Dovednosti

Hraní DrD Hodnocení: Něco to má do sebe

Obtížnost: Těžká

Ověřování: Na počátku dobrodružství

Totální úspěch:

Postava získala za dobrodružství dvojnásobek PJ-jem plánovaných zkušenností a odměn (pokladů, kouzelných předmětů), neutrpěla žádná dlouhodobá zranění.

Podařilo se jí splnit všechny cíle, i vedlejší, na všechny CP udělala dobrý dojem a šplhla si u nich, což se projeví přiměřeným bonusem na tuto dovednost v dobrodružstvích kde budou tyto CP opět defilovat.

-----------------------

Úspěch:

Postava získala PJ-jem plánované zkušennosti, dosáhla potřebných cílů, odměn etc. Prostě mise se povedla, můžem být spokojení i když by to šlo i líp. Zraněna byla, ale nic co by ovlivnilo další hry.

-----------------------

Neúspěch:

Postava získala jen 2k10 %hod PJ-jem plánovaných zkušenností. Hlavního cíle nedosáhla, zhoršil se její vstah s CP vyskytujícími se ve hře, postih do dobrodružství kde tyto CP budou. Při dobrodružství je vážně zraněna a pro dlouhodobé následky se toho dalšího nemůže účastnit. Může chytit démona posedlosti, utrpět trvalé postižení nějaké vlastnosti, stratit úroveň. Záleží na charakteru dobrodružství.

-----------------------

Fatální neúspěch:

Postava při dobrodružství zemřela. Zde odkazuji na dovednost "Hrdinská smrt", zdali to byl aspoň nějaký úspěch v tom průseru co předvedla.

-----------------------

Popis:

Využití je u hráčů které nebaví hrát nebo nemohou. Za postavu hraje PJ s ohledem na výsledek hodu. Pokud hráč za postavu hraje, PJ přispůsobuje situace výsledku hodu. Toto je vhodné zvláťě u slabších hráčů.

Jak vidno, rozdílné výsledky u jednotlivých hráčů mohou zapříčinit že ke konci dobrodružství dojdou jen někteří.

Obtížnost jsem vybral těžkou, ale je možné to přizpůsobit náročnosti PJ. I vlastnost Charisma, je spíše pro RP hry. U těch Intelektuálnějších bych PJ doporučil Int, u hororových odolnost, u HaS her sílu. U her zaměřenejch na skryté prolézání obratnost.

Autor:

Přidáno:

Hlasovalo: 13

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

Není tohle náhodou vzdálená definice DrD? Rozhodně to vysvětluje mnohé principy hry (i skutečného života).


 Uživatel úrovně 5

Bonbón: Přesně! Dokonce to jde použít i opačně, někdo nepřijde, tak mu na to hodíte, neumí vůbec páč na to nemyslel, postava zdechne a máte od spoluhráče pokoj. Supr, ne?


 Uživatel úrovně 0

je to uřčitě bezvadná dovednost a určitě to požijem při příštím hraní, určitě.


 Uživatel úrovně 0

Podle mě je to blbost. Postava může jen cvičit tuto dovednost a na schůzky nechodit!


 Uživatel úrovně 0

2* za pobavení. Do diskuze kam patří hlody se přidávat nechci. Nicméně nutno říci, že Folcwinův příspěvek mne pobavil o hodně více.


 Uživatel úrovně 5

Čekal jsem že s tím vyhraju OHZD a za velký přínos pak dostanu červenou hvězdičku, abych tě pak mohl začít ostřelovat v nové caloserverové hře.


 Uživatel úrovně 8

Jsem zvědav, co si Zdenál pomyslí o lidech, kteří nejenže jeho novou dovednost vezmou vážně, ale ještě se jim bude líbit. Vsadím se, že to nečekal.


 Uživatel úrovně 8

Ha, dlouhosáhlá diskuse, rozepře a potyčky. Opět. A opět tu máme dovednost, která svým způsobem navazuje na štěstí, jen si tentokráte házíme na začátku dobrodružství.

Nezdá se mi, že by pro použití této dovednosti musela postava absentovat. Pokud jsem úspěšný v hodu, tak bych měl mít snažší průběh dobrodružství (etapy dobrodružství), ale a priori to pro mě neznamená, že to postava odehraje sama od sebe. Stejně tak když hodím fatální neúspěch, tak můžu hrát celé dobrodružství, umřít můžu až na konci. Od toho je ten PJ, aby tu hru korigoval a v tomto případě respektoval výsledek této dovednosti v případech odlišných od hodu na Hraní DrD. Lehce se tu otíráme o nedávno schválené Štěstí : )

Na dovednosti se mi líbí, že zahrnuje v podstatě spoustu (všechny (?)) dovednosti a tedy je velká výhoda tuto dovednost zahrnout do repertoáru mé postavy. Na druhou stranu to je její mínus, protože by imho neměly dovednosti zahrnovat více jiných dovedností najednou - obzvláště v takové míře a široké škále působnosti (zkušenosti, poklady, hody, reputace i myšlení postavy (úspěšné splnění cíle).

Já se pevně stavím proti nařčení, že je tato dovednost hlodem. Má všechny náležitosti a jako pj bych povolil svým hráčům, aby si ji mohli vybrat. Bohužel tak byla myšlena, a proto je to dovednost krátká a jednoduchá, ke smůle zdenálově. Odstavec dva by šli doplnit, nějak rozvést téma, trochu konkretizovat. V této podobě vysokých kvalit nedosahuje, přesto budu hodnotit nadprůměrně.


 Uživatel úrovně 8

(Mě tak napadlo že ze slova "dobrodružničení" by se dal udělat termitus technikus označující "ničení dobrodružství" - to jen tak na okraj)


 Uživatel úrovně 5

Naprosto skvělá dovednost. Představte si tu fůru času, kterou PJ ušetří přípravou dobrodružství. Navíc to omezí mnohé nedorozumnění v družině.

Jako největší plus bych rozhodně bral možnost hry 1+0 (tj. 1 PJ a 0 hráčů). Nic podobného ještě žádné zde uveřejněné dílo neumožnilo.

Moc chválím autora za to, že zohlednil styl daného dobrodružství do dané dovednosti. Co bych na druhou stranu bral jako velké mínus, že nijak není zohledněno povolání pro jednotlivé styly hry.

Další autorovou minelou je skutečnost, že hod se prování na začátku dobrodružství. To je dle mého skromného názoru velká chyba. Autor možná předpkládá, že se za sezení stihne odehrát více než jedno dobrodružství, ale to není pravda. I tak rychlá dobrodružství, která se odehrají jedním hodem je možno hrát více než jedno sezení, například když jeden z hráčů (nebo pj) během hodu rozbije hrací kostku.

Trochu mě mrzí, že autor nezakomponoval do dovednosti metodiku, jak určit charismu (případně jiné vlastnosti) příslušných hráčů, například:

Síla:
-5: při vzpírání neuzvedne ani základní tyč bez jakéhokoli závaží
-4: pří vzpírání uzvedne základní tyč bez jakéhokoli závaží min 10 sáhů nad podložku
-3: pří vzpírání uzvedne základní tyč bez jakéhokoli závaží nad svou hlavu (nadhoz)
-2: vzepře váhu 10 kg (nadhoz)
-1: vzepře váhu 20 kg (nadhoz)
0: vzepře váhu 30 kg (nadhoz)
+1: vzepře váhu 50 kg (nadhoz)
+2: vzepře váhu 70 kg (nadhoz)
+3: vzepře váhu 120 kg (nadhoz)
+4: vzepře váhu 200 kg (nadhoz)
+5: vzepře váhu 500 kg (nadhoz)

Charisma:
-5: Vizáž jako po koupeli v kyselině/louhu; vyjadřovací schopnosti postavy jsou asi na úrovni žížaly
-4: Vizáž jako po ochrstnutí v kyselinou/louhem; vyjadřovací schopnosti hráče jsou asi na úrovni tříleté gorily v říji
-3: Vizáž jako třeba pan Paroubek; přesvědčovací schopnosti podobně (pokud vám toto nestačí, tak si představte ožralého bezdomovce, z kterého to táhne na 100 sáhů)
-2: Vizáž jako třeba pan Zadek John; vyjadřovací schopnosti také tak (pokud vám toto nestačí, tak si představte ne zrovna střízlivého bezdomovce)
-1: Jisté vady na kráse dotyčný má, ale zjev nevyvolává ihned znechucení, ale až jakmile promluví.
0: Obyčejný člověk, ne zrovna ideál krásy, ale také žádný generátor údivu/závisti. Když mluví, tak si sice nedává logiku, ale poslouchat se to dá.
+1: Celkem pěkný a příjemný člověk. Na pohled i naposlech.
+2: Vzhledná osoba, která generuje zášť (u stejného pohlaví) nebo obdiv (u osob opačného pohlaví); může říkat i celkem očividné nesmysly a ostatní mu to žerou.
+3: Ideál krásy (pro osoby opačného pohlaví i toho samého pohlaví).
+4: Jako já.
+5: Sorry, hobití kouzelníci již vymřeli.

Dílo mělo ohromný potenciál, hlasoval bych za 6*, ale v ohledem na výše zmíněné nedostatky, musím krapet ubrat.

P.S.: Možná je dílo hlod, ale nápad na nějaký hod, nakolik dobře postava abstinujícího hráče provadí své úkony by nebyl na škodu, např.:
TÚ: Postava dělá vše aspoń trochu rozumného, co nějakého jiného hráče napadne, že by udělat mohla. PJ prosívá nesmysly. Pokud se postavě nějaká činnost nepovede, bravurně (bez dalších hodů) se z průšvihu dostane. Případné problémy nikdy nepadnou na bedra dané postavy, ale vždy někoho jiného (nejlépe toho, kdo zrovna postavu řídil).
Ú: Postava se pasivně vyskytuje, ale do ničeho nebezpečnějšího se nehrne. Pokud družina chce očividnou blbost, tak se nějakým zázrakem oddělí tesně před průšvihem. Postava normáně sdílí výdaje, z příjmů má jen tolik, aby to vyrovnalo její náklady. Za postavu pravidlově hraje jeden určený hráč, RP zařizuje hlavně PJ.
N: Postava se z nějakého důvodu dané části dobrodružství neúčastní (nemoc, jiné záležitosti apod.). Za postavu hraje jen PJ.
FN: V nedobrodružných situacích za postavu může hrát přidělený hráč a z daného svěřence si může dělat srandu. Postava nesmí ztrácet majetek ani dojít k vážné újmě (démon posedlosti apod.). Postava se aktivně nezapojuje do žádného dobrodružničení.