Kouzelnická Kouzla

Kdo se směje naposled *jenun meglef menum* Hodnocení: Kvalita

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 33

Skupina: Energetická magie

Past: není

Dosah: 1

Rozsah: 10

Vyvolání: 2 kola

Popis:

Většinou sesilatel kouzla. Toto kouzlo se také vyskytuje pod názvem Kouzelníkova pomsta. Celou svou moc a sílu čerpá jinak docela nenáročné kouzlo z lidského strachu, hlouposti a především z lidské blbosti. Hlavní efekt totiž vůbec neudělá magie, ale okolí. V extrémních (ale ne nemožných) případech to je dokonce ten poslední efekt.

Asi už nikdo neví, kdo tohle kouzlo vymyslel, ale všeobecně se soudí, že to musel být člověk. Takový smysl pro humor, ironii a realitu mohl mít jen člověk. Tedy vyřazovací metodou – barbar nebo kroll, no pardon, na hobití kouzelníky je to příliš domyšlené, kudůk by to nepochopil a žádnej z těch vyschloprdelních sucharskejch elfů to nepochopil dodnes (původně tady byla závorka, ve který sem pořádně mastně a tučňoučce nadával na celou tu jejich snobáckou rasu, ale s těžkým srdcem jsem si to odpustil a místo toho v putyce založím stůl Smrt elfům nebo něco podobnýho a to pak bude teprv sekec mazec…).

Toto kouzlo potřebuje ke svému seslání jen jednoduchou gestikulaci jednou rukou a i vyřčená formule může být vyřčena velmi potichu, celé zaklínání pak, pro někoho, kdo se náhodou dívá kouzelníkovým směrem, připadá, jakoby si kouzelník jen tak pro sebe ukázal na cíl a zasmál se něčemu trapnému, čeho si snad ostatní ani nevšimli (většinou přestože není čemu). Ovšem v tomto momentě už je cíl obětí kouzla.

Po seslání začne z očí oběti zářit démonicky rudé světlo, kolem hlavy se mu začne tetelit vzduch a po celém těle, nejvýrazněji na ochlupených částech (vlasy a vousy nejvíce, ale také chlupaté předloktí, hruď), začnou přebíhat drobné energetické výboje ne nepodobné miniaturním bleskům, postupně v různých a všech možných barvách. Vlasy a chlupy také mohou začít vstávat. Magické napětí vyvolané kouzlem může probíjet i do okolních osob, dotkne – li se cíl někoho, obdrží dotčený jedno stínové zranění, ovšem to jen jednou za kolo. Občas se může objevit i neškodná jiskřička. Krom toho se kolem cíle začne šířit zápach spáleniny.

Cíl je z kouzla většinou deprimován a když pochopí situaci, tak se většinou schoulí někam do rohu, pozoruje své stále naježenější vousy a doufá, že to přestane samo, nicméně pokud kouzlo doprovodíte nějakým vhodným psychickým kouzlem, které například v cíli vyvolá představu, že z ničeho nic (nebo z jakéhokoliv jiného popudu) získal neomezenou moc a teď je na něm, aby ji využil, pak můžete dosáhnout naprosto nečekaných výsledků. Například čarodějnický proces nebo pořádné vymítání ďábla.

Princip kouzla je, myslím, docela jasný. Kouzelník prostě cíl nabije velkým množstvím magické energie o malé síle. Dalo by se to přirovnat ke statické elektřině. Past pro toto kouzlo není třeba, reakce kolemjdoucích nelze zobecnit, cíl se nemá čemu bránit a kouzelník si tak jako tak hází, jestli se mu kouzlo povedlo seslat, takže ji považuji za zbytečnou.

Pravděpodobně by bylo jednodušší způsobit posaný efekt iluzí, ale síla tohoto kouzla je právě v jeho opravdovosti. I když kouzlo odezní, pořád budete mít na hlavě obstojný afro a ostatní si budou moci myslet, že démon jen usnul a mohl by se kdykoliv probudit. Krom toho ilusi kdekdo prohlédne. Kouzlo samo o sobě je v podstatě úplně k ničemu, nicméně, jak už také bylo naznačeno, v koordinaci jeho efektu s něčím dalším, například s prací sicca, hlavně tedy jeho chytré použití může mít mnohem výraznější následky, než kolik by odpovídalo magenergické náročnosti toho kouzla. Kouzlo je možné zrušit rozptyl kouzla (ovšem jak již bylo naznačeno, zápach zůstane a dokud si je cíl neuplácne, vlasy a vousy mu budou také stát dál).

Ještě drobný příkládeček použití kouzla, abyste si udělali představu: Cestujete s družinou a stavili jste se v malym městečku. Učiněnej vidlákov, jeden starosta, dva pobudové, malebný náměstíčko s několika krámky, jedna dvě hospůdky a krásně zaprděná radnice. Ju? A teď si představte, že se nějakou náhodou dozvíte, že starosta je podmáznutej bandou lupičů, co přepadávaj pocestný, aby jim nahrával. To není tak těžký si představit, v našich poměrech,ne? Nemáte v podstatě žádný důkazy, ostatně by vám stejně byly na prd proti starostovi, kterej to tady celý šéfuje a má tu největší slovo. Na nějaký složitý řešení nemáte čas, protože zejtra musíte zas dál a jednoduchý řešení taky radši ne, opletačky s městskou hlídkou dvaceti ostrejch chlapců, který se ve volnějch chvílích bavěj lovem trollů v horách, by nebyly to pravý vořechový. Jenže ten hajzlík by zasloužil co proto… Co s tim? Hloubáte nad tim u korbele a nevíte. V tom se kouzelníkovi nad hlavou objeví obláček s nějakou podivnou věcí, která trochu připomíná měch, jen je žlutá, uprostřed má podivnou runu a visí obráceně. Kouzelník zajásá: „Vím, co s tím.“ Odpoví tázavé pohledy ostatních u stolu. „Nechte se překvapit… Potřebuju nenápadně rozhlásit, že starosta je posedlej ďáblem. Vsaďim zlatku, že až se budem vracet, tak si o dnešní noci poslechnem ještě pár zajímavech příběhů.“ Už máte představu? Myslíte, že vyhrál? A já se musím omluvit, protože z příkládečku se stal docela rozsáhlej příklad. To jsem celej já.

A to je všechno.

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 33

Diskuze

 Uživatel úrovně 8

Akční obrat
*Actio na revers*

Magenergie: 20 magů / kolo
Dosah: 0
Rozsah: Kruh o poloměru 10 sáhů
Vyvolání: 1 kolo
Trvání: Dle dodané magenergie
Obor: ČP

Popis:

Všechny bytosti v dosahu kouzla budou po dobu trvání kouzla jednat v opačném pořadí, než kolik by určovala jejich iniciativa. Vlastní počet akcí na kolo se nemění.

Z technických důvodů doporučuji umístit počátek efektu kouzla do začátku příštího kola, a pouze po pečlivém zvážení povolit i spuštění efektu okamžitě po seslání. V tu chvíli totiž dochází k tomu, že jakmile kouzelník sešle toto kouzlo a jeho tah skončí, nastane *znovu* kouzelníkův tah (pokud má ještě nějaké akce), následovaný tahy těch, co byli na tahu předtím až do začátku kola, a teprve potom se dostávají na řadu ti, co v daném kole měli nejnižší iniciativu. Toto uzpůsobení by za určitých podmínek mohlo umožnit postavám v iniciativní převaze nárazově použít všechny své dostupné akce, a to dřív, než by se ti méně iniciativní vzmohli na odpor (v kteréžto chvíli by onen odpor již mohl být podstatně oslabený).

...to nemusí být nutně špatně; naopak to může otevřít prostor pro zajímavé taktizování. Nicméně hrozí tu nebezpečí, že v případě nedostatečné připravenosti na následky tohoto kouzla se může hra nečekaně zvrtnout nežádoucím směrem. Takže prostě bacha, a neříkejte, že jsem vás nevaroval ;-)


 Uživatel úrovně 5

Kouzlo je dle mého pěkné. Podobnost účinků s kouzlem zesměšni mi nevadí: zesměšni působí trvale, ale nevyvolá takové pozdvižení jako toto kouzlo (ale zase toto kouzlo není trvalé).

Zaměření kouzla se mi líbí - určeno hlavně proti lidem a trpaslíkům s předsudky, to je jasné, že kouzlo vymyslel nějaký elf xD, tedy za mě je to 4*.

Benzinova argumentace sice bylo zajímavé počtení, ale jinak naprosto mimo mísu - pokud válečník to chce, tak ať si to klidně používá, to jedno zranění za každý dotyk je vtip a v praxi většinou nepoužitelné. Leda bys k terči někoho přivázal, ale to mu pak rovnou můžete podříznout krk.


 Uživatel úrovně 0

Dobrý nápad.


 Uživatel úrovně 0

4Saldin: Ale tady se nemluvilo o Organicky, ale o zivy material. To znamena ze napr. to nejde udelas skrz Zivy strom, nebo skrze cloveka, ale nic o tom, ze by to neslo pres nezyvy material to je palisada, drevenice tu psano neni.

Problem je ze ty si pridavas, slovo organicky a anorganicky. Jenomze v DrD by tohle kouzloneslo seslat ani skrze ozivlou sochu, ktera je zrejme anorganica a tutiz v tomhle smyslu neziva. :))

Je to dost slozite ze? Ja vim, tady musi nastoupit PJ, ale je to prace vskutku narocna, protoze napr. barvy na zdi meli organicky zaklad takze v tomhle smyslu byly zive, takze na natrene zdi by to neslo pouzit. A co tak zamek ve kterem byly steny obkladany drevem?

Problem jak prase, pak opravdu musis zacit rozlisovat Zivy a Nezivy ve smyslu Zijici a Nezijici, jinak to kouzlo nepujde seslat pres naprostou vetsinu materialu.

Pod vlivem tohoto, bych pak bohuzel musel dovolit kouzlo seslat i na lod.

Co se tyce oslabovani ucinku kozla - o tom neni v kouzlu nic psane a zpusob jakym se tedy kouzlo bude oslabovat ani kouzlenik netusi. Vezme-li si ho, tak se se zlou pkaze, protoze ho nebude moct vyuzit tak jak je psano v cele siri toho kouzla. Opet zde narazime na to, ze PJ musi kouzlo prepracovat a to je spatne.

Ano Zesmesni je Materialni a Kdo se Smeje naposled je energeticka, jen ma stejny efekt. Proc tedy vzniklo? Nehlede na to, ze opravdu energie u toho uvolnena je nepomerna.

Kdo se smeje naposledy je parafraze na Wan De Grafuv generator. Vim, ze se nikomu nechce pocitat, ale naboj, ktery by zvladl deset minut delat to co "Kdo se smeje naposledy..." by spolehlive zabil vice nez jednoho cloveka. Magie ma sice jinou podstatu, ale jakasi rovnovaha by zde mela byt.


 Uživatel úrovně 0

benzin: Ale tohle funguje úplně jinak než Zesměšni a je to energetická magie.

Ne, to neuvolní. Takový případ nenastane. Pokud by se to k tomu blížilo, kouzlo přestane fungovat a efekt zanikne (předtím bude nejspíš zeslabovat). A to platí i pro tebou zmíněný případ.

Mrtvé dřevo je nepopiratelně organický a tedy v tomto smyslu živý materiál. Rozlišuj živý a žijíci. A už jsem tiodpověděl, protože kdyby mělo kouzlu širší záběr, bylo by i mnohem náročnější. A nejspíš i mnohem méně výhodné.


 Uživatel úrovně 0

4Saldin: Zesmesni je Materialni magie a tudiz take nejde prokouknout.

PJ muze sice tento extrem domyslet, ale v kazdem pripade jsi udelal kouzlo, ktere uvolni mnohem vice energie, nez je spotrebovane magie.

A co takhle kouzlenik, ktery toto kouzlo sesle na valecnika, pred tim nez vtrhne do boje, pak jeho protivnik dostane kazde kolo slupku za 1 zivot. Ve skutecnosti pak bude kouzlo pouzivane spise k utoceni, nez k zesmesneni i kdyz ty sis pral prave to zesmesneni.


Saldin: Ano jiste, pokud by se jednalo o zijici material, ale tady se jedna o zivy ve smyslu mrtve drevo, to je material jako kazdy jiny. Tak proc tedy autor zakazal prochazeni drevem? Kvuli prochazeni drevenymi palisadami (kamene hradby se projit muzou), nebo kvuli prochazeni zdmi prkenic (do hradu si klidne vlezes). Proc?


 Uživatel úrovně 0

Účinek je velmi podobný, nicméně jeden ze základních aspektů kouzla je, že není z oboru iluse a nelse tedy jako ilusi prohlédnout. Nemluvě o tom, že Zesměšni je úplně jiného charakteru, to je na dělání uší, vousů, zelený kůže apod. Tohle je sršení energie, to materií neuděláš.

Nespoléhám v tom hlavním, jen myslím, že PJ si podobné drobvné extrémy domyslí sami, jak jsem řekl - proto je popsaný princip.

Protože kdyby měla zahrnovat i živý materiál, bylo by to neopoměrně účinku dražší.


 Uživatel úrovně 0

4Saldin: Ucel kuzla jsem pochopil. Ale ja se nebavim o ucelu, ale o ucinku a ten je schodny se Zesmesni. Ano mas pravdu az na ty jiskry, ktere zranuji okoli, a ktere je prehnane.

Na NKM se nespolehej, jestlize kouzlo nejak funguje tak tak funguje. To ze autor ho nedomyslel sice muze PJ vcas zjistit a zabranit extremum, ale nic to nemeni na tom, ze kouzlo bylo vytvoreno spatne.

Otazka pro tebe: Proc autor omezil kouzlo pruchodna zed jen na nezivy material?


 Uživatel úrovně 0

benzin: Ne, tohle kouzlo se nedá zahrnout do pravidlového Zesměšni, pokud si to myslíš, tak jsi naprosto nepochopil účel kouzla.

Dřevo je organické, tedy živé (a to i mrtvé dřevo), takže ne, ten příklad skutečně nefunguje. Na železnou loď narazíš asi těžko.

Ano, kouzla se často používají k jiným účelům, než k jaký byly vyvinuty, ale proto je tu tzv. NKM, tedy Nejvyšší Kontrolní Mechanismus, tedy PJ, který snad podobným extrémům předejde. Kdyby v popisu každého kouzla měl být uveden každý extrémní případ, nejspíš by tyto popisy měly výrazně větší obsah, než mají a bylo by tam mnohem víc téměř zbytečného textu. Takže pokud to považuješ za chybu, budiž, nicméně se v tomto ohledu neshodujeme.


 Uživatel úrovně 0

4Saldin: Kouzla se casto pouzivaji k jinym ucelum nez k cemu jsou delane. Napr. alchymiste si vynalezli navedeci system na bily blesk.

Neuvazuj o tom co by nejspis kouzlo udelalo. Jestlize nekdo navrhne kouzlo a popise jeho ucinky, tak tak ucinkuje. Jestlize za hru upravujes chovani kouzle tak hrac nemuze nikdy vedet na cem.

Treba kouzlem pruchodna zed, muzes potopit jakoukoli zeleznou lod za minimum magu. Je pravda, ze drevene asi ne (musi to byt nezivy material - je mrtve drevo nezive?)