Bestiář

Dav vzbouřený Hodnocení: Průměr

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 8

Skupina: Humanoid

Životaschopnost: 75

Útočné číslo: 7 + zbraň

Obranné číslo: 0 + zbroj

Odolnost: 15

Inteligence: Dle rasy

Velikost: Dle rasy

Zranitelnost: Humanoid

Pohyblivost: Dle rasy

Poklady: Různé

Zkušenost: 4000

Bojovnost: -

Síla mysli: -

Popis:

Zbraně: Dýky, tesáky, obušky, hole, kyje, kladiva, cepy, sekery, vidle, pochodně, kameny Zbroje: Většinou jen obyčejné šaty

Uvedené hodnoty platí pro dav čítající zhruba 70-80 obyvatel.

Dostatečně velký dav může na každou postavu, kterou obklopuje, zaútočit až 6x za kolo (pro postavy stojící u zdi nebo zády k sobě v obranném kruhu je to potom úměrně méně) - je-li dav vybaven dostatečně dlouhými zbraněmi (hole, vidle, cepy) a obestoupí-li postavy z dostatečné vzdálenosti (aby si členové davu navzájem nepřekáželi), potom těch útoků může být až dvanáct za kolo.

Na dálku může dav vrhat kameny (případně ovoce, zeleninu, a jiné projektily potupného charakteru), občas mohou z davu vyletět nějaké ty vidle, hořící pochodeň, nebo jiná ve vzteku vržená zbraň. Davové ÚČ v takovém případě platí pro zhruba každých pět vržených projektilů (ÚČ samostatně vržených projektilů se počítá, jakoby je vrhnul samotný jeden obyvatel).

Plošné efekty použité proti davu se násobí počtem zasažených (Pokud má dav 45 životů a obsahuje tedy 10 lidí, potom se zranění způsobené například ohnivou koulí, která by zasáhla právě polovinu davu, násobí pěti)

Davy mohou nabývat menších i větších velikostí - určuje PJ s pomocí životaschopnosti (čím větší životaschopnost, tím více lidí).

Podobného principu lze využít i k odhadování parametrů dalších "hromadných" protivníků.

Účelem sjednocení většího počtu obyvatel do jedné hromadné jednotky je hlavně to, aby si ani postavy na vysoké úrovni nemyslely, že jim od těch slaboučkých obyvatelů nic nehrozí, když prakticky každého z nich složí jednou ranou, a žádný z nich nemá sám o sobě prakticky žádnou šanci prorazit jejich drahá brnění a kouzelné ochrany.

Pozn.: Hodnoty davu odhadnuty na základě podobnosti mezi bestiářovými "Krysami obyčejnými" a "Krysím hejnem".

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 8

author_nick:

Diskuze

 Uživatel úrovně 1

Podle mě velice zajímavá myšlenka, do jisté míry dost dobrý způsob, jak boj s davem zjednodušit a udělat z davu reálného funkčního soupeře, nikoli malé "panďuláčky" kteří stojí ve frontě na rozčtvrcení... Což si teda bez toho pravidla nedokážu úplně představit, jak by mohlo dost dobře fungovat (pokud nepřipouštíme nějaké CP v davu..). Moc se mi líbí, že dílo obsahuje část "k čemu je to dobré".
Dav se chová úplně jinak, než jednotlivci, proto by mě napadlo přidat pravidlo pro rozpadnutí (zastrašení) davu. Samozřejmě se to může řídit obecnými pravidly, ale připadla by mi celkem logická úprava. To by mohlo být například, že dav přijde o 50-75% svých účastníků (životů).
A nebo naopak, že v případě, kdy je zabito několik členů davu (nebo třeba vůdce davu) může se dav ještě víc rozzuřit a přejít do ještě více nekontrolovatelného útoku nějaký "berserker".
Moje osobní hodnocení budou 4 hvězdičky. Praktická a použitelná "nestvůra", dobrý a užitečný nápad.


 Uživatel úrovně 8

No vida, celkem pěkné myšlenky, hlavně to "ochočování" :-) Na to, co dav udělá, si ale podle mého není třeba házet - on ani takový osamělý skřet nebo jiná nestvůra nebojuje až do posledního života, a v kterékoliv chvíli by mohla být šance, že se obrátí na útěk, nebo že začne křičet o pomoc nebo prosit o smilování, a to není třeba řešit kostkou, na to stačí PJův úsudek.

Jinak jak je psáno v díle, plošné účinky se násobí počtem zasažených - tzn. Ohnivá koule poslaná do davu dvaceti lidí, která zasáhne celý tento dav, bude mít dvacetkrát větší účinek (stejně tak u ohnivé hlíny podle PPZ - u pásmových výbušnin z PPP se to řeší přes útočná čísla na zasažených hexech a tam už by se to násobilo leda v nějakém větším měřítku).

Každopádně, efekty vůdců, zastrašovačů, burcovačů a "ochočovačů" ovlvňující případnou bojovnost a nebezpečnost davu, to jsou určitě dobré nápady, které by se dozajista hodily do případné verze 2.0 ;-)


 Uživatel úrovně 5

Dobrý den

Protože je jasné že se dav většinou chová chaoticky a nepředvídatelně, myslím že by DAV měl být charakterizován několika schopnostmi typu ZVL. PJ si pak za dav může každé kolo hodit co dav udělá. Např. Hecovač z davu zvolá "HRRR na ně chlapi", nebo také někdo začne utíkat a dav strhne, nebo prostě zničeho nic všichni začnou házet tím co je po ruce, nebo neudělají nic a jen pokřikují sprosté nadávky. Prostě chaos, dle náhodného hodu kostkou asi jako kouzlo zmatek. Také je jasné, že má-li dav vůdce, jedná i bojuje (parametrově) v naprosto odlišných číslech nežli dav srocený, kde nikdo neví co, ale něco by se dělat mělo ne lidi??? Naopak mi u příspěvku chybí postihy, které dav dostane je-li zasažen hromadným účinkem (ohnivá hlíny, dým, pekelný oheň, smršť šípů. Dav nelze počítat jako nestvůru která si škrtne životy a jede se dál. Nevedený dav se prostě rozpadne na jednotlivce už po prvním zásahu. Nebo se naštve.Tato neschopnost by podle mne měla vyvažovat výhodu vícenásobných útoků za kolo. Nemělo by zde chybět i to, že dav by mělo být možné "Ochočit". Ano, zkrotit plamenným proslovem, dramatickým činem apod. Krocení davu bych zařadil jako dovednost s prostou pastí na CHAR. Takže sice prima nápad, ale dnes bych si dovolil hodnotit úsporněji.

Napsal VEDRO


 Uživatel úrovně 8

Tak pravidlově mají bojovnost myslím jenom do inteligence 4, inteligentní tvorové bojovnost nemají a jejich zastrašení se řídí obecně na základě aktuálních okolností (tzn. to, že bojovnost není uvedená, ještě neznamená, že je tvor nezastrašitelný). I když je pravda, že chování "davu" není úplně totéž, jako chování jednotlivce, takže "davová inteligence" by mohla být nižší, než u samostatného zástupce dané rasy a dav už by bojovnost mít mohl (vyjadřovala by "davovou soudržnost").

Takto popsaný dav taky pořád ještě předpokládá určitou přítomnost pudu sebezáchovy u jednotlivých členů davu - ano, řádně zfanatizovaný dav si může být dobře vědomý své převahy a osamělého dobrodruha prostě převálcuje, ale ve chvíli, kdy mají lidi pořád ještě z toho dobrodruha strach a žádný z nich se moc nehrne dopředu na dosah máchajícího ostří, takže všichni jen tak dorážejí z bezpečné vzdálenosti - tam už je situace jiná (tzn. nejedná se o tlupu nemyslících zergů, kteří se hrnou jeden přes druhého na svého protivníka dle osvědčené taktiky "nas mnogo", ale spíš o bandu přizdisráčů, kteří si ochotně kopnou pouze tehdy, když budou mít pocit, že jim to projde - například proto, že jejich protivník zrovna neví, kde mu hlava stojí, jak se snaží chránit se proti nebezpečí hrozícímu ze všech stran).

Samozřejmě, řešit dav kostkovitě má svoje úskalí, ostatně jako všechna zjednodušení reality do pravidlového formátu - pojetí davu jako přírodní síly, která prostě dobrodruha strhne s sebou, ať se snaží sebevíc, je rozhodně naprosto v pořádku (proti bleskovým záplavám si postava taky může házet jak chce, a stejně jí proud ponese kam se PJovi zachce) - asi záleží na okolnostech a osobních preferencích.

Při tvorbě jsem si teda spíš říkal, že by tahle forma mohla být docela vhodná pro různá hromadná střetnutí všeobecně - davy rebelantské lůzy proti malému ozbrojenému oddílu stráží, apod.


 Uživatel úrovně 0

Dobrý den,

nejsem příznivcem podobné strategie. Ano, u krys, které řídí nějaký krysodlak či krysař je to v pořádku. U lidí mi to přijde nesmyslné. Nevím, jak přesně funguje bojovnost, protože u tohohle používáme selský rozum a trochu jiná pravidla než v původním DrD, ale určitě by měl být i rozbouřený dav zastrašitelný, právě naopak od určitým způsobem poháněných krys. Ještě k té bojovnosti, se ztrátami na straně vesničanů by měla rapidně klesat a věřím tomu, že pokud by byť čtvrtina z nich zemřela bez nějakého výrazného výsledku, všichni ostatní utečou. Též všichni (kdo přežijí) utečou po vrhnutí jediné ohnivé koule do jejich řad.

Dále používat normální hod kostkou při souboji s rozbouřeným davem se vzdaluje mým představám... tak jak nejsem přílišným zastáncem kostky pro každou situaci, ani zde se mi to nelíbí. Pokud bude u zdi sebelepší bojovník, dav se na něj "nahrne" a bojovníkovi ani nezbude místo pro nápřah. Právě zde bych volil situaci popisu, než zběsilé házení kostkou a rozsekávání tuctů vesničanů katanou. Pokud je dav "šílený" a nezastaví se a bojovník jakékoli úrovně má za sebou třeba zeď, mockrát si nesekne. To tu třeba mohlo být pořešeno a není. Naopak, podle popisu bestie je vhodné proti takovému davu stát někde u zdi, aby na postavu nebylo vedeno tolik útoků. Takže asi je to o náhledu na situaci.

Nebudu hodnotit, protože se na to asi dívám jinak a situaci bych řešil jiným způsobem, než házením kostkou, protože tohle mi prostě přijde už od toho co jsem četl (tedy nezkoušel jsem to prakticky) proti srsti.

Jinak houf krys, koček a podobně zní dobře a tam se mi to snad i líbí, ale pro lidi mi tenhle mechanismus z důvodů uvedených výše prostě nesedí.

"Kdo uteče, vyhraje!" vykřikl někdo z davu a během okamžiku všichni rebelové vzali nohy na ramena... :-)

Martel z Kantonu


 Uživatel úrovně 8

Když někdo vyčnívá z davu, tak logicky nebude součástí davu. :)

Myšlenka vztáhnout hejnové a rojové pojetí bestií na lidi určitě není špatná. Možná ne až tak úplně geniální, takový dojem tady nemám, ale rozhodně dobrá a hratelná. Pro mě je otázkou, nakolik stojí příspěvek jen na téhle myšlence a jestli si za tu samotnou myšlenku zaslouží hvězdy, a nakolik je to celé dobře zpracované. Já se přiznám, že mi to přijde dost zmatené a nedodělané, ale to může být i tím, že už jsem hodně dlouho neviděl pravidlový bestiář.

Takže nehodnotím.


 Uživatel úrovně 5

Geniální.
Přesně ten typ jednoduché a elegantní myšlenky u které si ieden říká "jakto, že mě to nenapadlo?" Převáděla jsem na hejna po vzoru krys kde co (roje, ovládnuté netopýry, škrábající kočky), ale vztáhnout to na lidi, to mě opravdu nenapadlo. Pak už je jednoduché aplikovat pravidla pro ubývání jednotlivců-součástí davu podle ubírání životů.
Možná by to chtělo doladit, jak je to s davovou hypnózou, s obyvateli vyšších úrovní (zda někdo takříkajíc vyčnívá z davu), útok udupáním. Ale myšlenka je prostě výborná a jako PJ vysokých úrovní tleskám ;-)


 Uživatel úrovně 8

Bestie těžko hodnotitelná. Autor popisuje smysl díla a ten mu upřít nelze. Jeden motiv ale autorovi unikl: mne přijde bestie ideální naopak na straně družiny - druid, mág nebo sicco nejsou zrovna bojové postavy, ale ovládnout cizí postavy, to jim jde.

Dav útočí mnohokrát za kolo, ale je pravda, že rozbouřenej dav lidi jednoduše umlátí. Jestli není 12 útoků příliš, to je spíše na testování.

Dílo nenabízí příliš objevného, přesto zde má své místečko a někoho potěší.