Bestiář

Hadodlak Hodnocení: Kvalita

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 10

Skupina: Lykantrop

Životaschopnost: viz níže

Útočné číslo: viz níže

Obranné číslo: viz níže

Odolnost: viz

Inteligence: viz níže

Velikost: viz níže

Zranitelnost: Lykantrop

Pohyblivost: viz níže

Poklady: viz níže

Zkušenost: viz níže

Bojovnost: viz níže

Síla mysli: viz níže

Popis:

Hadodlak

Na rozdíl od jiných Lykantropů existují pod-druhy Hadodlaků. Mají jednak různé vlastnosti a proporce, jednak i magické nadání. Tyto pod druhy jsou tři: Jedovatí, škrtiči a kříženci.

Jedovatí:

V lidské podobě vypadají jedovatí hadodlaci drobněji než ostatní druhové, nepřesahují velikost B. Svojí drobnost však dohánějí svým magickým nadáním - stávají se z nich proto Kouzelníci a Alchymisté. Zastávají pak místa kněžích.

Kouzelník

Životaschopnost: 5 a více
Útočné číslo: (-1) + síla zbraně
Obranné číslo: 2
Odolnost: 10
Velikost: B
Zranitelnost: Lykantrop
Pohyblivost: 10/Humanoid
Inteligence: 19
Charisma: 17
Přesvědčení: N - ZkZ
Poklady: záleží na PJ
Zkušenost: 450 a více

Alchymista

Životaschopnost: 5 a více
Útočné číslo: 1 + síla zbraně
Obranné číslo: 3 + kvalita zbroje
Odolnost: 16
Velikost: B
Zranitelnost: Lykantrop
Pohyblivost: 11/Humanoid
Inteligence: 14
Charisma: 11
Přesvědčení: N - ZkZ
Poklady: záleží na PJ
Zkušenost: 450 a více

Ve zvířecí podobě pak vypadají jako 4-5 sáhová kobra.


Životaschopnost: 5 a více
Útočné číslo: (+2 + 3/0) = 5/0 + zvl. (záleží, jestli chce)
Obranné číslo: (+1 + 5) = 6
Odolnost: 12
Velikost: C
Zranitelnost: Lykantrop
Pohyblivost: 9/plaz
Inteligence: 14
Charisma: 10
Přesvědčení: N - ZkZ
Poklady: záleží na PJ
Zkušenost: 450 a více

Zvláštní útoky:

Jed: Odl ~ 6 ~ 10k6/10k6 x 2 na den může však svůj jed dávkovat. (10 dávek denně)

Plivnutí (2x za den): Obr ~ 8 ~ nic/slepota -> Odolnost ~ 8 ~ 1k6+2 kol / 1 směna

Ochromující šipky sz 6 (neznalí to nečekají), ochromení na 1k10+2 kol (2x za den)

Škrtiči:

V lidské podobě nejrozšířenější druh hadodlaka. Oproti jedovatému bratrovi je mnohem větší a mohutnější, nemá však žádné magické nadání a proto se stávají válečníky, menší pak zloději.

Válečník

Životaschopnost: 5 a více
Útočné číslo: 4 + síla zbraně
Obranné číslo: (-1) + kvalita zbroje
Odolnost: 17
Velikost: B
Zranitelnost: Lykantrop
Pohyblivost: 13/Humanoid
Inteligence: 10
Charisma: 10
Přesvědčení: N - ZkZ
Poklady: záleží na PJ
Zkušenost: 450 a více

Zloděj

Životaschopnost: 5 a více
Útočné číslo: (-1) + síla zbraně
Obranné číslo: 4 + kvalita zbroje
Odolnost: 10
Velikost: B
Zranitelnost: Lykantrop
Pohyblivost: 11/Humanoid
Inteligence: 13
Charisma: 16
Přesvědčení: N - ZkZ
Poklady: záleží na PJ
Zkušenost: 450 a více

Ve zvířecí podobě ti větší (válečníci) na sebe berou podobu 7-8 sáhové anakondy s rohovitým výrůstkem. Ti menší (zloději) pak mají vzhled užovek a měří 5 – 6 sáhů


Životaschopnost: 5 a více
Útočné číslo: (+4 + 3/-1) = 7/-1 Tlama; (+4 + 5/-1) = 9/-1 Náraz nosem
Obranné číslo: (+1 + 4) = 5
Odolnost: 14
Velikost: C
Zranitelnost: Lykantrop
Pohyblivost: 9/plaz
Inteligence: 10
Charisma: 8
Přesvědčení: N - ZkZ
Poklady: záleží na PJ
Zkušenost: 450 a více

Zvláštní útoky:

Škrcení: Jakmile se úspěšně zakousne, může se okamžitě ovinout kolem oběti a začít ji drtit v každém kole se silou 9/-1. Nelze aplikovat na někoho s plátovou a lepší zbrojí.

Náraz bude používat na "plechovky" které nemůže ovinout - Udělá to tak že se stočený pozvedne a nosem s rohem narazí jako beranidlo do protivníka. Náraz lze použít i na vyrážení dveří.

Kříženci:

Vznikají spojením Jedovatého Hadodlaka a Škrtiče, případně dvou kříženců nebo jeden z druhů (Jedovatý/Škrtič) a kříženec. Ne však vždy - pokud se spáří Jedovatý se Škrtičem (ať už je Jedovatý samec a Škrtič samice nebo obráceně) je šance 25% na Jedovatého, 25% na škrtiče a 50% na křížence. Pokud se spaří jeden z druhů (Jedovatý/Škrtič) a kříženec, je šance 25% že bude "čistý" a 75% že bude kříženec. Z křížence a křížence vznikne vždy kříženec.

V lidské podobě jsou velikostně B a velice zřídka C. Nejsou tak moudří jako Jedovatí ani silní jako Škrtiči, ale jsou obratnější a zachovali si jistou magickou moc, kterou však nemohou zasvětit do kouzelnických kouzel, ale mohou ji využít v přírodní magii. Stávají se z nich proto skvělí hraničáři, z některých i druidové.

Hraničář

Životaschopnost: 5 a více
Útočné číslo: 2 + síla zbraně
Obranné číslo: 2 + kvalita zbroje
Odolnost: 13
Velikost: B
Zranitelnost: Lykantrop
Pohyblivost: 11/Humanoid
Inteligence: 15
Charisma: 13
Přesvědčení: N - ZkZ
Poklady: záleží na PJ
Zkušenost: 450 a více

Ve zvířecí podobě pak připomínají 6-7 metrovou krajtu s menším výrůstkem na nose a menší kápí, než mají kobry.


Životaschopnost: 5 a více
Útočné číslo: (+3 + 3/-1) = 6/-1 Tlama; (+3 + 4/-1) = 7/-1 Náraz nosem
Obranné číslo: (+1 + 4) = 5
Odolnost: 13
Velikost: C
Zranitelnost: Lykantrop
Pohyblivost: 9/plaz
Inteligence: 12
Charisma: 9
Přesvědčení: N - ZkZ
Poklady: záleží na PJ
Zkušenost: 450 a více

Zvláštní útoky:

Škrcení: Jakmile se úspěšně zakousne, může se okamžitě ovinout kolem oběti a začít ji drtit v každém kole se silou 7/-1. Nelze aplikovat na někoho s plátovou a lepší zbrojí.

Náraz bude používat na "plechovky", které nemůže ovinout. Udělá to tak, že se stočený pozvedne a nosem s rohem narazí jako beranidlo do protivníka. Náraz lze použít i na vyrážení dveří.

Ochromující jed: Odl ~ 6 ~ Nic/Ochromení na 2k6 kol

Smysly:

Zrak: Málo vyvinutý. (Postih -1/-2 záleží na PJ do útoku na střelné zbraně a postih -1/-2 do obrany proti střelným zbraním.)

Sluch: Málo vyvinutý. (Pokud se někdo pokouší kolem nich potichu projít má bonus 30%)

Čich: Nejvyvinutější ze smyslů navíc je podpořen tzv. Jacobsonovým orgánem. Hadodlak ve stavu aktivity neustále odebírá kmitajícím jazykem vzorky pachu ze svého okolí.

Termoreceptory: Propůjčují hadodlakům termovizi navíc se jedná o samostatný orgán, takže i oslepený má stále infravidění.

Klan vedou vždy tři zástupci:

Nejsilnější Válečník (Volen v souboji)
Nejmocnější Mág (Volen hlasování z řad vybraných kněží)
Nejzdatnější Lovec (Volen v dovednostech v různých disciplínách)

Hadodlaci se neradi pouštějí do přímého boje. Klasický vzorec je omráčit nebo otrávit z dálky a pak zlikvidovat - proto se také rodovou zbraní stala foukačka. Když už dojde na přímý střet, používají štít a jednoruční zbraň. Ve zvířecí podobě pak číhají na stromech nebo pod napadaným listím.

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 10

author_nick:

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

Je to perfektní,že je někdo vytvořil,poněvadž my taky máme v našem světě hadodlaky,kteří jsou potomky hadího boha a nebo už i potomky těchto potomků a toto nám chybělo takže díky. Do našeho světa úplně ideální.


 Uživatel úrovně 4

Dílo se mi líbí a je použitelné, i když by se jistě ještě něco zajímavého doplnit dalo. Přímo se nabízí využití jedu či dalších surovin z poraženého hadodlaka pro alchymistu v družině, možná i nějaké základní nastínění pro PJ, kde a jak hadodlaka použít. Ochromení jedem mi přijde až příliš silné, ale budiž, navrhnul bych ale "odložit" účinnost, vnese to do souboje taktický prvek: dostat včas zasaženého jedem mimo, než začne jed působit, nebo se stane snadnou kořistí nestvůr...zároveň vlastní postavu donutí útok se stáhnout, aniž by byla přímo ohrožena nevynucenou smrtí mimo Pjovy záměry, když to prostě na kostkách špatně padne a postavy jsou daleko od sebe... během těch kol ochromenou postavu hadodlaci sežerou zaživa :)

Sám jsem kdysi hadodlaka pro vlastní potřebu zpracoval, tak mne potěšilo, že někdo uvažoval podobným způsobem:)
Bohužel už dlouhou dobu nemám k dispozici vlastní materiály, hledám je mezi obrovským množstvím knih po stěhování, neustále ujišťován rodinou, že to nikdo nevyhodil. Až najdu, zase sem nějaké věci nasypu snad...

Pamatuji si jen to, že ten můj hadodlak měl jako povahový rys, že je lákán a přitahován místy s mytickou minulostí, kteoru podvědomě vycítí. Usidluje se tak proto zejména v močálech, v nichž lze dodnes nalézt ruiny chrámů starých božstev, poblíž pohřebišť apod. Přítomnost hadodlaka na místě, kde dříve nebýval, tak mohla upozornit na probouzející se aktivitu místa.
Samozřejmostí u zooantropů pak i zde bylo ovládání příbuzných tvorů - hadů a jim podobných. Hadodlaka v "lidské" podobě si družina snadno může splést s podivínským šamanem, knězem neobvyklého kultu, či poustevníkem s nedobrou pověstí.

Když tak o tom přemýšlím, rád bych do nějaké zveřejnitelné podoby dostal speciální vojenskou barbarskou jednotku složenou z vlkodlaků, která se objevuje i v příbězích o Rezavém meči zde v Článcích a esejích, ty sociální vazby mezi lykantropy jsou obecně dost podceněné a nerozpracované... Ale to už jsem příliš utekl od tématu.

Shrnutí: pěkné 4 hvězdy a ať se nadále daří:)


 Uživatel úrovně 5

Toto je velmi pěkně zpracované dílko, formálně zcela OK. Překvapuje mne, že variace na yuan-ti a podobné hadovité kultury, se v pravidlech nevyskytují (ale nevyskytují se tam věci, které se nabízejí mnohem spíš, které i herně chybí, kdežto zde jde o přijemné ozvláštnění a osvěžení, takže proč ne). Nemám důvod nehodnotit naplno a díky za počtení.


 Uživatel úrovně 8

Máme tu pěkně zpracovaného nového zoantropa, trošku netradičně poněkud sociálnějšího, než zoantropové zpravidla bývají (Ostatní -dlaci bývají většinou samotáři, takže ideální mini boss pro družinku na nižších levelech... Skupinově žijící -dlaci by už ale mohli být docela slušný oříšek i pro družiny pokročilejší).

Vlastní zpracování jednotlivých pod-druhů je přibližně na pravidlové úrovni, oceňuji přidanou hodnotu v podobě druhových variací (takže není každý hadodlak stejný).

V díle je pár nejsaných formulací (např. "drcení se silou 9/-1" by asi bylo lépe vyjádřit nějak přes past na sílu), ale jinak je dílo po formální stránce v pořádku.

4*