Předměty

Rafaleův levitační pás Hodnocení: Průměr

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 17

Skupina: Artefakty

Cena: 800

Sféra: 13

Váha: 40 mn

Popis:

Rafael De Thrater byl lupič ve službách krále Theodora III. Rafael byl jeho nejvyšší pomocník. Spolu se svým cechem Bílá Růže se věnoval sabotážím sousedních království. Nikdo kromě krále a pár jeho služebných si nebyl jistý jestli Rafael skutečně existuje nebo jestli je jenom vymyšlená postava. Rafael byl velice záludný muž z akcí pro krále si tajně přivlastňoval nemalé části sabotovaných pokladů. Proto byl také velmi bohatý. Jednou se Rafael vydal za svým přítelem z mládí theurgem Vladanem a požádal ho aby mu za nemalé peníze vyrobil artefakt který by mu pomohl neomezeně létat. Vladan souhlasil.

Ale naskytl se malý problém, jelikož měl Vladan ve svém mozku kvůli jednomu nepodařenému pokusu skleněnou střepinu nedokázal už tak mocný artefakt vyrobit, ale bál se že by ho za to Rafael zabil tak mu nic neřekl a vyrobil tento pás který měl sice malé chyby ale létat se s ním dalo. Rafael se s tímto pásem stal slavným a za chvíli ho znali všichni, než pásu došla energie a Rafael se i s pásem zřítil do neprozkoumaných lesů kde se pravděpodobně zabil a pás tam někde leží na jeho zlámané kostře.

Vzhled

Tento pás je z obyčejné tmavě hnědé kůže. Na pásu je dokola deset modrých drahokamů, od světle modrých po tmavě modré, každý trochu jiný. Sponu pásu tvoří dvě křídla mířící od sebe. Když pás zapnete tak se křídla ještě úplně nedocvaknou k sobě, teprve až když křídla zatlačíte k sobě drahokamy se jasně modře rozzáří a pás začne fungovat.

Schopnosti

Díky tomuto pásu může postava volně létat. Let vypadá tak, že postava prostě pluje vzduchem nebo jestli chce může to vypadat jako že ve vzduchu běží a tak. Kromě toho má nositel aktivovaného pásu +1 k Oč. Na začátku používání svítí všech deset drahokamů. Ale za každých deset kol letu jeden zhasne, když zhasnou všechny drahokamy padáte a jste zraněni podle pravidel. Pás se dobije vždy o půlnoci ale pouze o jeden drahokam. Výška letu závisí na počtu svíticích drahokamů, za každý drahokam můžete letět deset sáhů vysoko (3 drahokamy 30 sáhů atd.). Ve vzduchu nezáleží na tom jak jste těžcí nebo jak velký náklad máte ale nespadnete. Pás má ale jednu velkou nevýhodu, neunese víc než jednu živou bytost kdykoliv pás nese dvě živé bytosti vypne se a vy padáte jakmile se ale jeden člověk pustí už zase můžete vzlétnout. Aby pás fungoval musíte ho mýt nasazený tam kde má pás být,

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 17

Autor:

Diskuze

 Uživatel úrovně 4

Farfin + natHaka:
Přitažené za vlasy a srovnání s pravidly.
Jak jistě chápete nemohu s vámi souhlasit v obou těchtoi výrocích. Odpovím vám spoustou otázek a potom možná krátkým vysětlením.

Kdo a kdy objevil létající koště? Kdo a kdy vymyslel první pytel beztíže? Byly už v té době známy sféry? Proč josu oba předměty už v PPZ a sféry až o pravidla dál? Kdo a kdy popsal sféry a vymyslel jak je kontaktovat? A víte co je to Reel?

Než začnete srovnávat s pravidly tak je právě zapotřebí si položit první dvě otázky a uvědomit si, že zatímco vy betere pravidla jako všeobecně známe dogma po celém vašem herním světě skutečnst je většinou úplně jiná. Každý svět má za sebou obrovskou hstorii několik miliónů let stejně jako ten náš. A po celou tu dobu se všechny rasy vyvíjeli a zdokonalovali. Stejně tak jak alchymie byla již od sředověku tak až Medlejev udělal první tabulků prvků. Tohle když převedu do řeči fantasy tak spousta předmětů vznikla a vznikala bez skutečné znalosti sfér a jejich působení. Až dlouho po té co byly známy první dva předměty někdo popsal jak je to vlastně se sférama je. Z vašich reakcí ptom soudím že jste pořádně ani nepřemýšleli na co valstně odpovídám. Neposuzuji sílu ani nesrovnávám to klidně dělejte a v tomto s vámi plně souhlasím ano při srovnání s dnešními pravidly je to slabé bylo by to řešeno jinak ale já jsem reagoval pouze na větu, že to vůbec nemá smysl vymýšlet a z touhle větou já bytostně nesouhlasím.

K poslední otázce.
Pro mě je to naprosto jednoduchá pravidlová věc, která má svá pravidla své zákonitosti a v okruhu kde se pohybuji ji znají snad všichni. Tak proč vymýšlet něco jiného a jinde. Ale u vás pochybuji (možná Vás podceňuji), že máte vůbec představu co to je a tedy na stejnou věc budete muset přijít sami jinak a možná složitěji. Stejně tak alchymysta v příspěvku neznal z nějakého důvodu démona nosiče tak si musel najít vlastní cestu. Mohl bych se začít ptát pro tedy vymýšlíte něco jinak když už to "přece" dávno vymyšlené je. Ale jak jistě pochopíte to že to už někde je ještě neznamená že to musí znát všichni a že všichni musí použít tu stejnou cestu.


 Uživatel úrovně 8

Z větší části se přidávám k Fafrinovi.

Ale asi takto bych to řekl...

Historie je nedokonalá, to je pravda, ale je dobře, že tam je. Pokud se mi nebude chtít vymyslet něco lepšího, zmínit se o tom můžu právě takhle. Čísla (hlavně sféra, omezení výšky a doba letu plus chybějící údaj o rychlosti letu) jsou špatně nasázaná či chybí, to mi celkem vadí. Vadí mi i nejasnost ceny - je to cena za předmět surový, ještě neočarovaný, nebo i se samotným okouzlením? Protože artefakt ze třinácté sféry bych si představoval o dost silnější a o mnoho dražší.

Ta třináctá sféra je vůbec taková vtipná věc. Když jsem třináctou sféru použil pro Meč Ragnar, zerafel se tehdy hrozně čertil, že ta je přece prokletá a démony nevydává. Ukázalo se, že vydává. Tak je fajn, že lid se poučil a už do toho nerejpe. :-)

Pozitivně bych hodnotil nápad. Samotná levitace není originální, ale postupné vybíjení a postupné dobíjení už mají něco do sebe. Taky se mi líbí jednoduchost a přehlednost.

Zda by nebylo lepší použít levitační pás jako alch. předmět, nevím. Podle mě to není nutné, ale je pravda, že od předmětů nikoliv seriově vyráběných, ale jedinečných, bychom nějaký ten šmrnc a zrovna tu jedinečnost očekávat měli.

Kdyby nebylo spousty jiných cest, jak levitovat, létat a pohybovat se vzduchem (a kdyby k tomu nebylo třeba i dalších čísel a popisů než těch zde uvedených), bylo by to dílo inspirující a kvalitní. Teď ale takové bohužel není. Nesouhlasím ani s Plžovou argumentací, že nemůžeme srovnávat s démonem nosičem, protože démon nosič nemusí v každém světě být. Taková argumentace jde totiž použít úplně ve všeho. Pravidla jsou to jediné, z čeho vycházíme, tak srovnávejme s nimi, a nezabíhejme do zcesných hypotéz, co by kdyby.

Je to mezi slabým a podprůměrným. Přilepším, protože nápad a potenciál tu jsou a další díla budou lepší.

Ještě bych se chtěl zeptat, zda by redaktor neměl možnost opravit název díla. Ten překlep tam je zbytečný a rušivý.


 Uživatel úrovně 0

Tak jsem sem náhodou zabloudil a zjistil, že je kritizována moje kritika.
Vím, že jsem byl tvrdý, ale takhle tvrdý jsem na každého.
Všichni se tu schodneme na tom, že povídka nepředstavuje pro dílo, ani hru žádný bonus.
Nápad předmětu, jakožto postupně vyhasínajícího levitačního pásu je možná dobrý. Budiž, to jsem přestřelil, mohl jsem dát 1* za nápad.

Ale promiňte:
Plži - Argumentovat tím, že pás může mít smysl ve světě, kde není znám démon nosič, démon snad z druhé sféry, jehož využívají hned dva předměty z PPZ(Létající koště a pytel beztíže) to je přitažené za vlasy. Zvláště uvážíme-li, že se jedná o Artefakt z 13. sféry. - tedy daná společnost je schopna vytvářet artefakty a kontaktovat sféry do 13.
Ostatně tím limituješ použitelnost už tak těžko použiteného předmětu na velmi specificky omezené světy.
Ascella - Manévrování, rychlost letu a naložení - tohle všechno za tebe právě udělá démon nosič. Na nosnost hraji, na pohyblivost také, a pokud bych se někdy dostal ke vzdušným soubojům určitě bych ocenil i MS.
Co se týče herní využitelnosti tak tu vidím takovou, že postavy předmět najdou, prodají a koupí si za utržený peníz lepší a ještě jim něco zbude. Ano, předtím si s ním jistě užijí trochu legrace, ale od začlenění artefaktu do hry bych čekal víc, než že si postavy užijí trochu legrace.
A pokud se jedná o alternativu k démonu nosiči - proč to není popsáno jako alternativa k démonu nosiči u alchymisty?
Pokud by byl předmět v Magických předmětech, možná bych byl trochu mírnější, ale zařayení je pro mě důležité, od artefaktu čakám něco víc, něco unikátního, příběhotvorného a dějtvorného.
(Otázka správnho zařazení je tu pak možná i pro Redaktora.)


 Uživatel úrovně 0

To Marex239:

Zdravím,

nápad na dílo je to velmi dobrý, první věc co mě napadla po jeho přečtení byla pohádka "O létajícím ševci", ale tam to byla jakási křídla, což he vedlejší.

Tak co se mi zrovna nelíbilo byl poměr cena:artefakt, 800 zlatých za artefaktovou hračku mi přijde slabá, já osobně byvh toto zařadil buď do magických výtvorů s trváním okolo 50 let, dle použité sféry a tím by se upravovala i cena, potažmo bych u ceny dal větší rozmezí.. Například těch tvých 800 zlatých v případě, že by tento artefakt našli postavy válet se kdesi v hospůdce jako ozdobu nad půltem, pak myslím, že nevzdělaný hostinský by jistě uvítal 800 zlaťoučkých mincí, jelikož je to daleko více než si vydělá za.. 5, 6 let? Kdešto ve městě by cena tohoto kousku mohla být až 6ti násobná, přecijen měš'tané mají lepší přístup ke vzdělání a mnozí jistě poznají, co se jim to doma válí ve skříni.. :)

Dále by mě zajímalo proč Opasek dává bonus do obraného čísla, vím, že někteří PJ si tpravili systém zbrojí tak, že přidává zbroj i rukavice, boty atd.. Jiné vysvětlení nemám, přesněji není mi v textu nabídnuto. Kdyby vyřazoval energii, nebo itvářel okolo vlastníka něco jako štít z pravidel pro začátečníky kouzelnické kouzlo, bylo by dobré to vepsat do textu.

Za každých 10 kol vypotřebujeme jeden krystal, to je jasné, za každých 10 sáhu přímo vzhůru také jeden krystal, o půlnoci se nám vždy jeden dobije. Mám tedy jen jednu drobnou otázku. Kolik sáhu "ujdeme" za jedno kolo této vzláštní chůze? Z mého pohledu člověk není zvyklí vhodit po vzduchu a přirozený strach z pádu ho jistě spomalí. Pro m osobně by bylo lepší, kdyby v textu bylo napsánu i kolik osoba s opaskem "ujde".

Dokáže opasek zastavit podající bytost? Tuto otázko by mohlo snadno odpovědět případné uvedení kouzla, které opasek používá.
Neunese 2 lidi, co když se opaskem k sobě připoutají 2 hobité? Pozná opasek, že je "přetížený" dvěma bytostmi )2 hobité stle neváží to co například barbar)

tak to by myslím ode mě stačilo, pokud něco u mého textu zde bylo napsáno, pak se omlouvám.

-- Sephitan


 Uživatel úrovně 0

Vím že není dobré zadupávat díla. Ale myslím si že pro případné dodělávky by tento předmět měl projít dílnou. A historie by neměla tvořit 1/2 díla. Je tam pár nejasností které by se dali dodělat, avšak myslí si že kdyby to předtím prošlo dílnou tak by to bylo mnohem lepší.

Hnutí za krátké a kvalitní příspěvky.


 Uživatel úrovně 5

Jde o autorovo první dílo a tak je také potřeba je brát, nejde stvořit perfektní přípěvek, pokud za sebou nemáte několik těch hoších.
Ano, dílko má nějaké mouchy, ale zdaleka je nevidím tak vážně.
Narozdíl od Fafrina uvažuji, že dílko je třeba podpořit, nikoli zadupat.
Pravidlové podrobnosti mne osobně spíše omezují: vypočítávat manévrování, rychlost letu, naložení...jé, to je tak otravné a ruku na srdce, kdo s všemi těmito pravidlovými nezbytnostmi skutečně hraje? Není důležitější herní využitelnost dílka? A tu vidím jako dobrou. Ano, jde o alternativu k démonu nosiči, ale pojatou jinak, po svém, využitelně pro osobitý typ hraní, který více než na pravidla a jejich přesné znění dbá na hratelnost.
Hodnotím krásné 3*
A přeji hodně štěstí a inspirace do další tvorby.

---------
A ještě, Fafrine, až budeš někomu kritizovat jazyk, zkus si prosím přečíst přípěvek po sobě. Nějaké ty "hrubki" tu utíkají kdekomu, ale když rýpeš do stylu a jazyka, působí to v mých očích tuze hloupě...


 Uživatel úrovně 0

Zdá se mi to nebo většina lidí kteří hlasovali víc jak 3 hvězdičky nenapsali nic do diskuze ? Nevidím tu příspěvek od Mudsharka který jich dal 5 , nebo morolidina , carriona ... Jestliže chcete hlasovat měli by jste aspoň napsat proč tak hlasujete ... Ale třeba jsem si jen nevšiml ...

Hnutí za krátké a kvalitní příspěvky.


 Uživatel úrovně 4

Nebudu reagovat na dílo jako takové to už bylo zkritizováno až moc ale na jeho kritiku. Konkrétně na Farfina a jeho výtku že je chybou vůbec tohle vymýšlet a že to jde přece udělat démonem nosičem.

Tohle je zcela zcestný argument protože se ještě musí vzít v úahu jestli v dané lokalitě je známo kouzlo levitace a démon nosič. To že je to v pravidlech přece neznamená že je to známo po celé planetě tedy například je to jako předpokládat že jakmile číňni vymysleli střelný prach tak ho okamžitě znal celý svět.

Ano v době celých pravidel a znalosti tebou zmíněných démonů a kouzel by to takto alchymysta řešil ale co bylo před pravidli jak vznikala kouzla kdo objevil démony a kolik alchymistů celý život tajilo své objevy? Zkrátka argument že tohle je závažný argument je pouze tvoje domněnka a dala by se přirovnat k tomu že chceš aby lidstvo hned vymyslelo benzínový motor a přeskočilo parní stroj.


 Uživatel úrovně 0

Ne oprava ta historie je totálně nelogická . Čím víc nad tím přemýšlím tak zjišťuji že ta historie končí slovem sabotovaných ... Nevím jak schopná je tvoje družina ale u mě by první věc co by odvodili že ta energie mizí se září z drahokamů ...


 Uživatel úrovně 0

Ta historie je trochu nelogická . Třeba nechápu jak si mohl tak zkušený sabotér nevšimnout ubývání světla z drahokamů ...
Jinak je tam vysvětleno málo věcí .
Kdybych chtěl tento předmět použít musel bych hodně dodělávat .
Nápad byl docela originální , ale stejně je zajímavé jak dokáže přežít člověk se střepinou v mozku a být tak schopný mluvit aby vypadal normálně , a přitom nebyl schopen udělat takový předmět ... A poslední věc , když někdo sabotuje poklad tak ho zničí že ? Nebylo by lepší ho zničit rovnou nebo ho prostě ukrást ? Dávám za 2