Dračí Doupě [ http://www.dracidoupe.cz ]
Rubrika: Bestiář
  

Fénix

 
Počet hvězdiček: 3
Životaschopnost: 8+3
Útočné číslo: (+3+5/+2,+3+5/+2)= 8/+2, 8/+2 pařáty + (+3+7/+2)=10/+2 zobák
Obranné číslo: (+6+3) =9
Odolnost: 21
Inteligence: 17
Síla mysli: 17
Velikost: B až C
Zranitelnost: B 3/4, C 1, G 0, H 1/2, I 1/2, J, L 3/4, M, P, mraz 2x
Pohyblivost: 1 okřídlenec na zemi / 25 okřídlenec vzduch
Přesvědčení: zákonné dobro
Poklady: 0 / 1000
Zkušenost: 2800
Popis: Fénix má 150 magů na den

Popis:

Má podobu silného, majestátního orla s krkem a hlavou volavky, nachovým až zlatým peřím, které ve slunečním lesku až září. Jeho zobák a drápy mají zlatavou barvu a na hlavě má rudě třpytivou chocholku. Díky svému nádhernému vzhledu byl považován za symbol krásy a čistoty.

Říká se, že je to bájný dlouhověký pták, který má neobyčejnou schopnost: poté co hyne v plamenech, sám sebe přinášeje v oběť, znovu se rodí ze svého popela. Když pták cítí, že se blíží jeho smrt, postaví si hnízdo, které naplní vonnými látkami, myrhou a vzácnými bylinami. Hnízdo poté vzplane ohněm pocházejícím ze slunce. Fénix hyne v plamenech a proměňuje se v popel. Následujícího dne z popela vzniká pískle. A tři dny poté z hnízda vzlétne znovuzrozený mladý Fénix krásný a majestátní.

Pokud je fénix zabit násilně už se znovu nezrodí. Poněvač nebyl na smrt připraven, s posledním nádechem nechá svoje tělo vzplanout v ukrutném žáru a způsobí bytostem stojícím do 3 sáhů zranění za 3k10 životů. Po fénixovy na jeho místě zůstane několik 1k10 per. Útočník má také šanci získat fénixovu krev. Postava, která zasadí poslední ránu, dostává fénixovo prokletí na 6 měsíců. To znamená -2 ke všem hodům a snížení všech 5vlastností o 1. Navíc po tu dobu ostatní fénixové budou prokletou postavu brát jako zákoně zlou.

Vedou převážně samotářský život, výjimečně v párech, pouze vrzot a výchova mláďat dokáže spojit fénixe. Jedna samice za celý svůj život vychová 1 až 3 mláďata. O mláďata se starají a brání je oba rodiče až do té doby než jsou schopna se sama uživit. Mají velmi silný rodičovský instinkt, pokud najdou osiřelé mládě jiného fénixe, ujmou se ho a vychovávají ho jako vlastní.

Hnízda si zakládají na místech kde je velké teplo u vulkánu (výjimečně i v něm poněvač mu oheň neubližuje), pouštích, tropech, atd. Nemá rád vlhko a chlad. Mráz mu způsobuje dvojnásobné poškození.

S vlastním druhem se dorozumívají svým specifickým zpěvem, ovšem s humanoidy a tvory aspoň zvířecí inteligence pomocí telepatie. Je velmi mírumilovný váží si života všech tvorů, nesnáší zabíjení z pouhého rozmaru, k takovým věcem není lhostejný a zasahuje do nich. Dává přednost vyjednáváni před bojem, ale pokud nemá jinou možnost stává se z něj obávaný protivník se kterým není radno si zahrávat.

Živí se především ovocem, nektary, některými druhy rostlin a bylin, pouze v případě nedostatku takovéto potravy se živý menšími druhy zvířat (do velikosti A). V poušti je schopen z písku vyhrabávat různé kořínky, ještěrky, hady, …

Fénixové jsou velmi hrdí, nedají se ochočit, ani použít jako jezdecké zvíře, nikoho nosit nebudou. Přesto je tu možnost že se na kratší dobu přidá k vaší postavě či družině (jako vděk za záchranu života či mláděte, nebo z přátelství k vám.) bereme ho jako CP.

Boj:

Ve vzduchu je schopen v prvním kole zaútočit oběma pařáty a zobákem současně na jednu postavu (má tři útoky za kolo) v dalších kolech už jen 2 útoky za kolo. Na zemi je poněkud neobratný proto muže zaútočit jen jednou za kolo zobákem (na zemi bojuje, jen když nemá jinou možnost). Pokud použije dech, nemůže v daném kole útočit jinak.

Zvláštní útok

Dech

Fénix používá dech podobný dračímu, ovšem s menší účinností a dosahem
Útočnost: Rovná se 1/3 počtu životů fénixe
Dosah: 30 sáhů kužel s rozsahem 45 stupňů nebo dosah 50 sáhů v přímce (rozsah 1 sáh)
Četnost: 5x denně

Kouzla:

Ohnivý déšť magenergie: 35 magů
dosah: 20 sáhů
rozsah: kruh o průměru 10 sáhů
vyvolání: 4 kola
trvání: 1 kolo

Fénix začne vytvářet zlatavý ohnivý mrak. Máchne svými „ohnivými“ křídly a vypustí ze svého těla zlatavý opar, který začne v následujících kolech houstnout. Jakmile je mrak hotov začne z něj sršet ohniví déšť, který na každý čtverečný sáh způsobí zranění za 1-6 životů (samotný déšť padá jen jedno kolo). Fénix na sesílání kouzla nemusí věnovat tolik pozornosti jako kouzelník. Plně si uvědomuje co se kolem děje a reaguje na to, nehází si sice na obranu a nemůže útočit, ale žádný další postih nemá a ani kouzlo nejde tak snadno přerušit, leda pokud fénix zemře nebo je nucen vstoupit do mentálního souboje.

Ohnivá koule Maganergie: 10 magů
Past: Obr ~ 7 ~
Dosah: 70 sáhů
Rozsah: koule o průměru 10 sáhů
Vyvolání: 1 kolo
Trvání: ihned

Po seslání tohoto kouzla vyletí z fénixova zobáku střela o průměru 2 palce. Na zvoleném místě vybuchne v ohnivou kouli o průměru 10 sáhů. Každý zasažený tvor je zraněn za 3-8 životů za každý sáh čtverečný, který zabírá. Kouzlo nepůsobí na tvory za zdí nebo jinou překážkou.

Ohnivá střela Maganergie: 15 magů
Dosah: 100 sáhů
Rozsah: 1 bytost
Vyvolání: 1 kolo
Trvání: ihned

Fénix v zobáku vytvoří malou kuličku zlatavého ohně, kterou vystřelí na protivníka. Ta se rychle zvětší až na průměr jednoho sáhu a obklopí cílovou postavu. Zasažená bytost bude zraněna za 7- 16 životů. Pravděpodobnost zásahu cíle je 80%.

Zpěv

magenergie: 28 magů
dosah: kruh o průměru 200 sáhů
rozsah: všechny inteligentní bytosti
vyvolání: 3 kola
trvání: 2 směny

Jeho zpěv má magické účinky, dodává všem lidem čistého srdce odvahy (ZkD a ZmD postavy), zatímco v těch, kteří chovají zlé úmysly (ZkZ a ZmZ postavy), vzbuzuje strach. V praxi to znamená, každý kdo zaslechne jeho zpěv, si hodí proti pasti inteligence ~ x ~ (Fénix může kouzlo prodlužovat, čím déle zpívá, tím se past zvyšuje za každé 3 kola o 1) při neúspěchu dostane na 1 směnu bonus či postih:

Přesvědčení Past Bonus/Postih
ZkD Automaticky +1 ÚČ +1 OČ +2 k Iniciativě
ZmD Inteligence ~ 5 ~ +1 ÚČ +1 OČ
Neutrální Nic Nic
ZmZ Inteligence ~ 5 ~ -1 ÚČ -1 OČ
ZkZ Inteligence ~ 6 ~ -1 ÚČ -1 OČ -2 k Iniciativě

Slzy

magenergie: 32 magů
dosah: dotek
rozsah: postava
vyvolání: 1 kolo
trvání: ihned
četnost: 1x denně

Fénixovy slzy uzdravují a léčí rány (jedna lahvička léčí za 3k10 + 20 životů a neutralizuje všechny jedy). Slzy se dají uschovat jako lektvary, ten vydrží 1 týden, poté ztrácí svou moc. Získat je Není vůbec snadné, získáš je jen z fénixovi vlastní vůle (uprosit ho nebo z lítosti fénixe,… volba PJ). Z lahvičky slz se dá vydestilovat až 32 magů.

Co lze získat z Fénixe

Krev

Fénixova krev je velmi vzácná, má v sobě mocné magické síly jeho znovuzrození. Jeden flakonek jeho krve stačí tomu, kdo ji vypije, stát se „ nezranitelným“ na 1 směnu.

Získat ji není tak snadné. Získáš ji tak že během boje zasadíš fénixovi tak silný úder, který mu ubere více jak 1/3 životů z jeho maxima. Po boji ve spáleništi zůstane zářivě rudé srdce, z kterého získáš trochu fénixovi krve (množství tak akorát do flakonku). Pokud se ti podaří nějakým způsobem ho znehybnit (svázat, omráčit,…) můžeš se mu pokusit vyříznout srdce z těla (což Fénixe automaticky zabije). Taková postava bude vystavena žáru, který ji způsoby zranění za 4k10 životů a navíc je prokleta. PJ rozhodne, zda srdce získá či nikoli.

Po vypití se účinek projeví za 3 kola. Postavě se doplní životy na maximum, a pokud byla otrávena, účinky jedu pominou. Taková postava bude navíc nezranitelná pěstmi, klasickými zbraněmi a jedy, magické zbraně a útoky budou mít poloviční účinek, avšak mentální souboj a jiné psychické útoky budou působit plné zranění. Pozor! Postava není nesmrtelná, pokud ji něco klasickým útokem dokáže zabít jedinou ranou je mrtvá. Krev fénixe se dá ve flakonku uschovat nejdéle po dobu 2 měsíců. Po uplynutí této doby ztrácí své účinky a stává se bezcennou.

Z jedné lahvičky krve se dá vydestilovat až 150 magů.

Peří

Jeho peří obsahuje magenergii která se dá vydestilovat. Z jednoho pera se dá vydestilovat až 35 magů, fénixovo vypadávají pera jednou za čas samovolně (5 až 15 ročně), takové pero obsahuje 20 až 35 magů (Fénix byl pří síle a vypadlo mu z nadbytku peří). Kdežto pero vytržené z fénixova těla obsahuje 10 až 20 magů a pero které zůstalo ve spáleništi, obsahuje maximálně 10 magů (poněvač fénix spotřeboval magenergii na své vzplanutí). Peří se dá skladovat rok bez ztráty magenergie pak se rozpadne, ale alchymista tuto dobu dokáže prodloužit na 2 roky.

Vejce

Vejce fénixů má tvar a velikost jako pštrosí, barva je červená s ohnivě žlutým žilkováním. Doba, po kterou musí fénix sedět na vejcích je poměrně dlouhá 9 měsíců. Pokud se podaří odnést vejce z hnízda (což se stává velmi zřídka) můžeš se pokusit o odsezení mláděte. To ale není vůbec jednoduché, vejce musí byt ve stále teplotě převyšující 100 °C (na kovářské peci, v ohni …). Jakmile se vylíhne, musíš se o něj další 2 roky denně starat, než je soběstačný. Po této době PJ rozhodne, zda z tebou fénix zůstane na stálo jako věrný přítel, nebo odletí pryč a jednou za čas tě navštíví (nebo taky vůbec). Z těchto důvodu je velmi nepraktické fénixe vychovávat.

Z jednoho vejce se dá vydestilovat 80 až 150 magů.

Autor:X-Drek