Dovednosti

Parkour Hodnocení: Průměr

Obtížnost: Střední

Ověřování: Každou směnu

Totální úspěch: Postava se přesunula na místo rychleji, než normálně. Počítejme, jakoby se jí navýšil bonus za pohyblivost o +1. Pohyb navíc vypadá velmi efektivně a zkušeně. Na tváři případných diváků zajisté najdeme úžas a uznání. Další ověřování je třeba až za 2 směny.

Úspěch: Postava se přesunula na místo rychleji, než normálně. Počítejme, jakoby se jí navýšil bonus za pohyblivost o +1, avšak účinné překonávání překážek již občas vypadá lehce kostrbatě, což nevylučuje případné uznání diváků.

Neúspěch: Postavě se nepřičítá, avšak ani neodečítá žádný bod k pohyblivosti. Nejen, že jsou překážky překonávány značně nevzhledně, ale občas může dojít i k menšímu zranění (0-1život).

Fatální neúspěch: Počítejme, jako by se postavě přičetl postih -2 k pohyblivosti. Překonávání překážek spočívá většinou v tom, že uklouzne, spadne a vůbec, občas působí dosti směšně a navíc si sama může velmi ublížit (1k6, tedy 1-6 životy).

Popis:

Popis

Člověk překonává překážky odedávna, dokonce i způsobem jakým je definován Parkour. Jako příklad nám může posloužit lovec honící se za kořistí, nebo kořist mizející před lovcem. Lépe nám může posloužit i představa zloděje skákajícího po střechách nočního města a ladně prchajícího před, byť rychlými, ale neohrabanými strážnými. Či si pod tím můžeme představit zrychlený pohyb druida lesem, jež je popsaný v PPE.

Parkour je umění plynulého, rychlého pohybu a především efektivního překonávání překážek. Jsou při něm využívány přirozené pohyby jako běh, skákání, lezení apod., ale i různé přeskoky a podskoky pomocí kterých se co nejefektivněji a nejrychleji dostává člověk z místa na místo.

Smyslem je ovládnout lépe své tělo a mysl jako celek a dosahovat tak zlepšení našich schopností. Smyslem je průběžně zdokonalovat svůj pohyb, být silnější, rychlejší, účinnější, abychom byli připraveni na různé extrémní situace, které mohou nastat jak v městkém prostředí, tak v přírodě. Techniky parkouru lze využívat i při běžném pohybu terénem, džunglí a městem, kdy se člověk snáze dostane z bodu A, do potřebného bodu B. U těch, jež toto umění zvládají, tento přesun vypadá velmi ladně a působivě.

Ve hře

Tato dovednost se zaobírá celkovým přesunem, buď městem, nebo třeba zalesněnou krajinou. Nikoliv jednotlivými překážkami. Pokud se ale v rámci hry postava dostane před konkrétní překážku, může jí PJ přidělit bonus odpovídající stupni zvládnutí této dovednosti, podobně jako je to se šplháním, skokem z výšky apod. kde může přihlédnout.

Tuto dovednost je možné použít jen tehdy, když na "cestě" nějaké překážky jsou, jako třeba městská zástavba, les, skály, či krajina s rázem terénu pahorkatina a více (úprava náročnosti terénu 2 x +, popsáno v PPP, PPJ). Na rovné pláni se hodí spíš atletika, sprint, vytrvalostní běh...Myslím, že vám zde ale postačí logická úvaha a žádná tabulka nebude třeba.

Ukázka

http://www.youtube.com/watch?v=IkYqdvgaRhw

Natočeno bez použití zvláštních efektů s představiteli moderního parkouru Davidem Bellem a Cyrilem Rafaelim.

Autor:

Přidáno:

Hlasovalo: 32

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

Drsny no, sem se prihlasil a zjistil, ze v poste mam vzkaz, abych sem neco napsal, ze se tu resilo neco s ovlivnenyma hodnocenima nebo co... Tak to jako se me netyka takze teda pisu, aby se nereklo, i dkyz asi pozde :D:D

Dovednost se mi libi, dobre mozna protoze se mi libi i parkour, ale prijde mi v pohode, tak nevidim duvod nedat vyssi hodnocenii!


 Uživatel úrovně 0



1) Jedna velká chyba, na kterou jsem při čtení narazil, je to že pokud tato dovednost bude fungovat přesně tak jak ji autor popsat, hráči budou sebíhat z lesní cesty, jen aby získali bonus k pohyblivosti.
2) Nesouhlasím s Fafrinem Vokem atd. a to v bodě 1) - pokud netrénovaná postava dorazí k překážce, jistě ji to zpomalí (kupříkladu přelézání, či přeskakování). S dovedností Parkour (podle toho, jak jsem ze čtení pochopil) postava nemusí zpomalit, ale zároveň toto nese jisté riziko a to třeba padání, či zakopávání. Ale musím říct, že v tomto bodě bych trochu rozvedl pravidla, kuřpíkladu bych dal tři různé úrovně překážek (lehké - prkno, střední - dřevěná stěna vysoká dva sáhy, těžké - odraz od stěny) a tři různé úrovně nebezpečnosti (1. - ukouznutí, spadnutí, atd... v případě fatálního neúspěchu 1k6 + případné jiné zranění - oheň, rez, atd... 2. - pořezání, naražení, atd... 2k6 + x% pravděpodobnosti zlomenina + jiná zranění, 3. - 3k6 + x% pravděpodobnosti zlomeni + jiná zranění). Pro vysvětlení: byl jsem línej popsat x.



Edgar


 Uživatel úrovně 0

Děkuji za podporu, s tvým názorem souhlasím, ale ještě bych připojil okrem toho rozlišení na PK, Freerun a street stunt....to, je nešťastné rozlišování se a drobení se poslední doby. Zde to vlastně mám shrnuto pod jeden celistvý parkour, základ všeho. Ty sám dobře víš okrem té situace s rozděláváním víc než já...


 Uživatel úrovně 0

tak dobrá jelikož jsem ohodnotil za 5 a nic jsem k tomu nenapsal tak se to pokusim napravit je to sice pozdě ale lepší než nikdy no ne? Tak zaprvé se mi príspěvek dost páčí už jen pro to že sám PK provozuju a zdá se mi to dobře zpracovaný a navíc docela reálný. jediný co bych snad vytknul je snaha zviditelnit se o tom neni parkour ale freeruning nebo street stunt, ale to už je jen věc názvu. K tomu co napsal Belfegorn to co dělá team ryouko není capoira ale spíš freestyle karate a salta do PK v jisté hodně omezené míře taky patří.


 Uživatel úrovně 0

Můj nápad není založen na tomto filmu, protože člověk, co viděl jen okrsek 13 o tom může dost těžko něco napsat.


 Uživatel úrovně 0

to je ukázka z okrsku 13. takže tvůj celý náoad je založen na tomto filmu?
Či snad na tomto sportu? Ale musim uznat že by přestava že moje postava začne dělat :Mortal, vertikal-spin atd....


 Uživatel úrovně 0

Belfegorn: Tak s kapuerou to myslím společného nemá nic :) A otázkou je jaké fintičky tím máš zrovna na mysli. Jde o nejefektivnější pohyb a neomezuje-li tě to v něm, pro "fintičky" je cesta volná. Jsou například situace, kdy se i salto hodí, tudíž ano. Pak jsou i úkony, které jsou nakonec zcela přirozené, ale v hbitém provedení Traceura (toho, co dělá parkour) se zdá být fintička pomalu všecko :)

Jinak díky kucí, vaše diskuze mi dává víc a je mi odměnou a dostatečným zadostiučiněním.


 Uživatel úrovně 0

Z neznámých důvodů jsem byl požádán abych zdůvodnil své hodnocení tohoto příspěvku. Hodnotil jsem za 3* (nadprůměrné) , což přesně odpovídá kvalitě díla.
1) Neúspěch způsobuje horší efekt, než kdyby postava danou dovednost neovládala/neházela si na ni.
2) V úvodu popisu je nejasné odvolání na pravidlové schopnosti (druidův pohyb v lese závyslý na znalosti lesa jako celku, jeho uspořádání, zlodějkské(siccovo) prchání založené opět na znalosti terénu) fungující na jiném principu. (Což vedlo k dlouhé a zcela zbytečné diskuzi)
3) Chybí příklad ukazující přehledně aplikaci na hru (oběvuje se někde v diskuzi)
4) Dovednost lze tedy aplikovat tak, že vám dá schopnost překonávat překážky efektivněji (rychleji, účiněji) než jiní, avšak neobstará za vás překonávání překážek samotné.

Celkově tedy nepřináší nic převratného, ani nepřináší závratné chyby a aplikace do hry je po menších úpravách bez problému možná.


 Uživatel úrovně 0

Mno...tak jsem byl Corwinem požádán abych zdůvodnil to proč jsem hlasoval tak jak jsem hlasoval. Mno...tak myslím, že to je velice originální a jako dovednost se to v DrD může i celkem hodit. Znám to i v reálu. Tak...stačí Corwine??


 Uživatel úrovně 8

Dílko by jsem viděl ve zlatém středu... parkour si člověk nemusí představit jako ryze moderní věc. V mém hodnocení jsem ještě za doby kdy jsem hlasoval, měl přečtenou celou diskusi, teď na to bohužel nemám čas. Jedná se podle mě o schopnost využitelnou ro zloděje, ačkoliv dílko samotné vyzařuje nádechem moderního světa. Možná by nneuškodilo zamyslet se nad vhodnějším názvem a říci si že mnohem důležitěkší je překážku překonat v nějakém čase, než se zamýšlet na parádičkou, kterou je překonávání obdařeno... ačkoliv. Určitě to pomůže při RP něktreým hráčům, takže proč ne?