Dračí Doupě [ http://www.dracidoupe.cz ]
Rubrika: Dovednosti
  
  

Bojové dovednosti

Autor:Dakeyras
Počet hvězdiček: 3
Vlastnost: Inteligence
Obtížnost: Těžká
Ověřování: viz níže
Totální úspěch: viz níže
Úspěch: viz níže
Neúspěch: viz níže
Fatální neúspěch: viz níže
Popis:
Odhad bojového stylu
Vlastnost Inteligence
Obtížnoststřední / těžká
Ověřovánípo 3 kolech souboje a pak každé 3 kola
TÚ: bonus +2 k ÚČ a OČ na daného protivníka a +2 k hodu proti následující pasti
Ú: bonus +1 k ÚČ a OČ na daného protivníka a +1 k hodu proti následující pasti
N: Nic se neděje
FN: postih -2 k ÚČ a OČ na daného protivníka a -2 k hodu proti následující pasti

Tato dovednost slouží válečníkům, kteří nepobrali příliš svalstva, zato bojují více hlavou. Je dostupná Válečníkovi a jeho oborům bez omezení s obtížností střední a poté ostatním povoláním jako obtížnost těžká. Při úspěchu válečník prokoukne protivníkův styl a je schopen tak lépe se mu bránit i pronikat jeho obranou. Při neúspěchu svého protivníka přečíst nedokáže a při fatálním neúspěchu je natolik zmaten, že není schopen pořádně vymyslet útok i obranu proti jeho útokům.

Poprvé se ověřuje po 3 kolech souboje a pak každé 3 kola, po který platí daný bonus, či postih.

Ostrostřelectví
Vlastnost Inteligence
Obtížnosttěžká
OvěřováníKaždý „mířený“ výstřel
TÚ: +3 k ÚČ
Ú:+2 k ÚČ
N: Nic se neděje
FN: -2 k ÚČ

Při střelbě se míří takřka pokaždé, ale tímto "mířením" myslím pravidlové 1 kolo míření, které přidává +1 k ÚČ. Tato dovednost vyžaduje ale 2 kola míření a ve třetím kole se střílí. Při FÚ a Ú se mění bonus k ÚČ, naopak při FN má postava postih k přesnosti, kdy se nechala zmást a rozum přebil i jinak instinktivní přesnost střelby bez míření. Ačkoliv se na první pohled zdá bonus k jednomu výstřelu malí - skutečně se projeví v okamžik, kdy se ostrostřelectví používá nejčastěji - výstřel na nic netušící oběť (srna, nebo král...) -> útok na vyřazeného protivníka, kdy se zranění násobí úrovní/životaschopností a je tak větší šance na zabití jednou ranou.

Útok kombinací zbraní
VlastnostObratnost
Obtížnosttěžká
OvěřováníNa začátku souboje
TÚ: +2 k ÚČ k OČ až do první přestávky
Ú:+1 k ÚČ a OČ do konce souboje s protivníkem
N: Nic se neděje
FN: -2 k ÚČ a OČ do první přestávky

Většina preferuje jednu ruku a jsme tak leváci a praváci. To se projevuje i při souboji s kombinačními zbraněmi, kdy je jedna zbraň jako hlavní a druhá jako doplňková. Při úspěchu dokáže útočník používat obě zbraně stejně dobře a stává se tak nebezpečnějším protivníkem, protože nepřítel se tak nemůže soustředit na hlavní zbraň. Při neúspěchu se však dostaví úplný opak a ruce jako by ani nevěděli, co dělá ta druhá.

Při Totálním ne/úspěchu je myšlena přestávka alespoň 1 kolo bez útoku i obrany - postava se zklidní a začne bojovat normálně.


Trocha osvětlení od autora

Odhad bojového stylu - tato dovednost je vytvořena pro "zpoužitenění" slabších, ale inteligentnějších ras, jako jsou lidé a elfové, kteří zase oplývají o něco větší inteligencí, než typické bojové rasy, pro použití pro válečníky. Ale také i pro ostatní povolání, které se na vyšších úrovních mohou srovnat se slabšími válečníky (kouzelník alá Gandalf s mečem, či holí). Bonusy se mohou zdát docela velké, ale pokud se vezme rozdíl mezi krollem a elfem v bonusu za sílu tak to jen srovnává možnosti těchto válečníků. Navíc po čase tuto možnost získají i ty silnější rasy, ale budou k tomu potřebovat více úrovní. A může to být bonus příjemný, protože to může nahradit sehranost a velení, když máte v družince jen jednoho válečníka a ještě k tomu šermíře. Navíc většina povolání roste s každou úrovní aspoň o kousek. Válečník v podstatě vůbec, krom občasných jednorázových posilujících bonusů

Ostrostřelectví - tato dovednost je hlavně pro hraničáře, kteří mají proti zloději a alchymistovi výhodu inteligence a zase postih k obratnosti a přitom jsou popisování i jako lukostřelci. Ostatní povolání ji mohou využít taky, ale než nasbírají profibody bude jim to déle trvat.

Útok kombinací zbraní - je to moje úchylka na kombinační zbraně, ale celkově věřím, že skutečně dobře vycvičený válečník pro užití obou zbraní je silnější, nežli válečník co použije obě zbraně bez patřičného výcviku. Taky má srovnat možnosti obratných ras proti těm silným.

Přidáno: 2013-02-09 08:48:15