Dračí Doupě [ http://www.dracidoupe.cz ]
Rubrika: Předměty
Správce rubriky: Kubz [ kubz@dracidoupe.cz ]
  
  

Murphyho klíče

 
Počet hvězdiček: 4
Skupina: Kouzelné předměty
Síla zbraně: 3/-2
Kvalita zbroje: -3
Délka: 1
Cena: 5200 zl.
Sféra: 13
Váha: 10 mn
Popis:

"Murphyho klíče" jsou vzácný věčný kouzelný předmět, který má podobu objemného svazku roztodivných klíčů.

(Zdroj: http://pandodaily.files.wordpress.com/2013/04/lots-of-keys.jpg?w=584&h=438)

Vzácnost "Murphyho klíčů" je důsledkem jejich jedinečného způsobu vzniku - vznikají samovolně v oněch zřídkavých případech, kdy přírodní erupce surové magie umožní esencím metaforických představ sídlících v astrálu vstoupit do našeho světa a přiodít se hmotnou podobou. Jiný vznik "Murphyho klíčů" není zdokumentován. Theurgové, kteří se pokoušeli o jejich stvoření zmizeli za nevyjasněných okolností.

(Není vyloučeno, že podobným způsobem mohou vznikat i jiné předměty či dokonce živí tvorové)

"Murphyho klíče" však nejsou zvláštní pouze tím, jak vznikají - mají totiž jednu vlastnost, která je činí v jistých kruzích velmi žádaným předmětem: "Murphyho klíče" totiž dokáží otevřít jakýkoliv nemagický zámek. Celá věc má pochopitelně jeden háček, který spočívá ve velmi specifickém rituálu, jakým musí uživatel při použití "Murphyho klíčů" projít - Uživatel musí nejprve ve svazku najít klíč, který podle něj bude do zámku nejlépe pasovat a pokusit se s ním daný zámek otevřít, což ale nepůjde. Potom musí u daného zámku postupně vyzkoušet všechny klíče ve svazku. Tento bod rituálu je poněkud flexibilní - většina lidí se shoduje, že stejně dobře poslouží i občasné opakované zkoušení těch samých klíčů, nebo jejich přepočítávání a tiché mumlání ve stylu "tenhle už jsem zkoušel, tenhle je od sklepa, tenhle od pokladničky, tenhle od skříně...". Teprve až po šesti směnách intenzivních interakcí s "Murphyho klíči" může uživatel opět sáhnout po tom klíči, který zkoušel jako první, a ten teď bude jako zázrakem pasovat a zámek skutečně otevře (je tedy opravdu důležité, aby postava na poprvé vybrala klíč, který by se do zámku mohl alespoň zdánlivě hodit).

Kromě toho je samozřejmě "Murphyho klíče" použít jako tupý předmět dle tabulkových parametrů.

"Murphyho klíče" se tak hodí do situací, kdy není po ruce zloděj, případně mohou posloužit jako zápletkový předmět, který budou postavy hledat místo nějakého nenávratně ztraceného unikátního klíče od super složitého mechanického zámku.

Netradiční způsob vzniku je důsledkem mé snahy o stvoření kouzelného předmětu, jaký by si postavy podle mého neměly mít možnost pořídit jen tak když se jim zamane, ale čistě jako odměna (nebo zápletkový předmět) od PJe.

Autor: UnknowN [ 1.u@seznam.cz ]