Bestiář

Vlk kamenný Hodnocení: Průměr

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 12

Skupina: Magický tvor

Životaschopnost: 6-8 + 37-42

Útočné číslo: +3 + 3/+2= 6/+2 (tlama - tesáky)

Obranné číslo: +1 + 8 = 9

Odolnost: 21/

Inteligence: 1/-5

Velikost: B-C

Zranitelnost: A1/4, B, C, D, G, H, I, J, K, L, N

Pohyblivost: 20/magický tvor

Přesvědčení: neutrální

Poklady: 24-81

Zkušenost: 550

Bojovnost: 12

Popis:

Co se nevešlo do tabulky:
Útočné číslo:+3 + 3/+2= 6/+2 (tlama - tesáky)
+3 + 2/+1= 5/+1 (drápy)
Přesvědčení:neutrální nebo zákonné zlo

Shrnutí:

Kamenný vlk je mohutná šelma z kamene, která se vyskytuje u (polo)rozpadlých chrámů a dalších opuštěných magických míst. Velikostí, silou i odolností předčí svůj vzor z masa a kostí.

Vzhled:

Velká, mohutná psovitá šelma, celá tvořená bloky kamene barvy šedé, černé či tmavě hnědé, o váze 1.200 mincí (60 kg). Délka těla je 135-145 coulů, výška v kohoutku 75 coulů.

Hlava s delším čumákem a mordou, se vztyčenýma ušima, přechází křivkou přes hřbet (kyčle jsou níže než kohoutek) k chlupaté oháňce. Tělo nesou čtyři statné nohy (zadní jsou větší), zakončené polštářky prstů (4) s drápy a mozolem dlaně. Stopa je obvykle rovná a všechny otisky jsou zpravidla v jedné linii.

Tvar, velikost i druh kamene se liší případ od případu podle doby, kterou tento tvor dlí na tomto světě jako i podmínek, ve kterých se vyskytuje a případně i moci a umu čaroděje, který jej povolal na tento svět.

Extrém I.: hrubá socha, tvořená omletými bloky kamene, nahrubo poskládanými, z jejichž spár při každém pohybu tvora padá kamenný prach a drobná zrnka písku.

Extrém II.: věrně provedená podoba včetně srsti až po chlupy na čumáku, uších, hřbetu a oháňce.

Poddruhy/Varianty:

Žulová (šedostrakatá), čedičová (šedá), z gabra (černá), amfibolu (dozelena) – platí pro ni to, co je uvedeno v tabulce a textu.

Mramorová může být detailněji provedená, Kvalita Zbroje je 7 (o 1 nižší).

Pískovcová: i pečlivě vyvedené detaily se brzy setřou, při jakémkoli pohybu se ze sochy sypou stužky jemného písku. Kvalita Zbroje je 6 (o 2 nižší).

Tvor velikosti C: Úroveň je vyšší o 2 +12; bonus za sílu je vyšší o bonus +1 vyšší (nebezpečnosti +1), bonus za obratnost je o 1 nižší. Tělesné rozměry jsou o 1/2 větší:
Váha je 1800 mincí.
Výška v kohoutku 95-100 coulů.
Délka: 220 coulů.

Výskyt:

Vyskytuje se volně na prastarých magických místech (pokud není určen aspekt, tak 1k6: 1-5: neutrální, 5 zákonně zlé), v okolí opuštěných chrámů i jako stráž chrámů a svatyň živých kultů (přesvědčení dle povahy kultu s přihlédnutím ke strážní roli).

Mnohdy osamělá (1k6: 1-3: 1 vlk; 4-5: 2 vlci; 6: 3 vlci), nebo v blízkosti jiných tvorů podle místa výskytu.

Pohyb a boj:

Útok je v podobě hryznutí tlamou s kamennými tesáky a následným trhnutím či zacloumáním hlavy. Kousne do čehokoli, do čeho se mu chce. Nebojí se tedy kousnout do kovové zbroje.

Bojuje-li se 4 a méně nepřáteli velikosti B, je si jist svojí převahou a pouze kouše. Jinak zkouší nepřítele k zemi strhnout (1-2 na 1k6), nejlépe hned v úvodu a s rozběhem.

Na svoji velikost a váhu se plíží tiše – bonus/postih k nápadnosti činí -5 až +5%. Při útoku jsou jeho kroky a skoky o poznání hlasitější (skřípení drápů o podklad, dopady těžkého kamenného těla), ale stále slabší, než je u tvorů z kamene zvykem. Nápadnost +10%, na pevné cestě do +50%, v mramorové chodbě i +100%.

Zvláštní útoky:

Zvláštní útok: stržení k zemi: +4 +5/+3 = 9/+3. Vlk tento útok dokáže provést jen jednou za 6 kol.

Cíl útoku je stržen k zemi, pokud byl zraněn alespoň za 5 životů na každou třídu velikosti (např. troll velikosti C je stržen k zemi při zranění za 15 životů a více).

Při rozběhu alespoň 6 sáhů má bonus +2 k útoku. Pro představu to jsou například dva hlučné třísáhové skoky (nápadnost 30-35%). Poranění jsou tržné povahy, od roztrženého stehna po rozpárané břicho a potrhané vnitřnosti. Pro vstávání platí obvyklé postihy (1-6 kol, útok = pád/postih ke vstávání dle poranění).

Zvláštní útok: přitlačení k zemi: vlk tvora, kterého má držet a je na zemi, přišlápne a přidrží vahou svého těla. Sražená postava má problém se vyprostit. Oběť může útočit na vlka jen krátkou zbraní, vlk může útočit na ni, případně na tvory u jeho hlavy. Jak vlk, tak jeho oběť mají postih -3 k obraně. Pokud vlk útočí na jím drženého tvora, mluvíme o trhání.

Aby vlk tvora začal držet, musí na to vynaložit jednu akci navíc a pak ji drží, dokud nepřestane, nebo se oběť nevyprostí.

Past na vyproštění: Nebezpečnost 11, použitá vlastnost Síla, vyproštění/setrvání v přitlačení

Zvláštní útok: držení: po úspěšném útoku se vlk rozhodne oběť držet a dokud ji nepustí, nebo se mu oběť nevykroutí, tak vlk nemůže útočit. On i jeho oběť mají postih -2 na obranu. Oběť je obvykle držena za dolní končetinu (je vlkovi nejblíže).

Past na vykroucení: Nebezpečnost 8, použitá vlastnost Síla, vyproštění/setrvání v přitlačení

Poznámka: pokus o vyproštění z přitlačení či držení lze provádět 1x za kolo (úměrně iniciativě a počtu útoků) a pokus obvykle zabere celé kolo (2 akce, čili 1 útok). Při přitlačení se oběť odře za 0-1 život (kovové zbroje = bez zranění), oběť držená v čelistech se zraní za 1-3 životy.

Chování a přesvědčení:

Útočí jako klasický vlk či pes, s přihlédnutím k jeho daleko vyšší síle, odolnosti a hlavně váze. Čehož si je při volbě své kořisti vědom. Na rozdíl od vlka z masa a kostí se často jedná o osamělého tvora, který proto nemůže lovit ve smečce, aˇč je k tomu smyslově i chováním uzpůsoben. Jako hlídač je schopný spolupráce (rozumí jazyku čaroděje, byl-li jím vyvolán) přiměřeně vašemu pojetí psa – rozumí jednoduchým příkazům (hledej, zabij, chyť, pusť, stůj, čekej , přines, …) a je možné, aby jednu rasu (skupinu ras) preferoval při plnění příkazů (hledej hobita, braň trpaslíka, pusť ho, zabij ho).

Kamenný vlk cítí kořist na vzdálenost čtvrt míle při bezvětří a jedné míle při příznivém větru. Zdá se to mnoho, ale proti živým je to výrazně méně. Proto má bonus na hledání čichem +40% k postřehu. Hraničář s ním při stopování má malou výhodu - jen cca +5%.

Sluch má vynikající, vyjádřený bonusem +50% k postřehu.

Zrak není špatný (normální postřeh), zato je barvoslepý. Dobře vidí v noci i ve tmě - postihy za boj v těchto podmínkách jsou o 2 menší.

Volný výskyt - pokud přesvědčení není určeno dějem, tak dle náhody 1k6:
• 1-5: neutrální (prožene, co se dá, chytne, pustí, ztratí zájem atd.),
• 6: zákonně zlé (zabije vše, co se před ním neschová, neuteče, neuplave nebo neuletí).

V okolí opuštěných chrámů i jako stráž chrámů a svatyň živých kultů - přesvědčení dle povahy kultu s přihlédnutím ke strážní roli.

Pokud se pohybuje po nějakém teritoriu, za jeho přirozenou hranici považuje vodu, kterou by nepřekročil bez ponoření čumáku.

Neplave, nelze ho utopit. Zcela ponořen ztuhne v sochu, dokud není vyloven/voda neopadne.

Poklady:

Zbytky toho, co zůstalo po předchozích obětech (nepodléhající vlivům počasí) – nezapočítává se do pokladu, který případně stráží.

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 12

author_nick:

Diskuze

 Uživatel úrovně 5

UnknowN: díky za přiměřené bodové a slovní hodnocení.
(ad. + životy připoměl Folcwine. Jsou tam, hned zarozsahem životaschopnosti). Já jsem čerpal z navyklých pravidel a hraní, podívat se do pravidel a citovat z nich jsi mne donutil až ty ;)
Folcwine: dtto
(opravdu jsem si vědom, že je to neprůlomové klišé ;), které vyjma zpracování nepřináší nic objevného)

Poznámka k výbušninám a spol.: ani většina z normálních rachejtlí tuto potvoru jen tak nezabije - ta nejsilnější na má sílu výbuchu v epicentru (tj. nutno se trefit) 240. Takže při ideálním zásahu potřebujete alespoň rachejtli 4. úrovně a na její výrobu 45 zlatých (srovnejte s cenami přestupů či zbraní).
Ohnivá hlína (přímá střelba, 6-11 životů, stačí na zabití obyvatele či skřeta) je na tom ještě hůř: musíte se trefit alespoň 14x (280 zl!!!). Myslím si, že 14 zásahů tímto pseudogranátem, když pominu fakt, že je to jednotlivcem v boji téměř neuskutečnitelné, docela odpovídá tomu, co napáchá a jak napáchá.

Co se táče magie, tak by měla stačit obecné pojetí:
K - magie (kouzleníka) proti magii (tvora)

Tuvy: Vlk kamenný je magický tvor z kamene, který je zranitelný ohnivými a výbušnými předměty a kouzly. Nikde netvrdím, že se ohněm/mrazem/blesky etc. drtí kámen na prach a písek. Stejně tak se ani u mne, ani v pravidlech neřeší, že tyto tvory zraňuje normální čepel zbraně a nic jí to nedělá (té čepeli). Nebo mi chceš tvrdit, že čepelí zbraně odsekáváš pláty kamene stejně, jako živého kusy masa?
Dím ti radu - neřeš to, ani pravidla to neřeší. Já při hře zohledňuju silné rány(příčina) popisy(následek), ty si to dělej, jak chceš.
Pokud s tím máš problém, nezbývá ti, než mi buď srazit hodnocení, nebo si při tisku přeškrtnout pár tříd zranitelnosti.

(Příklad: tvá čepel se zanořila do těla z kamene, trefila tenkou spáru a odštípla kus kamene na pěst velký ...)

Ps: lupič je B, nikoli A, jak jsem už napsal.

PPs: omlouvám se Sniperovi, pokud jsem něco opět podal, byť jinými slovy. Chápu to tak, že pokud mi lidé nerozumí, chyba je spíše v mém podání, než v jejich čtení.


 Uživatel úrovně 8

U díla prosím názory na dílo, případně základní obhajoba (ale jen pokud názor rozšiřuje,m ne pokud jej přeříkává jinak). Ale větší rozbor pravidel a kdo jak hraje, naštvanost nad hodnocením ostatních a podobné věci už si přesuňte ke stolům (a pokud na to vhodný nenajdete, klidně vám jej založím, má pošta je vášim žádostem otevřená).


 Uživatel úrovně 0

Nathaka: Pokud by šlo o úplně normální šutr, tak se dostaneš na útok na neživé předměty, pokud jde o magickou kamennou potvoru, tak je lepší ta zranitelnost (potvora se brání).
Argumentací na "zjednodušení" hry tím, že některá pravidla vynecháš můžeš zavrhnout klidně celá pravidla. Myslím, že ve výsledku vydělit udělené zranění 20ti je intelektuální úkon, kterého je schopen snad i žák 2. třídy základky (od 5. třídy řekněme bez toho, aby ho to zatěžovalo).
Při takové zranitelnosti dosáhneš přesně toho co jsi chtěl - dotyčná bestie bude zranitelná extrémními útoky (dračí dech).

T.


 Uživatel úrovně 1

Nesmysl, takové zlomkové varianty jsou k ničemu. Jakkoliv hrubý odhad poslouží lépe než počítání s tímhle. A stejně taková zranitelnost (zranitelnost kamene ohněm) nejde vyjádřit číslem, protože je příliš nepostihnutelná pravidly. Natož souhrným (tabulkovým) pro všechny ohně stejným. Pokud by to bylo v rámci zjednodušení, tak budiž, ale v čem ti hru zjednoduší zranitelnost G1/50, to mi není jasné.


 Uživatel úrovně 0

Natášku, my se ovšem přeme o několik písmenek (pokud jsem to pochopil vůbec správně) s Folcem i Zombiem různě navíc.
Tomu co jsi popsal by odpovídala zranitelnost G1/20 až G1/50 - k tomu ty zlomkové zranitelnosti jsou.
T.


 Uživatel úrovně 1

Jedna věc je oheň, druhá věc je žár. Faktem je, že působením tepla i kámen bude poškozen, pokud bude dost velké a/nebo působit dostatečnou dobu. Ovšem takové teploty se podle mě při ohnivých kouzlech a výbuších pyroforývch hraček nedosahuje, a pokud ano, tak na velmi krátkou dobu, za kterou kámen nijak výrazně neponičím. Takže se zranitelností ohněm u kamenné sochy též nesouhlasím a pro své osobní potřeby ji vyškrtnu.

Pochopil bych, kdyby sochu poškodil několikaminutový žár uvnitř pece či v ohništi, ale to už je výjimečná situace, kterou bych přes zranitelnost neřešil, spíš bych to rozetnul skrze svou (PJ-skou) autoritu a použil slovního popisu namísto hodu.

To naopak k chladu je kámen náchylnější, pokud vím, tam stačí menší rozdíl teplot, aby praskl či se stal křehčím a tedy snáze rozbitelným.

Tolik k vašemu přehnanému sporu o jedno písmenko.


 Uživatel úrovně 0

Hamster: Jde o to, že příšery se zranitelností "A" se mohou zranit vlastní činností - klasický případ pádu z výšky. V případě organické tkáně se zase lehce vyléčí, ale u kamenné potvory (ani zde) nic podobného nebylo popsáno. Pokud tedy lze pěstí kus toho vlka urazit, zákonitě musí ten samý kus být uražen, pokud dotyčné místo narazí třeba na strom/kámen/cokoliv. Zvláště "detaily" v podobě zubů a drápů by si tak vlk omlátil jakýmkoliv silnějším útokem na někoho v brnění.

UnknowN: Ten pojem je argument ad absurdum, ale zde použit nebyl.

Folcwine: Obhajoba účelovosti nad logikou je v tém podání hovadina. Sám se zamysli, co bys řekl na chyby typu "ohnivý mužíček zranitelný ohněm" - opravdu bys odpověděl - "vždyď to žádný kouzelník nebude zkoušet, tak to neřešte"???
Hlášky jako "kouzelník nemá důvod použít oheň...""... tak zranitelnost K neřešte" - co to je sakra za argument? To, že kouzelník nebude používat oheň snad omlouvá to, že tu Zombie přednesl šutr, který je ohněm zranitelný?

Od "redaktora" je takové vyjádření tím spíš zásadní problém, protože se předpokládá, že má být standardizujícím prvkem plně pravidel znalým a prosazujícím. Vím, že v tém případě to není nedostatek logiky či znalostí, takže to vnímám jako naschvál a na svou odpovědnost jej sankcionuji -1 rep.

Představa, že bych u svého díla našel komentář s hrubým obsahem "pravidla jsou kraviny, logika je nepotřebná, účel světí prostředky" od REDAKTORA mě totiž skoro děsí.

S pozdravem
T.


 Uživatel úrovně 5

Pro bojové hry zajímavá příšerka. Dobrý nápad s přídavnými životy, takže kouzla pracující se žvt jsou účinnější než průtoková zraňující.

Zvláštní útoky jako držení a povalení také jsou hodně nad průměrem DrD bestiáře.

Hlubší myšlenka, která by svět nějak ozvláštnila ani zaplnění díry zajímavou bestií není. Zpracování nadprůměrné, hodnotím ***.




Co se tu hodnotí jako chyby a nesourodosti s pravidly sice z jednoho pohledu nesourodosti jsou, ale pravidla sama o sobě sourodá nejsou. Takže jedna věc, která je dělána dle pravidel (dejme tomu PPZ) je konzistentní, al epodle pravidel PPP už třeba konzistentní není.

Většina chyb, co tu zazněněla jsou s prominutím kraviny, se stalem boje příšerky to nemá nic společného. Pravidla davají "účel" nad jednotnost - třeba takový Arogantní bojovník, Lemrouch či Dárosh jsou naprosto nepravidlové "bestie", u nich účel světí prostředky.

Hod na životy 8k8 +82? Proč ne, válečník to stejně celkem rychle rozseká a kouzelník bude aspoň muset použít něco jiného než blesky.
Kouzelník nemá důvod použít oheň nebo led a chodci to zase tak moc nepomůže, takže G a K zranitelnosti neřešit.
A/4 se také řeší zbytečně - lupič beze zbraně je beztak zranitelnost B, ale oproti kouzelníkovi bijci beze zbraně lupič má jen dvě výhody - vícenásobné útoky a vyšší OZ (vlk kamenný není humanoid).
B mohlo být sníženo, ale na dané úrovni většinou už válečník něco magického má, takže opět není pořádně co řešit.
Váha pravidlově nic neznamená, pouze past na srážení.

Docela se ještě divím, že tolik lidí baví se žďárat v pravidlovost bestiáře DrD. To u tak nekonzistentního systému ani nejde. Chcete konzistentnost s pravidly? Pište/kritizujte bestiář pro DnD...


 Uživatel úrovně 8

Hamster: Já to pochopil tak, že Tuvy srovnává sílu úderu pěstí se silou, s jakou o sebe a o zem při běhu mlátí šedesát kilo kamení, a že by se tedy divil, pokud by si tento tvor za těchto podmínek při běhu, skocích apod. neulámal pracky (a jiné vyčnívající kousky)... A taky mám pocit, že to bylo trochu "zdůraznění přeháněním" (Myslím, že je pro to dokonce nějaký odborný geometrický výraz...).

Ale mohl jsem to pochopit špatně, takže stejně radši počkej na Tuvyho vlastní vyjádření :-)


 Uživatel úrovně 8

Tuvy:
"že pokud ho lupič rozeká pěstmi, tak by se milý vlk rozsekat fyzikálně sám svými útoky" - mohl by si to prosím vysvětlit?