Bestiář

Skalníček Hodnocení: Kvalita

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 6

Skupina: Ostatní

Životaschopnost: 1-4 žt (hejno 30)

Útočné číslo: (-2+3/+1)=1/+1 (zuby) + zvl. (hejno 10)

Obranné číslo: (+0+6)=6 (hejno 5)

Odolnost: 17

Inteligence: 5 (hejno 3)

Velikost: A0 (hejno C)

Zranitelnost: B,C,D,G+K(jen výbuch),I,L,M,O

Pohyblivost: 6/humanoid

Přesvědčení: neutrální

Poklady: viz popis

Zkušenost: 5 (hejno 900)

Bojovnost: 3 (11 při přepadení člena skupiny)

Síla mysli: --

Popis:

Skalníčci jsou drobné (20-30 coulů) humanoidní bytůstky, žijící v podzemních prostorách. Mají v poměru k velikosti těla dlouhé čtyřprsté ruce a velkou hlavu bez krku. Ústa mají plná malých ostrých zoubků z korundu, které stále dorůstají. To jim umožňuje živit se kamením, neboť sami jsou v podstatě živoucí kámen. Jsou poměrně plaší, pohybují se jednotlivě i po skupinkách. Žádný jedinec se však nikdy nevzdálí z doslechu od ostatních. Komunikují pískavými a rachtavými zvuky, které se podzemím dobře nesou.

Sami poklady nevlastní, ale mohou mít ve skalách vyhlodané doupě, v němž se může nacházet určité množství surových kovů. Jejich pravou pochoutkou jsou totiž kovové rudy. Mohou proto být požehnáním i prokletím horníků. Pokud se totiž horníkům podaří s nimi domluvit a ukázat jim rudné žíly, může dojít k symbióze, kdy horníci mají ulehčenou práci a skalníčci zajištěný přísun potravy. Kovy jsou pro ně totiž nestravitelné, potřebují jich jen stopové množství. Dodávají však hornině výbornou příchuť. Horninu stráví a kov vyloučí v čisté formě jako odpad.

Nebezpeční mohou být jen při napadení jednoho z nich. Napadený vydá vysoký pisklavý výkřik (zvl.: ODL - 4 - nic/postih -1 k aktivním činnostem na 1k6+2 kol), kterým volá o pomoc všechny skalníčky v doslechu. Skalníčci mají silný skupinový instinkt a pískání se šíří jeskyní. Do 4 kol přiběhne minimálně polovina hejna, celé hejno přiběhne do dalších 4 kol. Útočí, dokud se cítí ohroženi. Pokud útočníci utíkají, po dvou kolech přestane hejno útočit a stáhne se do doupěte. Pokud však útočník drží někoho z hejna, útočí neustále. Bojovnost hejna klesá přímo úměrně počtu zabitých nebo vyřazených členů a testuje se při každém poklesu bojovnosti o 1.

Jsou samozřejmě imunní vůči zkamenění.

Pro PJ: Skalníčci mohou být nestvůrkou pro oživení prostředí, případně prostředek pro otestování sebeovládání důstojného mága, který najednou před zraky družiny zjistí, odkud pocházejí ty krásné stříbrné kuličky, které předtím tak pečlivě sbíral. Mohou se však stát i nečekaným prostředkem pro umravnění zbytečně agresivní družinky.

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 6

author_nick:

Diskuze

 Uživatel úrovně 8

Okamžitě se mi vybavil Pokémon Sableye - https://www.serebii.net/pokedex-swsh/sableye/
Nevím, jestli je tato asociace záměrná, nebo ne (však Pokémoni se taky obvykle někde inspirují), ale osobně mě to docela potěšilo a pokud to někomu se z(a)pracováním Skalníčka pomůže, můžete se na to mrknout.

Je to velice sympatická a šikovná nestvůrka. Líbí se mi, že je do hry zapojitelná více způsoby a podporuje i roleplay a přemýšlení a není to jen kupka čísel pro soubojový systém. Líbí se mi, jak zapadá do světů a jak je oživí. Vítám v díle i nápad na otestování důstojnosti. :)

Popis je dobrý a stručný, obsahuje dost informací pro představu i pro zasazení do hry, byť některé otázky nezodpovídá, jak opět trefně poznamenal Hamster.
Jelikož to pojídání rud a vylučování čistého kovu je takovou jejich stěžejní vlastností, neuškodilo by trochu podrobněji vysvětlit, jak to funguje a hlavně jak rychle. (Přitom že jde o "kuličky" se dozvíme vlastně náhodou až v závěrečném příkladu.)
Podle mě by to mělo být pomalejší než obvyklá těžba, to by právě způsobovalo ty komplikace pro horníky, že pokud chtějí těžit kov rychle, tak jim skalníčci překáží. Spor by se pak mohl vést o udržitelnosti a trpělivosti a z běžného úkolu vyčistit důl od příšer se najednou stane diplomatická mise s cílem přesvědčit šlechtice, aby v dole skalníčky trpěl a získával kov pomaleji, zato však bezpečněji a bez nákladů. (Hamsterova poznámka na "těžení dětmi" je velice na místě.) Na to by ale zase mohla navazovat další zajímavá zápletka s naštvanými horníky, kteří tak přijdou o práci.
Nemalé komplikace by mohli skalníčci způsobit také tím, jak se prožírají k základům nějaké stavby, čímž hrozí její kolaps. Pro ne zcela nemilosrdné družiny by to znamenalo nutnost se skalníčky se dorozumět (to samo o sobě může být docela zábava) a najít jim jiné místo k žití.

Velice oceňuji tuto příšerku a chválím její nápad i zpracování. Hodnotím jako velmi kvalitní 4*


 Uživatel úrovně 3

Troufám si říct, že jde o skvěle zpracované dílo. Originální potvora s originálním využitím. Moc se mi líbí.

Jen dotaz bokem: Když mají "hlavu bez krku", znamená to, že hlavou nemohou nijak pohybovat?


 Uživatel úrovně 8

Skalníček je bezesporu cenným přírůstkem do zdejšího bestiáře! Z pravidlového hlediska je skvěle zpracován, hodnoty atributů a pastí vypadají vyváženě. V kratším, ale postačujícím popisu se čtivě dozvídáme, jak skalníčci vypadají, jak se chovají a jak s nimi může interagovat družinka. Společně s několika nápady, jak skalníčky využít v dobrodružství, je tato bestie připravená k okamžitému nasazení do světa vaší fantazie :) Já osobně hodnotím pouhými 4*, protože mám rád obsáhlejší popis. Přecejenom mi chybí alespoň náznak rychlosti, s jakou skalníčci přeměňují rudu na ryzí kov. Jak rychle vytěží hejno jeden důl? Také mi uplně není jasné, proč můžou být prokletím horníků. Pokud jim škodí krádeží nafárané rudy, pak ale stejně ty kovy, které horníci chtějí, ve výsledku získají a vlastně bez práce, stačí je posbírat. Tím se skalníčci stávají bombastickou těžební mašinérií, kterou stačí vysadit v dole a hlídat je. Sbírat kuličky můžou klidně děti, protože skalníčci nejsou agresivní. Zlatý důl pro postavy skrze jejich Skalníček s.r.o. tak brání asi jen absence popisu rozmnožování O:) Ale krom takových hm početních šíleností mě napadají i vtipné věci, třeba jak expertní družinka krade skalníčky a nesmí žádné zabít, protože jimi chce dotěžit vytěžený zlatý důl, a zbytek hejna je furt kouše do holení :) Věřím, že skalníček potěší plno čtenářů a hráčů. Korektura: čarka před "neboť"; čárka před "kdy"; čárka před "dokud"; čárka před "odkud"; Edit: tučně zvláštní útok;