodnocení: Hlasovalo: 18 čtenářů
  Průměrný počet hvězdiček: 4.28
  
  
Skupina:Ostatní
Životaschopnost:5
Útočné číslo:2 (kopyta)
Obranné číslo:5
Odolnost:16
Inteligence:10
Bojovnost:1
Síla mysli:-
Velikost:B
Zranitelnost:zvíře
Pohyblivost:8
Přesvědčení:-
Poklady:100zl (ve svých útrobách)
Zkušenost:100

Funkce:

Znáte to ne? Prostě podrbete osla za ušima, řeknete "Oslíčku otřes se" a vysype se z něj 20 zlaťáků. To můžete udělat až 5x naráz, potom asi zásoby dojdou či co. No ale za nějakých těch 14 dní to zas fachá a tak že...

Popis:

Oslíček otřes se vypadá i po podrobném prozkoumání jako prachobyčejný osel a téměř není šance vnějším ohledáním zjistit něco jiného (2% postřeh). Je šedivý s bílými fleky na nose a pod krkem, jeho srst je stejná jako u obyčejných oslů a stejně tak i smrdí (postřeh u rozdílu ve smradu je -60%). Normálně žere (hlavně trávu) a dost vlezle loudí jakékoliv pamlsky, vyměšuje jako obyčejný osel.

Když má pocit, že ho nikdo nemůže vidět (jeho postřeh na lidi a podobné je 40%) sežere v podstatě cokoliv (zpravidla hlínu, kdejaké cetky či jiné lidské výrobky, dřevo atp...).

Pokud ale Oslíčka otřes se otevřete (např. válečnou sekerou), nebudete se stačit divit. Oslíček otřes se totiž není obyčejné zvíře a uvnitř tedy neschovává své vnitřnosti a spoustu tekutin.

Uvnitř Oslíčka otřes se žije celá civilizace minilidí zvaných Batrafové. Ti odjakživa milovali cestování a tak si vybudovali na své rozměry (Batrafové mají jen kolem 0,1 coulu výšky) gigantický stroj, který nyní nese celou jejich civilizaci. Batrafové mají mimo své soukromé, také společné vědomí. Přístup k němu mají od narození a nejen, že z něj mohou čerpat veškeré vědomosti všech ostatních batrafů, ale také sami přispívají vším co vědí a zjistí. Z tohoto společného vědomí čerpají společnou vůli celé civilizace i ti, kteří oslíčka řídí. Osel byl jako forma zvolen, protože si ho ve světě jeho rozměrů nikdo nevšímá.

Batrafové sami nejsou schopni ublížit ničemu, co je větší než 1 coul.

Pokud je Oslíček otřes se napaden inteligentní bytostí snaží se utéct; pokud ho tato bytost nenapadne zbraní (např. čelistmi), pravděpodobně pozná (int ~ 5 ~ pozná/nepozná), že nejde o normálního osla.

Pokud je Oslíček otřes se napaden zvířetem (int 1 nebo i 0), brání se blesky (sesílají ho Batrafí mágové), které ale útočníka/šelmu zraní jen za 1 život. Toto se řeší stejně, jako všeobecné zastrašení (PPZ - bojovnost - str. 125) s tím, že Oslíček otřes se má k hodu 2k6 bonus +6.

Je-li porušena jeho vnější schránka (je-li zraněn sečnou zbraní alespoň za 10 životů najednou, nebo úplně rozbit), Batrafové jsou tou dobou zpravidla mrtví (zabijí je otřesy). Jinak se přeživší snaží Oslíčka opravit (což nejde, pokud přišel o všechny své životy).

Popis funkce:

S první verzí imitující obyčejného osla však měli Batrafové několik neblahých zkušeností , kdy byl jejich geniální výtvor zmlácen např. rozezleným farmářem. Během té doby ale vykoukali zvláštní zálibu těch velkých napodobenin Batrafů v kulatých plíšcích žlutého lesklého kovu. Úprava Osla (s velkým O - byl to jejich Osel) tak, aby po jeho bocích byly vývody, kterými by mohli vydávat tyto plíšky, byla již jednoduchým krokem.

Samotnou výrobu toho žlutého kovu jim zařídili jejich vlastní démoni proměn prvků, kterým Batrafí alchymisté extrahují prvky z materiálů, které Oslíček otřes se sežere. Navíc, protože pro Batrafy (na jejich území) je zlato naprosto bezcenné, tvoří ho tito démoni s klidem kvanta.

Batrafové tak spokojeně žijí, často cestují (Oslíčka otřes se se pořád někdo pokouší ukrást), část se jich živí řízením osla a ostatní pracují na výrobě mincí (vždy si zjistí, jak mají na daném území mince vypadat) pro "pány" svého osla, který ho pak ochraňuje. Výroba 10ti mincí jim trvá jeden den. Batrafové mají v Oslíčkovi otřes se sklady na 100 mincí, ve chvíli, kdy je naplní, mají volno.

Populace a výskyt:

Ač byl původně jeden jediný Oslíček otřes se, dnes již tvoří "populaci". Batrafové se totiž měli v původním Oslíčkovi tak dobře, že jim po čase začalo být těsno. Rozhodli se tedy vybudovat kopii prvního Oslíčka.

Toto jim zabralo přes sto let (což bylo kolem 600ti dnů našeho času), hlavně protože neměli původní plány Oslíčka a jeho tvůrci již nežili. Tato chyba je však varovala a nyní jim stavba nového Oslíčka (když populace Batrafů v daném Oslíčkovi dosáhne maximální udržitelné hodnoty) trvá jen desetinu této doby (60 dní). Vždy, když je potřeba rozdělit populaci, Oslíček otřes se se pokusí zdejchnout svému majiteli (Běžně se projevuje jako klasický osel, ale int. má vyšší) a ukrýt se někde, kde ho nebude 60 dní nikdo rušit. Pokud toto není delší dobu možné, musí Batrafové zavést populační politiku (což naprosto nesnáší).

Stavba nového Oslíčka začíná od kopyt, pokračuje až k čumáku a konci ocasu (poslední dostavěné části) a makají na ní všichni Batrafové původní civilizace. Pokud je někdo vyruší, snaží se velmi rychle dostat všichni zpátky do původního Oslíčka (vchody mají v kopytech). Takový narušitel by viděl od kopyt částečně rozestavěného mechanického Osla obestavěného malinkatými lešeníčky a rozsáhlý miniaturní stanový tábor kolem. Suroviny pro jeho stavbu si Batrafové vyrobí podobně jako zlato.

Jednotliví Oslíčci otřes se o sobě vzájemně ví, pokud se přiblíží na blíž než 100 mil a snaží se nepřibližovat se blíže k sobě. Žijí tedy samotářsky (vždy v okruhu 100 mil od jednoho Oslíčka se nenachází žádný jiný). To nevylučuje situace, kdy jsou Oslíčci k sobě přiblíženi násilím (ale osel je i normálně dost tvrdohlavé zvíře).

Jednou za "Oslí milénium" (1000 našich let) se přes astrál všechny Batrafí civilizace navzájem kontaktují a Oslíčci otřes se se sejdou na jednom místě na velké setkání.

Závěr:

Věřím, že tentokrát se můj Oslíček "vejde" do požadavků rubriky a doufám, že si Oslíčka užijete (a u Zdenála mám pivko! :-)

S pozdravem
T.