Předměty

Nywilien Hodnocení: Průměr

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 15

Skupina: Artefakty

Sféra: 20

Váha: 2 mn

Popis:

Vznik

Před mnoha sty lety nejlepší elfí theurgové a kováři vyrobily 5 prstenů moci a tuto sadu nazvali Nywilien.

Prsteny pak byly dány elfím králům, kteří je půjčovali svým nejschopnějším poddaným k splnění téměř nemožných úkolů. Postupně se ale prsteny během dlouhých věků ztratily.

Vzhled

Každý prsten má svou kovovou barvu a je mistrovsky zpracován.

Vlastnosti

Do každého z nich je zaklet démon z 20. sféry mající Moc nad danou vlastností. Každý prsten se musí nosit nasazen na prstě, jinak neúčinkuje. Nositel smí mít pouze jeden prsten, pokud má nasazených prstenů více, neúčinkuje žádný.

Každý prsten svému nositeli také poskytuje bonus proti pasti dle druhu prstenu a výsledné hodnoty nositele.

Nositel se nemusí na žádnou schopnost prstenu soustředit, schopnosti jsou používány nositelem podvědomě. To je výhoda (neomezuje) i nevýhoda (neuvědomí si své nové možnosti a může se prozradit nebo dokonce zranit) zároveň.

Používání prstenu však nositele velmi unavuje (má trojnásobný příjem bodů únavy) a někdy může tělo poškodit, protože není tvořené na takové vlastnosti. Je 10% pravděpodobnost, že se při využití prstenu naplno nositel zraní dle úvahy PJ.

Díky zvýšeným nárokům na tělo má tělo i trojnásobnou spotřebu potravy.

Každý prsten vydává dle přání nositele světlo o intenzitě pochodně a barvy prstenu.

Žádná z vlastností nesmí samozřejmě překonat maximální hodnotu 36.

Prsten síly

Je to světle modrý prsten zvyšující jeho nositeli stupeň síly na dvojnásobek. Díky této schopnosti dokáže jeho nositel zvedat, posouvat atd. i velmi těžké předměty (až do výše své nové síly).

Při boji dokáže dávat velmi silné rány (pozor, při boji beze zbraně sice dokáže dát silnou ránu, její síla však může být tak velká, že si nositel může něco zlomit), ale může si i velmi ublížit. (Nebo při vyrážení dveří sice dveře vyrazí, ale těžce se zraní.)

Prsten obratnosti

Je to oranžový prsten zvyšující jeho nositeli stupeň obratnosti na dvojnásobek. Díky této schopnosti dokáže jeho nositel velmi rychle zareagovat (dvojnásobný počet útoků), či se pohybovat (při vlastnosti nad 25) rychleji než zvládne oko rozpoznat (např. se něco kolem někoho mihne, ale pozorovatel neví co). Rychlost při zvýšení vlastností nad 22 dokáže nositel běžet po kolmých stěnách max. 10 sáhů.

Při velmi rychlých reakcích a hlavně nečekaných (bez protažení nebo např. běh bez min. rozchození) je jistá pravděpodobnost (20%), že si nositel ublíží (natrhne si vaz nebo šlachu). Tato pravděpodobnost roste s klesající teplotou pod 20°C, dle úvahy PJ.

Prsten odolnosti

Je to žlutý prsten zvyšující jeho nositeli stupeň odolnosti na dvojnásobek. Díky této schopnosti dokáže jeho nositel bez problémů snášet i téměř smrtelné vypětí těla, čí odolávat nejrůznějším jedům.

Pří velkém vypětí (smrtelná zranění, obrovská únava, mučení) těla však muže nositel upadnout do mdlob (na několik směn až dnů) nebo najednou zemřít (při krvácení ze zranění, kterého si v zápalu boje nevšiml).

Navíc si díky trvalému překonávání nepříznivých okamžiků (nedostatek spánku, špatná strava, přecházení nemocí, pohyb i přes bolest…) může trvale způsobit nevratné zranění (selhání nějakého orgánu) nebo nemoc (poškození kostí…).

Každé zranění zraňuje nositele o čtvrtinu méně.

Podrobnosti dle úvahy PJ.

Prsten inteligence

Je to modrozelený prsten zvyšující jeho nositeli stupeň inteligence na dvojnásobek. Proto nositel pokud umí kouzlit může načerpat až dvojnásobek magů. Navíc nositel dokáže sesílat kouzla za poloviční dobu. Není pro něj problém uhádnout i velmi těžké hádanky apod.

Učení se novým dovednostem jde dvojnásobně rychleji a je potřeba poloviční počet bodů. Fotografická paměť během nošení prstenu.

Při velkém psychickém vypětí (rychlé kouzlení apod.) těla však muže nositel upadnout do mdlob (na několik směn až dnů) nebo najednou zemřít (mozková mrtvice).

Při trvalém využívání můžou nastat vedlejší účinky (kóma, rozdvojení osobnosti, rozpad osobnosti, výpadky paměti).

Prsten charismy

Je to růžový prsten zvyšující jeho nositeli stupeň charismy na dvojnásobek. Pro nositele tedy vzrostou až na dvojnásobek šance na vyjednávání a jakékoliv vysvětlování (dokonce svádění, velmi kladné vystupování apod.).

Schopnost stát se dobrým řečníkem.

Stupeň charismy v % = šance zhypnotizovat druhého. Dvojnásobná schopnost ochočit a vycvičit zvíře.

Je tu jistá pravděpodobnost, že svým vystupováním začnete velmi přitahovat stejné pohlaví se všemi klady i zápory (pomsta, pří odmítnutí, špatná pověst nositele apod.). Dokonce se může stát, že na nositele začne žárlit okolí stejného pohlaví a pak může být nositel ohrožen na zdraví i životě (plánování odstranění konkurence atd.)

Při trvalém využívání můžou nastat vedlejší účinky (přeceňování svých schopností, velká neopatrnost, přílišná podezřívavost okolí až nepřátelství, rozdvojení a rozpad osobnosti, chronická ulhanost, závislost na pozornosti druhých).

Veškeré možné klady a zápory z nošení posoudí PJ.

Dodatek

Tyto prsteny jsou určeny jen pro experty na vysokých úrovních a mocné cizí postavy. Proto bych je doporučoval užívat jen zkušeným hráčům pro jejich kladné i záporné vlastnosti.

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 15

Autor:

Diskuze

 Uživatel úrovně 1

Je 10% pravděpodobnost, že se při využití prstenu naplno nositel zraní dle úvahy PJ.
-Naplno dle úvahy PJ? To může být 1-4 baj vočko, 5-10, 11-30...

Je to světle modrý prsten zvyšující jeho nositeli stupeň síly na dvojnásobek.
-Uvědom si, že to je téměř totéž jako by jsi napsal: "Postavě se zvedá síla na 21(+5)." A podobné je to i u dalších prstenů.

Díky této schopnosti dokáže jeho nositel velmi rychle zareagovat (dvojnásobný počet útoků)
-Tuším, že by bylo moudřejší napsat, že získává jeden útok navíc (tedy dvojnásobný pro většinu), neboli +6 v RSS, protože přeci víme, že na vyšších stupních dokáže mít leckdo více akcí (útoků).

-Odolnost není o tom, že ti zranění ubírá méně životů, ale o tom, že toho víc vydržíš, tvá životní energie a její hranice je tuším stejná, ale ty vnímáš bolest a únavu jinak. Je-li to jinak, je třeba dopsat.

-Dále prsten inteligence. Dobře, beru, že nechceš všechno popisovat, ale zase bych to nedělal stylem: "Tady máte jen nápad, udělejte si všechno sami." O nějaké to nastínění bych se pokusil. Jinak ted mimo předmět do diskuze. Se zvyšováním inteligence je to dosti ošemetné, zvláště okrem RP, bo hrát značně inteligentnější postavu, než jsi ty sám jako hráč je dosti...těžké? zajímavé? Prostě ošemetné. ale to jen tak do diskuze. herně to určitě ňějak "ošéfovat" půjde (podobný názor mám i u charismy, ale to není vůbec předmětem hodnocení).

Když už němnožko, tak vzhled by mohl být barvitější, respektivě máš ho pouze barvitý.

Podívej se, příteli, myšlenka tam bude a nápad taky jakýsi, ale žádná sláva. Tak snad to půjde líp.

Buďte dobří.


 Uživatel úrovně 0

Tuvy: Já s tebou víceméně souhlasím ale jediné v čem bych to odporoval je to že jde o neoriginální nápad, mě to přijde jako nápad celkem vábivé, zpracování by chtělo ještě hodně dopilovat dodělat, na mnoha místech předělat a spousta věcí jak jsi říkal by chtělo vylepšit. třebas až se tu autor ukáže předvede nám čase lepší verzi svého díla.


 Uživatel úrovně 0

Stejnou vadou trpí i v případě kouzelníků na expertních úrovních - tj. dvojnásobná inteligence neznamená dvojnásobný počet magů.
U rychlejšího kouzlení expertních kouzelníků - v tom případě chybí zmínka o tom, že bude řešeno stejně (a jakou ekvivalentní úrovní kouzelníka - tj. kolik je bonus k iniciativě) a není vyřešen souběh obou bonusů.
T.


 Uživatel úrovně 0

Shadowmage: V dílu je psáno, že pokud si někdo nasadí více prstenů, nefunguje ani jeden, takže ten nápad s všemi pěti najednou tomu trochu protiřečí. Snad jen by to mohlo být řešeno tak, že by nefungovaly jejich obvyklé schopnosti, jen by zde byla ta jedna jediná speciální schopnost. Nebo by ta jedna schopnost, společná všem prstenům, mohla řešit tvou otázku na začátku - jsou to artefakty, jejich schopností by tedy mohlo být roztahování nebo zmenšování se podle velikosti prstu nositele.
Tuvy: K příkladu - je nositelem mocného artefaktu, takže nejspíš proto. Mimochodem, kouzelníku na páté úrovni prsten není určěn. A kvůli vícenásobným útokům válečníka se také nezavádí půlkola, rychlejší sesílání kouzel je popsáno u čaroděje v PPE - Postavy.


 Uživatel úrovně 0

Zdravím

Můj názor: Jde o neoriginální nápad s mizerným zpracováním. Prstenům chybí v podstatě jakýkoliv popis (od již zmíněné velikost po podrobnějšív vzhled), to, že celé prsteny jsou srdcem artefaktu si můžeme jen domýšlet.
Autor naprosto nezná/ignoruje (ne)souvztažnosti síla/ÚČ obratnost/pohyblivost/počet útoků odolnost/zranění inteligence/počet magů/rychlost kouzlení atd.
Výsledek je téměř neslučitelný se standardními pravidly DrD.

Příklad: Proč by kouzelník s int. 10 a prstenem (tedy zvýš. na 20) měl mít na 5. úrovni např. o 9 magů víc, než kouzelník s původní int. 20. Zavedeme kvůli rychlejšímu sesílání "půlkola"? atd.

S pozdravem
T.


 Uživatel úrovně 4

Sada prstenů, kde každý je zaměřen na jednu vlastnost. Proč ne.

Obecná otázka: ty prsteny vyrobili elfové, budou jemoci nosit i postavy velikosti C Tedy s většíma rukama/silnějšími prsty? Není to podstatné jen zrovna pro toto jediné dílo, ptám se na tomto místě tedy i ostatních: mělo by se rozlišovat, jestli třeba kroll obvyklý prsten může nosit? Nebo stačí tvořit "univerzální" předměty, co se velikosti týče?

K jednotlivým prstenům

Prsten síly se mi zdá OK, akorát by možná šlo upřesnit, jestli se třeba u berserkera zdvojnásobuje již zdvojnásobená síla atd.

Prsten obratnosti bych viděl jako slabší, z důvodů, které vypsal Alden Nahlilairon. Záměna pojmů jako obratnost a pohyblivost je chybné hlavně v tom, že druhé vychází (mimo jiné) z prvního a ten vztah se stává trochu nepřehledným.

Prsten odolnosti: zde by mě zajímalo, jestli autor předpokládal, že vysoká odolnost na únavy by měla být v nějakém vztahu k trojnásobnému nárůstu únavy obecně při nošení těchto prstenů. Navrhoval bych, aby prsten místo jedné ze svých vlastností pracoval právě s přijímáním únavy, klidně by mohl redukovat i to magické 3x plus. Ale zase pozor na situaci, aby se pak hráč nenaučil používat jiné prsteny a pak únavu řešit skrze tento prsten, kdyby jich měl ze sady víc...

Intelgence je asi nejsilnější. Problém bych viděl asi hlavně v profibodech, co když se pak prsten sundá? Postavě zůstanou stupně dovednosti, které se naučila díky prstenu, přestože by jich tolik jinak třeba neměla... Zde je další otázka k zamyšlení: bude postava dostávat profibody i za vlastnosti nadstandard z prstenů? Pak by se objevovaly nepěkné triky s nabíráním profibodů při výcvicích polde potřeby, střídáním prstenů... O kouzlech již řekl dost Alden.

Charisma nám ukazuje, jak malý prostor pravidla této schopnosti dávají. Autor pomyslel na dost oblastí, přesto toho není zdaleka tolik jako u předešlých prstenů. Ale aspoň to není přesílené.

Celkově tedy hodnotím příspěvek kladně, přestože některé věci šly jistě vychytat, předměty se mi zdají použitelné a neobsahují zbytečné informace. Navíc je to autorovo první dílo na serveru, myslím, že může být spokojený.

P.S. Ještě mě napadlo, že by možná nebylo nezajímavé, když už jde o sadu předmětů, kdyby měly nějakou IMBA schopnost dohromady, pokud si je nositel nasadí všechny. Tato schopnost by byla třeba jen jednorázová a mohla by se stát zápletkou tažení pro získávání těchto předmětů, kdy by je postavy postupně poznávaly a využívaly...


 Uživatel úrovně 0

1) Neexistuje žiadna maximálna hranica vlastností, takže odkiaľ je tá 36? Najvyššie číslo je, pokiaľ viem, životaschopnosť ohnivého draka (40). Ale na druhej strane je stanovenia maxima dobrá vec, len by to chcelo trochu inú formuláciu.

2) Vzhľad by to chcelo napísať ku každému prsteňu zvlášť a trochu podrobnejšie, takto nemám predstavu, ako vyzerajú (resp. neviem si predstaviť, ako majstrovsky spracovať hladké krúžky kovu).

3) Pri prsteni sily by nebolo od veci dať niečo na štýl pravdepodobnosti poškodenia zbraní. Dávaj diela najprv do Múdrej sovy, síce ti tam možno odpovie jeden človek, ale aj to pomôže. Chcelo by to aspoň naznačiť výšku zranenia, takto tápeme v tme.

4) Pri prsteni obratnosti trochu nerozlišuješ medzi obratnosťou, pohyblivosťou a iniciatívou, ten by chcel celý prerobiť. Pre ilustráciu, iniciatíva (aka rýchlosť v boji) závisí len od úrovne a povolania, pohyblivosť (aka rýchlosť behu) závisí viac od sily (POH= Sil*2+Obr+poh rasy).
Čo sa týka behania rýchlejšie, ako vidí oko, to by malo závisieť od pohyblivosti... a sine podceňuješ ľudské oko :-)

5) Prsteň odolnosti: celý v poriadku, ale nikdy nepíš "podrobnosti podľa PJa", vždy aspoň naznač, o aké podrobnosti by malo ísť, takto to vytvára (falošný) dojem, že si sa na to v polke písania vyflákol.

6) Prsteň inteligencie je presilený aj oproti ostatným prsteňom, dvojnásobok magov a dvojnásobná rýchlosť kúzlenia je už spolu trochu veľa.

7) Prsteň charizmy je zase underpowered, má priveľa nevýhod a primálo výhod. A chýba tam presný popis zhypnotizovania.

O zdroji inšpirácie je zbytočné hovoriť, koniec koncov tu posudzujeme to, aké je dielo samo o sebe a nie to, či pochádza inšpirácia z dostatočne obskúrneho zdroja.
Na prvý príspevok je to veľmi dobré, chcelo by to len dať dielo do MS a mohli by byť aj 4*. Takto sú to u mňa jasné 3*, len tak ďalej.

S pozdravom,
Alden Nahlilairon


 Uživatel úrovně 0

Zdravím Bijce,

v jednoduchosti spočívá elegance. Víme to oba. Stvořil jsi relativně dobré dílo (ku poměrům serveru). Předměty jsou jednoduché a dejme tomu použitelné pro skupinu začínajících hráčů. Věřím tomu, že někdo by Tvé dílo mohl takto využít. Ovšem komunita serveru je povětšinou složená ze starých mazáků, kteří mají zkušenosti nejen se systémem drd, takže dílo vezmoiu pod lupou - stejně jako teď já.

Mám-li být přínosným kritikem, musím mluvit pravdu a nic než pravdu. Takže: Tvé dílo je z mého hlediska nadsazené, neoriginální, nevyrovnané a použitelné tak napůl.
Mluvit konkrétně je největší plus u kritika, ovšem já tento plus nejspíše nezískám, jelikož vidím dílo skoro celé jako špatně zpracované. Vidím tu příliš jasnou inspiraci (není to špatně úplně - jenom tak napůl), nepochopený systém bodů únavy. Mimochodem, trojnásobek je opravdu moc.

Celkově bych k Tvému dílu dodal, že bys měl napsat někomu zkušenému ze zdejších rad, aby Ti pomáhal. Osobně bych Ti nedoporučil Moudrou Sovu ani jakés takés skupiny. Skutečnou pomoc Ti mohou přinést maximálně dobře tvořící uživatelé (většinou vyhrávají OHZD).

axel, Unknown: Hranice 36 vychází z toho, že autoři pravidel potřebovali nějak roztřídit duše do sfér a argumentem zvolili inteligenci nebo úroveň, teď si nejsem jist. Ale jak již píší autoři: Dračí doupě je hra, která se přizpůsobuje..., tedy bych na to nebral takový zřetel.

S úctou,

Tobša


 Uživatel úrovně 0

UnknowN: Hranice 36 vychází nejspíš z odolnosti zlatého draka ve verzi 1.6, která je právě 36 a pokud se nemýlím, u žádné nestvůry není žádná vlastnost na vyšším stupni.


 Uživatel úrovně 8

Tři prsteny pro krále elfů pod nebem...

Jen takový malý citát na úvod - také asi vidím zdroj inspirace. Co se mě týče: No a? Každý z nás tu tu a tam něco "vykrade" (film, seriál, knížku, komiks...) :-)

Schopnosti prstenů se mi zdají celkem vyvážené a způsoby vyvážení jsou i logické. Velké +.

Prakticky to jediné, k čemu můžu něco říct, je toto:

"Žádná z vlastností nesmí samozřejmě překonat maximální hodnotu 36. "

- Prakticky se mi jen nezdá formulace, je to tedy "chyba" tak miniaturního rozsahu, že snad ani nestojí za řeč. Ale k věci:

Není to samozřejmé. Hranice postav je 21, hranice nestvůr z PPZ je 31, a pokud vím, v PPP ani v PPE není tato tabulka rozšířena (na druhou stranu, mám edici A, takže v pozdějších mohlo dojít ke změnám). Pochopitelně, výklad je jasný: Vyššího stupně než 36 s pomocí prstenů dosáhnout nelze. I přesto by mě však zajímalo, kde leží původ této hranice. Co se mě týče, já bych jen použil svou rozšířenou tabulku a natáhnul to až do 42 (2×21), zas tak velý rozdíl by to nebyl.

Celkově musím autora velmi pochválit, zvláště uvážím-li, že se jedná o jeho prvotinu. Myslím, že ohodnocení čtyřmi hvězdami bude v tomto případě přiměřené - Všechny čtyři hvězdy jsou za prakticky dokonalé zpracování nápadu. Pátou hvězdu neuděluji jen proto, že se jedná o další zástupce série "kouzelné prsteny", kterýchžto je jako hub po dešti.

Pokud budeš věnovat stejnou péči i dalším svým nápadům, pětihvězdy a OHyZDy na sebe určitě nenechají dlouho čekat. Jen tak dál.