Dovednosti

Simulace smrti Hodnocení: Kvalita

Obtížnost: Střední

Ověřování: Každou směnu

Totální úspěch: Předstíraná smrt je velmi věrohodná, případný ohledávač "mrtvého těla" má 20%+ postřeh na objekty na podezření. Při podezření si hodí proti pasti int~11~odhalení/nic. K útoku ze země má bonus +1 k UČ.

Úspěch: Totéž co totální úspěch, jen šance na podezření stoupá na 40%+ postřeh na objekty a past na odhalení klesá na int~8~odhalení/nic. K útoku ze země nemá žádný bonus ani postih.

Neúspěch: Pokud někdo viděl postavu "umírat" automaticky mu dojde, která bije a že smrt jen předstírá. Podezření je automatické, past klesá na int~4~odhalení/nic. K útoku ze země má postih -1 k UČ.

Fatální neúspěch: Postava "umře" tak nešikovně, že se zraní za 1k6 životů, je automaticky odhalena při ohledávání a upozorní na sebe každého v okruhu 3 sáhů, ale sama je přesvědčena o dokonalém efektu své "smrti". Pokud se pokusí zaútočit ze země, zraní se za 1 život a má postih -3 k UČ.

Popis:

Tato dovednost najde nejlepší uplatnění u těch, kteří věří že přežití a zachování si všech končetin je důležitější a vhodnější než slavná smrt na bitevním poli. Nyní k praktickému provedení: Postava utrží zranění a pak "umře". Tato "smrt" není nijak specifická a mění se podle uživatele, (barbaři dávají přednost pádu na kolena a posléze na břicho, krollové zase pádu na záda jak špalky, elfové dramatickému a elegantnímu sesutí na zem atd. atd...), tento pak na zemi zaujme "posmrtnou ztuhlost". V tuto chvíli záleží na chování protivníka a okolní situaci (v bitvě mezi armádami nemá nikdo moc času kontrolovat, zdali jsou jejich soupeři mrtví, zato v duelu je to běžná praxe a kroll bude asi sekat do protivníka ještě několik kol - vše záleží na PJ). Pokud chce postava dosáhnout nejlepšího efektu, musí být zraněna (nejlépe v tomtéž kole) alespoň za dva životy (pokud se nezraněný a čerstvý válečník před vámi náhle zhroutí v křečích, lze předpokládat, že umřel na otravu, ale pro jistotu do něj ještě jednou či dvakrát seknete).

Pokud je ohledávající znalcem lidské anatomie, či zná reakci těla při smrti, přičte si k šanci na podezření dvojnásobek svého postřehu na mechanismy (při totálním úspěchu) nebo dvojnásobek svého postřehu na objekty(úspěch a hůř).

Postava dokáže setrvat v mrtvolném stavu bez potíží 6+bonus za odolnost směn. Pak se musí na 6 kol uvolnit, jinak si hází každou směnu proti pasti odl~1~nic/křeče(+5% k podezření, +2 kola k uvolnění a -1 k pasti na odhalení za každou směnu křečí). Pokud by past měla stoupnout na 16, musí se na směnu +4 kola za každé kolo křečí uvolnit, jinak se stane vyřazenou.

Dokud je postava "mrtvá" a v okolí 1 sáhu se nachází nějaký protivník, může na něj tato zaútočit , čímž se sice odhalí, ale získá automaticky iniciativu (pokud dosud nebyla odhalena) , protivník je toto kolo překvapen a v případě, že postavu zrovna ohledával se útok na něj počítá jako útok na nehybnou postavu (pouze pokud postava hodila na dovednost totální úspěch).Pokud postava měla křeče a dosud se neuvolnila, má postih -1 k UČ za každé kolo křečí.

V případě útoku na postavu se při totálním úspěchu a úspěchu počítá jako normální postava(pokud se chce bránit), jen se nemůže bránit zbraní, při neúspěchu se počítá jako nehybná postava a při fatálním neúspěchu se počítá dokonce jako vyřazená postava.Pokud se nechce bránit, automaticky se počítá jako nehybná postava (při fat. neúspěchu stále jako vyřazená).

Příklad:"Barbar válečník Relas se zúčastnil bitvy armády Khara Démona s armádou trpaslíků z Kwasaru na straně trpaslíků. Bitva je v plném proudu, když je jedním skřetem těžce zraněn. Rozhodne se simulovat smrt a pak se odplížit blíž ke spřáteleným vojům. Na K10 mu padlo 6, dovednost umí velmi dobře a bonus za charisma má +2, to je totální úspěch. Relas padne k zemi a skřet uvěří, že zemřel (hod %46 postřeh na objekty 15%) a pustí se do vedlejšího trpaslíka. Relas tak leží 2 směny a pak ho trpasličí felčaři odnesou do stanu, kde vyskočí na nohy a nechá se ošetřit (trpaslíci z toho málem dostali infarkt- hod k%55, postřeh na objekty 15%). Ralase posléze sežehne plamen drakočlověka Zyla..."

Závěrem bych chtěl podotknout, že tato dovednost lze využít i v herectví, jelikož perfektně zahraná smrt dokáže zčásti napravit i málo povedené představení.

Chtěl bych poděkovat Nathaka Warriorovi za pomoc při tvorbě tohoto díla a chtěl bych všechny požádat o schovívavost, je to moje první dílo zde.

Autor:

Přidáno:

Hlasovalo: 21

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

mě to přijde jako dost výhodná vlastnost pro kouzlící povolání...Ale nevím teda jak by fungovalo kdyby po vás šel rozzuřený medvěd:)


 Uživatel úrovně 0

Není to špatné.


 Uživatel úrovně 0

To se muze hodit...


 Uživatel úrovně 0

celkem dobrá dovednost hlavně třeba pro zlodějíčky, kteří se nemohou bránit....určitě vyzkouším!!!!!


 Uživatel úrovně 0

No...nevím, jestli je pro barbaří válečníky normální si po večerech navcičovat jak dělat mrtvého brouka...určitě to jde sehrát, ale dělat z toho dovednost???


 Uživatel úrovně 0

Schullin Koulle: No, to o tom zastavení srdce jsem nevěděl, ale musela by to být další dovednost (velmi těžká), která by byla navíc silně nepraktická.
Co se toho zabití týče, tak si myslím, že když už dobrodruh bude tak zraněný, aby ho toto zabilo, většinou už bude vyřazený. A není stále jako živý, pokud se zabije, tak je mrtvý, tím pádem nic nesimuluje, nic víc, nic mín.


 Uživatel úrovně 0

Emiel, Denton: Trochu tajuplna do toho našeho světa - v různých spisech, zprávách, zvěstech a tak podobně se můžete dočíst, že východní mistři nebo nevim co byli schopní své srdce zastavit a pak ho dokonce zase nahodit. Jeden člověk to dokonce nechal natočit je to hodně stará záležitost, kdo ví co je na tom všem pravdy, ale nikdy neříkejte nikdy.

Vtipné je to zranění u fatálu. Těžce raněný dobrodruh se rozhodne hrát smrt, jenže neuspěje a zabije se tím. Nicméně jako by byl stále živý...vtipný :))


 Uživatel úrovně 0

Eristar:
Zkus se zamyslet nad tím, že útočíš normálěn klasicky ze střehu, pěkně ze stoje a potom, že útočíš z křečovité polohy na zemi. Jak se ti bude útočit lépe?
Mě osobně by se útočili líp normálně ze stoje..


 Uživatel úrovně 0

Dobrý líbí se mi to sice bych ještě bych přidal bonus kdyby postava uměla herectví, ale jinak dobrý jen nechápu postih -3 k UČ ze země ale nevadí, zkusím pochopit.


 Uživatel úrovně 0

Denton:
Nuže, nidko nemůže myslet na všechno, i tak se ti povedlo a s ítm dechem se ot bude moci nijak pořešit. Například, že se hodí nějaký postih za určitou jednotku únavy a bude to..