Kouzelnická Kouzla

Příběh v ohni II *Ignis fabula revelare maxima* Hodnocení: Nic moc

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 6

Skupina: Energetická magie

Past: XXX

Dosah:

Rozsah:

Vyvolání: 2 Kola

Popis:

Jméno: Příběh v ohni II
Kouzelná slova: Ignis fabula revelare maxima
Magenergie: 3 magy za směnu
Past: XXX
Dosah: max 25 sáhů od vypravěče
Rozsah: dle velikosti ohně
Vyvolání: 2 kola
Trvání: Dle použitých magů

Podmínka: Kouzelník musí nejprve umět kouzlo příběh v ohni (Kromě theurga. Ten se může rovnou naučit příběh v ohni II). Toto kouzlo je vylepšenou verzí mého kouzla Příběh v ohni. Po naučení této verze lze kouzlo dát do slotu místo předchozí verze (tento krok není nutný).

Popis: Kouzlo spočívá v tom že jakmile někdo na koho bylo sesláno kouzlo začne vyprávět příběh tak to co se v něm děje takový velmi zřetelný tvar mají plameny (např. příběh o válce se v ohni zobrazí jako hromada šermujících postav. Takto to funguje dokud nevyhasne oheň, neskončí příběh, nebo nedojde magenergie. Postavy v ohni mohou slabě zaútočit na postavu označenou příběhem (...tato postava se zeleným pláštěm poslouchala tento příběh u ohně před jeskyní a najednou se z ohně zvedl ohnivý démon a sekl po ní svým mečem... A po té ve skutečnosti na postavu se zeleným pláštěm z ohně vyskočí démon) a uberou tím 1k6 životů. Pozor! Životy mohou ubírat pouze 2 tvorové najednou.

Po zbrani nezbydou stopy (roztržený oblek aood.) a takováto postava se od ohniště může vzdálit max na 15 sáhů.

Poznámka: Toto kouzlo má i válečné využití - v bitvě lze vyprávět příběh o 20 dracích útočících na armádu skřetů a výsledek si domyslíte jistě sami.

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 6

Diskuze

 Uživatel úrovně 5

UnknowN toho řekl víc, než bych zvládl já... tohle je hodně špatný. Možná jen oukej nezvládá převést své myšlenky do srozumitelného celku a kouzlo má mít větší potenciál, ale tohle je nepoužitelný...


 Uživatel úrovně 8

Původní "Příběh v ohni" bylo elegantní jednoduché atmosférické kouzlo prakticky bez problémů. U této "vylepšené" verze už ale je potřeba zmínit pár věcí:

1. Theurg, jakožto obor alchymisty, se nemůže učit kouzelnická kouzla. Nemá je ani za co sesílat.

2. Věta "Kouzlo spočívá v tom že jakmile někdo na koho bylo sesláno kouzlo začne vyprávět příběh tak to co se v něm děje takový velmi zřetelný tvar mají plameny" je postavená špatně - takhle se přece nemluví. Jednotlivým slovům sice rozumět jde, takže zamýšlený význam se z toho nějak extrapolovat dá, ale je s podivem, že ani na podruhé na ní autor neviděl nic divného (je to totiž slovo od slova totéž, jako v původním "příběhu v ohni").

3. Vzhledem ke stavbě některých vět není úplně jasné, jaká postava se nesmí vzdálit od ohně - termín "postava" se používá jak pro postavy poslouchající příběh, tak pro postavy objevující se v ohni (které jsou o kousek dál označovány za tvory), takže když se pak zase mluví o "postavě", tak není hned jasné, o jakou postavu má jít (i když se dá asi domyslet, že se jedná o omezení vzdálenosti, na jakou se od ohně mohou vzdálit tvorové z něj vytvoření).

4. Co to přesně znamená, že životy mohou ubírat jen dva tvorové najednou? Je to vztažené na kolo - tzn. že v každém kole vypravěč může určit až dva tvory z ohně, kteří mohou to kolo způsobovat zranění? Mohou tito tvorové útočit vícekrát za kolo? Mohou používat plošné útoky? Nebo je to jeden útok za kolo na jednoho cizího tvora pro oba určené plamenné tvory?

5. "Toto kouzlo má i válečné využití - v bitvě lze vyprávět příběh o 20 dracích útočících na armádu skřetů a výsledek si domyslíte jistě sami." - Nó... Takže v okruhu patnácti sáhů kolem jednoho ohně někde na bojišti se najednou začne tísnit dvacet plamenných draků... Z nichž vždy jen dva najednou budou moct jednou za kolo nějakého skřeta zranit za 1k6 životů... A někde deset sáhů od nich (tzn. prakticky mezi těmi zástupy skřetů, na které mají ti draci útočit), stojí kouzelník a vypráví něco, co nejsou kouzelné formule pro ultimátní plošnou destrukci... No, abych byl fér, musím říct, že kdyby se to použilo k odstrašení, tak by to mohlo fungovat. Před zjevením draka by skřeti mohli couvnout... Ale v momentě, kdy by takoví draci foukli, a místo toho, aby skřetů lehla celá legie, tak to možná ani nezabije dva celé skřety (průměrné zranění 3,5 ž na skřeta, který má průměrně 4,5 ž), tak by se milí skřeti na sebe jen tak divně podívali, a vyrazili milého kouzelníka zmasakrovat ;-)

6. Vzato kolem a kolem, řekl bych, že toto kouzlo postrádá potřebnou invenci pro to, aby se dalo nazývat skutečnou "dvojkovou verzí" původního kouzla, spíš to má blíže k tomu, co by vzniklo, kdyby se na původním kouzle trochu zapracovalo ze strany pravidlového ošetření. Prostě spíš než "Příběh v ohni II" je to "Příběh v ohni - v1.2". Zkrátka, od dvojkové verze bych očekával něco víc, než že "ten pohybující se oheň může sem tam někoho popálit" (wow, kdo by to byl čekal :-D)

Podtrženo sečteno - Paradoxně tady dochází k tomu, že ačkoliv tu proběhla snaha o to kouzlo trochu víc rozpracovat, tak se jedná o horší kouzlo, než původní "Příběh v ohni" - tam se totiž jednalo čistě o atmosférické kouzlo, a tudíž se případné pravidlové aplikace daly celkem snadno odmávnout. Jakmile se k tomu ale přidají bojové aplikace, tak už to tak snadno odmávnout nejde, a je třeba, aby takové kouzlo mělo své pravidlové mechanismy náležitě definované - zde jsou však jen hrubě nakousnuté a nedomyšlené.

Za to, že se jedná jen o hrubý přepis původního kouzla s neuměle naplácnutou zraňovací mechanikou, má toto kouzlo u mě 1*.