Vytrvalostní běh
Obtížnost: Těžká
Ověřování: Každou směnu
Totální úspěch: získá pohyblivost x*+3/zvěř
Úspěch: získá pohyblivost x*/zvěř
Neúspěch: pohyblivost se nemění
Fatální neúspěch: získá pohyblivost x*–3/humanoid
* x je normální pohyblivost za běhu
Tuto dovednost mohou použít pouze humanoidi a lze ji použít pouze při "běhu" a "poklusu".
Vytrvalostní běh byl původně určen k lovu, kdy je humanoid schopen uštvat kořist jako šelma a dodnes ho používají jihoafričtí Křováci (je tedy více než možná). Využití je však všestranné.
Humanoidní postava je více než dobře uzpůsobena k vytrvalostnímu běhu tohoto typu, ale základy může asi jen těžko sama pochytit – musí se je naučit buď přímo od domorodců nebo nějakého jiného "mistra". Kromě případného postihu u pohyblivosti nemá žádné nežádoucí účinky.
Diskuze
V rubrice již jeden "vytrvalostní běh" je a to od Tinmiriel, zde jej jen ve stručnosti připomenu (cit z daného díla):
Vlastnost: Odolnost
Obtížnost: Střední
Ověřování: při každém překročení stavu únavy
TÚ: postava má při běhu dvojnásobnou vytrvalost
Ú: postava má při běhu o polovinu větší vytrvalost
N: postava má při běhu svou obvyklou vytrvalost
FN: postava má při běhu o polovinu menší vytrvalost; postava může při běhu dostat křeče, nebo může zakopnout, či jinak si způsobit zranění, např. poranění kolena, natažení vazů, namožení Achillovky, zatlačení a krvácení nehtů na noze, natržení třísel, bolesti paty, podvrtnutí kotníku, bolesti zad, přetržení šlachy či svalu, zánět plosky nohy, opruzeniny, puchýře, výrony apod.
Takže zhodnocení bude jednodušší o to, že dají obě díla jednoduše srovnat.
Výhody této dovednosti:
+ FN má jednoduchý pravidlový zápis (postih k pohyblivosti) místo takových ptákovin jako natržení achilovky (což pravidly není úplně dobře ošetřeno). Výtku bych měl jen k tomu postihu, nebál bych se jej dát do dalšího odpočinku.
+ Velmi jednoduchý zápis
+ Krátké a přehledné dílo bez dalších zbytečností
+ Použitelnější (není potřeba rozcvička, která využití v praxi DrD snížila prakticky na minimum)
Nevýhody této dovednosti
- Pojem pohyblivost jako zvěř je jen v příručce pro PJ, je nevhodné dávat pojem definovaný pro PJ pro dovednost určenou pro hráče
- Méně plynulá návaznost mezi N-Ú-TÚ
S dovedností nemám většího problému kromě snad omezenější použitelnosti (není to sice geniální jako štěstí, ale přínos do hra to může být): 5*
Ale tohle rozhodně použiju. :) Průměr to má 4, tak to asi nebude úplně nejskvělejší, každopádně mě se to líbí.
V porovnání se štěstím je každá dovednost geniální. A co v porovnání s Vytrvalostním během od Tinmiriel? O jednu stránku zpět, vítěz OHZD.
V porovnání se štěstím je to naprosto geniální.
Dal jsem za 3, ale je to lepší trojka.
Já protě myluju takhle krátký věci. Je ti to jasný a když ne, tak PJ GYMPL to ví určitě. :D
Jinak, abych vysvětlil, proč píše změnu pohyblivosti a ne vytrvalosti:
"Je to kvůli totálnímu úspěch a fatálnímu neúspěchu. Takhle bych tam musel psát: Získá dvojnásobnou vytrvalost a bonus +3 k pohyblivosti. Takhle je to přehlednější, i když možná ne tak srozumitelné. Aspoň se pozná, kdo to taky chápe a kdo to jen hodnotí. :D
Nikdo"
Zrovna před nedávnem o tom dávali dokument na Spektru, ale dále jsem o tom na internetu taky nic nenašel. Byli to ale skutečně Křováci. O jiných národech jsem zatím naslyšel...
Jinak, já se s Nikým znám a on vždy nepsal tak krátká dílka, podívejte se třeba na Světáka. :D K tomuto způsobu jste ho donutili vy svou nedomyšlenou šťouravostí.
Koveras
Jinak jedněmi z nejvytrvalejších běžců na dlouhé vzdálenosti jsou indiáni kmene Raramuri ze Střední Ameriky. Koukal jsem po nějakých podrobnějších informacích na netu, ale na nic jsem nenarazil, tak snad jen tady nějaké základní info:
http://www.lideazeme.cz/clanek/indiani-z-medeneh o-kanonu
Jen na vysvětlenou, pohyblivost Zvěř dle pravidel znamená, že vytrvalost je při poklusu a běhu dvojnásobná (PPP PJ 1.6e, s. 132). Tedy skutečně nejde o rychlost (od toho je typ pohyblivosti Šelma, kdy se zvyšuje rychlost sprintu), ale o vytrvalost, jak uvádí už název dovednosti.