Kouzelnická Kouzla

Biologická bomba *\"argus kranum\"* Hodnocení: Vítěz soutěže Vítěz ZD

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 49

Skupina: Materiální magie

Past: Odl~9(7)~ nic/účinek

Dosah: 1

Rozsah: 1

Vyvolání: 5 kol

Trvání: 2 dny

Popis:

Toto kouzlo stvořil jistý čarodějnický renegát se sklony k nekromancii při jednom se svých pokusů se zvířaty, pokud to chcete konkétněji, tak s ptáky, ještě konkrétněji - se slepicemi. Když se tehdy pokoušel oživit slepici, kouzlo se mu poněkud nepovedlo, avšak plný rozsah své chyby zjistil až když se rozhodl udělat si na svačinku dvě vejce, která se shodou okolností nacházela ve stejné místnosti při seslání kouzla.
Později zemřel při drobném nedorozumění s obřím termitem.

Při seslání tohoto kouzla musí držet čaroděj v ruce vejce.Behěm sesílání se hmota uvnitř skořápky přemění na vysoce koncentrovaný bezbarvý plyn. Skořápka sama je trochu posílena, takže vydrží tlak tohoto plynu a všechny případné prasklinky jsou zaceleny, aby nedošlo k žádném úniku plynu. Proti vnějšímu tlaku však vejce nijak chráněno není a zůstává stále křehké a při neopatrné manipulaci se může rozbít a nastane efekt, který je popsán níže. Vejce v tomto stavu vydrží pouze asi dva dny, potom vyprchá zpevňující magenergie skořápky a plyn jí svým tlakem roztrhne...

Nyní k samotnému použití:
Plyn unikne většinou při tom, když je vejce vrženo na nějaký cíl. Po narušení skořápky se plyn "rozprskne" do polokoule o poloměru 2 sáhy (s tím, že dopadový se počítá jako první). Pokud někdo stojí na hexu, kam vejce dopadlo, hází si proti pasti Odl~9~ nic/efekt. Ti, kteří stojí na vedlejších hexech, si hází proti pasti s nebezpečností pouze 7. Pokud se tedy tohoto plynu někdo nadechne a neuspěje proti pasti, plyn omezí v určité míře okysličování krve v plicích. Tento efekt má plyn asi 1 směnu a v praxi se projevuje tak, že plynem postižený organismus nesmí být příliš namáhán, protože jinak nebude do mozku proudit dostatečné množství okysličené krve a tehdy má organismus poslední možnost se vzpamatovat. Na konci prvního fyzicky namáhavého kola si postava hází proti pasti Odl~7~ nic/bezvědomí, v druhém kole tato past roste na 8 a v třetím dokonce na 9. Pokud postava uspěje proti všem třem pastem, organismus účinek plynu překonal bez jakýchkoliv dalších následků. Pokud proti nějaké neuspěje, upadá na konci kola do bezvědomí na dobu přibližně 1 směny, po kterou se organismus vzpamatovává z šoku. Nutno podotknout, že pokud postava uspěje proti první pasti, přestane vykonávat fyzicky náročnou činnost a poté zase začne, čekají ji znovu ty samé pasti. Po probuzení také dochází ke krátkodobé ztrátě paměti, kdy si postava nepamatuje asi hodinu, před upadnutím do bezvědomí. Tento stav může trvat od několika kol až po několik dnů(upraví PJ podle hodu k%). Plyn na místě dopadu setrvá pouze 5 kol, poté už je na živé organismy neúčinný.

Během dlouhodobého praktikování(hlavně kouzelníky nižších stupňů a kmenovými šamany) se k tomuto kouzlu vymyslela spousta modifikací. Zde jsou
nové možnosti:

Zvětšení rozsahu

Pomocí dodání magenergie je možné zvětšit rozsah až na maximum 5 sáhů v poloměru(s tím, že dopadový hex se počítá jako první), na tomto rozsahu zůstává past na dalších hexech kromě dopadového 7. Za 3 sáh poloměru je dodatečná magenergie 5 magů, za 4 sáh je to 8 magů a za 5 je to 11 magů. Tzn. pokud chce kouzelník, aby se plyn roptýlil po dopadu do polokoule o poloměru 5 sáhů, zaplatí za to 37 magů. Pozor, toto je nutné určit již při sesílání kouzla na vejce.

Zkrácení sesílací doby

Kouzelník může dobu sesílání zkrátit na pouhé 1 kolo tím, že k sesílací magenergii navíc připlatí dalších 13 magů.

Střela

Kouzelník se někdy může rozhodnout, že pouhé vržení vejce mu nestačí a dodá 5 mágů. Toto se počítá jako samostatné kouzlo a dá se seslat pouze na vejce, které je očarováno jako Biologická bomba. Pokud je zkrácená vyvolávací doba na jedno kolo a je dodáno těchto pět mágů, není již nutné další zaklínadlo a vejce vyletí ihned po dokončení zaklínadla. V opačném případě je nutné znovu jedno kolo vyvolávat zvlášť toto kouzlo a vejce vyletí až potom.Po seslání tohoto kouzla se vejce rozletí buď na zvolený hex, kde se roztříští o zem, popřípadě přímo na nějaký cíl. Pokud je zaměřeno přímo na cíl, hází si tento na past Obr ~7~ nic/zásah. Pokud vejce mine, je jen na úvaze PJ, kam až doletí, ale má kinetickou energii na let asi jen 15 - 20 sáhů. Samotný cíl střely nesmí být vzdálenější než 10 sáhů. Kouzelník samozřejmě může zvýšit past u střely o 1 za každých dalších dodaných 5 magů.

Pár poznámek na konec

Modifikace \"střela\" činí z vejce magický projektil a nezastaví jej tedy ochrana před šípy. Jako projektil se jej může pokusit odrazit chodec mečem, ale asi tušíte, jak to dopadne:O)) Fyzicky náročnou činností se rozumí např. běh, boj, ale i náročná jednokolová kouzla, poslední slovo má vždy PJ.
Toto kouzlo může bez omezení používat i mág. Jelikož kouzelník se s tímto kouzlem seznamuje postupně, naučí se nejdřív pouze základ, na další úrovni se může doučit jednu modifikaci a na další ty dvě zbylé.
Nezapomeňte, že toto kouzlo funguje pouze v plicích a proto jej postava musí vdechnout. Plyn uvnitř vejce je bezbarvý a uvolňuje se téměř beze zvuku, takže postavy si nemusí vůbec nic uvědomit, dokud nebude pozdě.

Omluva: Jelikož nejsem žádným znalcem lidské anatomie, může se stát, že toto kouzlo by v praxi mělo úplně jiný efekt a já se za to omlouvám. Ale doufám, že jsem to snad vymyslel správně.

Regis

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 49

Diskuze

 Uživatel úrovně 8

Tlumivé pole
*Fiel dumdam pendum*

Magenergie: 20 magů
Dosah: 0
Rozsah: kruh o poloměru 10 sáhů
Vyvolání: 1 kolo
Trvání: 10 kol
Obor: MA

Popis:

V rozsahu kouzla je zabráněno jakémukoliv poškození tvrdých objektů tvrdým nárazem. Nejen že se díky tomuto kouzlu při dopadu nerozbijí vázy a podobné cenné křehkosti, ale také se nerozbijí ani flakónky s bůhví jakým svinstvem, ohnivé koule, nebezpečná ovoce a rachejtle se neškodně odrážejí od země a nevybuchují, šípy a šipky se nelámou... Kromě toho, že tak nedojde k detonacím nebo uvolněním nepříjemných plynů a jiných substancí v nežádoucí blízkosti kouzelníka, je možné nezničené předměty vrátit tam, odkud přišly, případně jinak zrecyklovat.

Pokud jde o pády z velké výšky v situacích zahrnující nějaké bytosti (tzn. buď nějaká bytost z velké výšky spadne na něco tvrdého, nebo něco tvrdého z velké výšky spadne na nějakou bytost), mění se pouze charakter zranění. Nedojde sice k polámání kostí, ale měkké orgány to následkem prudkého otřesu odnesou tak jako tak.


 Uživatel úrovně 5

Pěkně důkladně propracované kouzlo, má však jeden stěžejní nedostatek - je nevyvážené. Problém je s absencí jakékoli závislosti na úrovni terče. Chtělo by to do pasti propašovat ROZ.

Na jednu stranu je kouzlo slabé v tom, že působí až po akcích nepřítele, na druhou stranu je velmi silné v tom, že na past odolnost se háže třikrát po sobě a fakticky vyřadí postavu na směnu.

Chyba je asi v modifikaci "střela" - kdy je šance na vyhnutí se kouzelného projektilu vyšší než nenaváděného.

Samotné kouzlo: 1*

Nápad s modifikacemi a uúravami kouzla: 4*


 Uživatel úrovně 0

Jak by rekl sam tvurce na jine sve ci jeine FAKEs

"HUSTY...."


 Uživatel úrovně 0

Dobré a ty modifikace jsou povedené.


 Uživatel úrovně 0

Ať žijou pukavci. Velmi povedený a propracovaný příspěvek. Hlavně se mi líbí ty různé modifikace.


 Uživatel úrovně 0

Je to opravdu skvosné dílo. Takové se na první pohled jen tak nepodaří zahlédnout.
Už to úplně vidím. Uzavřená místnost a vhodit tam jedno, ne první pohled, neškodné vajíčko. Pak tam naběhnout a bylo by po bitvě. To je, ale ideální nápad. To se musí někdy využít.
Regis: díky za takovéto kouzlo. Jen takhle pokračuj dále. Určitě to opět všichni ohodnotí stejně.

Jeddite


 Uživatel úrovně 0

Dobrou chuť : )


 Uživatel úrovně 0

Moc,MOc,MOC Pěkný.


 Uživatel úrovně 0

Vejce co udělá bum, to se mi líbí .


 Uživatel úrovně 0

Z toho bude praženice...