Hraničářská Kouzla

Úponky Hodnocení: Průměr

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 16

Skupina:

Vyvolání: 1 kolo

Druh: Klasická

Četnost: neomezená

Pomůcky: žádné

Popis:

Trvání: viz. níže

Najednou se kolem mého těla začaly obmotávat silné větve. Se zděšením jsem pozoroval, jak mé tělo jako hadi obtáčí trnité šlahouny keřů. Celý les kolem mě ožil. Nohu mi zaklínil kořen stromu, u kterého jsem stál, po hrudi mi jako malý hádci šplhaly větvičky různých velikostí. Silné úponky z větví začaly utahovat svůj stisk. Už jsem se nemohl ani pohnout…

Popis
Toto kouzlo lze seslat pouze ve hvozdě a to pouze od 16 úrovně. Druid tímto kouzlem poprosí ducha hvozdu, aby svázal nepřátelskou bytost silnými úponky z větví, trní nebo kořenů a nepustil jí. Toto kouzlo lze s úspěchem seslat pouze na hmotné tvory s alespoň zvířecí inteligencí (savce, lidi, skřety… žádné žížaly, hleny atd.). Rozsah tohoto kouzla závisí na dodané magenergii. Základním rozsah kouzla míníme 1 sáh za cenu 5 magů. S každým dalším sáhem musí druid obětovat dalších 5 magů. Stejně je tomu tak i s trváním kouzla. První kolo druida stojí opět 5 magů a s každým dalším kolem je kouzlo o stejný počet many dražší. Z toho lze lehce usoudit, že nejlevnější kombinace tohoto kouzla bude stát 10 magů. Kouzlo by trvalo pouze jedno kolo a zabíralo území jednoho sáhu. Pokud by jsme kouzlo chtěli seslat na 3 kola s poloměrem 5 sáhů, museli by jsme vynaložit 40 magů. (5·3)+(5·5)=(15+25)

Příklad: Druid Dagos sesílá úponky na nedalekou smečku vlků. Chce aby trvaly 5 kol a zaobíraly poloměr 6 sáhů. Po celkovém sečtení zjistíme, že ho kouzlo bude stát: 55 magů. (5·5)+(5·6)=(25)+(30) Tolik magů ovšem Dagos nemá, bude muset snížit buď rozsah, nebo trvání kouzla.

Svázané postavy se ovšem můžou pokusit úponky přetrhnout, ovšem ty jsou velmi silné a past je vysoká. Postava si hází proti pasti: Síla-13-přetrhnula/nepřetrhnula. Pokud postava úponky přetrhla, ale ty trvají další kola, musí si na každé kolo házet znova s tím rozdílem, že past bude každé kolo o jedna menší.

Pokud je toto kouzlo sesláno na postavu která běží, úponky jí mohou způsobit mnohem větší zranění. To počítáme jako 1.k6 životů. Spoutaná postava má též určité postihy v boji, je pomalejší a úponky jí brání pořádně v pohybu… určujeme u ní tudíž postihy: ÚČ -1, OČ -4

Pozn. Možná si říkáte: Hej, tohle je moc drahý! Za pár šlahounů ze země na pár kol mám vysolit 55 magů??? Ovšem zamyslete se, nad víceúčelovostí tohoto kouzla. Spoutaná postava, která se nemůže hýbat a má postih v boji je velmi zranitelná. Zvláště pokud toto kouzlo aplikujete v družině, kouzelníci a bojovníci mohou ihned využít postihů soupeře. Pokud se na vás řítí nepřítel mnohokrát silnější než vy, tímto kouzlem ho dočasně zastavíte a máte šanci utéct. Můžete takto dokonce slušně lovit. Takový jelen v úprku by tímto kouzlem dostal nejenom úponkami přes tlamu, ale ještě by mu to mohlo v běhu polámat nohy atd. Celkově je toto kouzlo velice využitelné a s moudrým zacházením velice silné. Proto patří také k těm dražším. :o)

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 16

author_nick:

Diskuze

 Uživatel úrovně 5

Tak druhá verze tohoto kouzla, opravená a vylepšená a já nemám důvod ji neschválit. I přesto všechno mám pár otázeček připomínek... 1)Past na přetrhnutí je možná trochu vysoká a až na pár vyjímek je nemožné ji přehodit. Ale to je asi smysl kouzla, když je tak drahé. Možná bych ji dal i na obratnost, jestli třeba postava úponkům uhnula, ale to už je kosmetický detail. 2) Běžící postavu svážou úponky, zakopne a spadne. A teď úponky ji svážou na zemi, nebo bude mít možnost vstát? 3) Proč je takový rozdíl mezi postihem k ÚČ a OČ? já si myslím, že pohyb je omezen pro obě činnosti stejně. Pěkné kouzlo, všechny ty "výtky" jso jen otázky, na které bych se jako PJ ptal případně je musel řešit.