Dračí Doupě [ http://www.dracidoupe.cz ]
Rubrika: Zloděj
  
  

Zlodějské značky a značení

 
Autor: Tuax
Hodnocení: Hlasovalo: 34 čtenářů
  Průměrný počet hvězdiček: 3.97
  
  

Zlodějské značky a značení

Jedná se o zlodějovu schopnost číst a zanechávat na první pohled viditelné značky, osobní vizitky, či na první pohled neviditelné značení, stopy.

Osobní značky viditelné na první pohled

Slouží obvykle k tomu, aby upozornilo na toto: Byl jsem tady! Zloděj zanechá značku na místě činu jako svou osobní vizitku, či jako vizitku zlodějského cechu do kterého patří. Tato značka a osobní symbol zloděje či cechu, je vždy hned a jasně zřejmá.

Příklady:
1. Zlatník přijde ráno do svého obchodu. Odemkne trezor se šperky a v něm nalezne jen bílý papír na nemž je nakreslenarudá dýka ohraničena černým trojúhelníkem. Zlatníka polije pot, právě našel ve vykradeném trezoru značku zloděje, který ve městě již několik týdnů řádí, stal se obětí Rudé dýky. Tak toho zloděje zvou.

2. Ráno byla v temných uličkách nalezena mrtvola s proříznutým hrdlem. Kapitán stráže, který dostal případ na starosti si jako první všiml vyřezaného kříže na pravé líci oběti. Po zádech mu přejel mráz. Je to stejná značka, stejný podpis, jako u předchozích dvanácti obětí...

Značení neviditelné na první pohled

Slouží obvykle k značení cest odněkud někam. Tato značení nejsou na první pohled patrná, jsou dělány tak, aby zapadaly do svého přirozeného okolí a nezkušené oko si jich vůbec nevšimne. Tato značení obvykle vedou k zlodějským skrýším, či přímo do sídla zlodějského cechu. Ale mohou vést i do pasti a léček. Toto značení může zloděj používat jen ve městě!

Druhy značek

Značení může být takřka nepředstavitelné množství. Jako značka může posloužit takřka cokoliv. Uvedu zde jen několik příkladů, které budou jistě dostatečným vodítkem proto, aby si vaše postavy dokázaly vytvořit další své osobité značky a značení.

Osobní a cechové značky: Jedná se obvykle o symboly, kterými se honosí buď daný zloděj nebo cech. Slouží jako nepřímý podpis na místě činu. Jako osobní symbol mohou být u vrahů například vždy stejné smrtící rány, nebo třeba vždy vyjmuté oči oběti. Může to být nějaká značka vyřezána do kůže na těle oběti. Ale může to být i třeba svitek s obrázkem, symbolem zloděje, či cechu. Může to být měďák vložený do úst oběti a nebo pohozená kožená rukavice bez prstů. Možností je mnoho.
Značení cest: Zde nejsou ke značení obvykle využívány symboly a znaky, ale spíše nenápadné značení, které jen nepatrně naruší běžný řád okolí. Může to být co padesát kroků otočená dlaždice, tak že její kresba bude v jiném směru, než u všech dlaždic okolo. Může to být jemně vysunutá o jeden coul, dlažební kostka nad úroveň ostatních. Může to být rozbitá okenní tabulka v okně přičemž střepy na zemi jsou rozloženy do nějakého tvaru. Či jen kus oprýskané stěny potřený tak, že bude mít jemně jiné zabarvení než okolí. Obvykle jsou to věci, kterých si lze všimnout, ale nevěnujeme jim nijakou pozornost. Jen zkušený zloděj je schopen toto značení číst. Začátečníci se mnohdy ztratí, protože hledají značení tam co není a tam kde je to neberou v úvahu. Značení má obvykle ještě tu vlastnost, že jej lze snadno zničit a tak smést stopu.

Tabulka schopnosti zloděje číst a pokládat značení

Zloděj neumí tuto schopnost ihned, musí se ji poléta učit a zdokonalovat se v ní. Přicházet na nové druhy značení, odhalovat výhody a nevýhody jednotlivých značení. A tak následujicí tabulka udává pravděpodobnost úspěchu při čtení a nebo pokládání značení. A proč to závisí na obratnosti? Inu protože při čtení značení, ji různě ohmatává, hledá další nenápadná místa okolo, a snaží se místo přečíst dokonalým průzkumem daného místa, proto aby se mohl vydat dále správnou cestou a taky pro případné odhalení pasti. Pro jednoduchost je tabulka společná pro sicca i pro lupiče.


Závisí na 1O
Úroveň zkušenosti Pravděpodobnost úspěchu
1 1
2 5
3 9
4 13
5 17
6 21
7 25
8 29
9 33
10 37
11 41
12 45
13 49
14 53
15 57
16 61
17 65
18 69
19 73
20 77
21 81
22 85
23 89
24 93
25 97
26 101
27 105
28 109
29 113
30 117
31 121
32 125
33 129
34 133
35 137
36 141

Pro Pána Jeskyně

Tato schopnost ti dává do ruk novou možnost tvorby dobrodružství. Můžeš vymyslet nové zápletky založené na tom, že nějaký zloděj, vrah, únosce apod. po sobě zanechává vždy nějaký symbol, obvykle se danému lotrovi i přidává v daném kraji nějaké nelichotivé přízvisko a na družině bude aby jej vypátrala.
Dádle to může bát spestření i pro války mezi zlodějskými cechy, o to kdo bude mít větší sféru vlivu. Který z nich bude známější, slavnější. Odhalování zlodějských cechů podle nenápadných značení, může být zajímavým až detektivním dobrodružstvím, při kterém může hrozit nebezpečí, a pasti na každém kroku. To je již jen Tvé úvaze.

Slovo závěrem: Snad je z výše popsaného tedy jasné, že zloděj od první úrovně může na místech svých činů zanechávat své osobní značky, symboly. To je část pro spestření hraní za zloděje a pro přidání dalšího prvku zábavy do hry. Leč tohoto prvku si můžete všimnout i v mnoha filmech. A druhá část schopnost čtení a pokládání značení je novou zlodějovou schopností, ve které se může začít vzdělávat od první úrovně. Snažil jsem se být co nejstručnější a snad výstižný. Doufám, že se to povedlo a toto rozšíření zlodějského života o další prvky vás zaujalo a spestří vaši hru.