Dračí Doupě [ http://www.dracidoupe.cz ]
Rubrika: Alchymistické předměty
  
  

Ebenové dřívko 

Počet hvězdiček: 4
Skupina:Ostatní
Magenergie:10 magů
Suroviny:15 zl.
Základ:ebenová špejle (5zl)
Trvání:3 směny
Výroba:10 kol
Magy/den0
Autor: Ascella
Popis:

Ebenové dřívko je špejle o velikosti krbové zápalky. K jeho výrobě lze použít odpad vzniklý při výrobě ebenové hůlky. Obdobně jako ebenová hůlka chrání nositele před magickými útoky, ovšem jedná se o předmět jednorázový, který poskytuje pouhou ochranu a to nikoli naprostou.

Nositel ebenového dřívka jej aktivuje rozlomením. Od té chvíle po dobu 3 směn je chráněn proti veškeré zraňující magii ať je cílena na osobu či plochu. Ochrana se vztahuje proti kouzelnickým kouzlům ubírajícím životy, nikoli typu Dotyk upíra, které zraňují jiné atributy. Dřívko učiní tělo nositele šástečně rezistentní vůči zranění magií: způsobí pohlcení části poškození, které by měl nositel utrpět.

Dřívko má tři stupně výroby, z nichž každý stojí o deset magů a deset zlatých v surovinách více, než ten předchozí. Zvyšovat kvalitu dřívka se alchymista učí postupně. Od 1. úrovně může vyrábět dřívko I., od 3. úrovně dřívko II., od 5. úrovně dřívko III.

V závislosti na své kvalitě pohltí určitý poměr z celkového utrpěného zranění magií:
I.: 0 + k3 (k6/2) x 10%, tj. 10-30%
II.: 1 + k3 (k6/2) x 10%, tj. 20-40%
III: 2 + k3 (k6/2) x 10%, tj. 30-50%

Utrpěné zranění se zaokrouhluje nahoru, ale aktivované dřívko vždy pohltí poranění alespoň za jeden život.

Př: Nositel ebenového dřívka I. je terčem útoku černým bleskem, který by jej měl zranit za 50 životů. Hodí si, kolik % poranění pohltí ochrana dřívkem, má šanci na odolání 10-30%. Hodí na k6 4, to znamená 2 na k3. Dřívko mu uchrání 20% utrpěného poranění, to z 50 znamená 10 životů. Je zraněn pouze za 40.
Kdyby použil dřívko III., znamenalo by to při stejném hodu, že uchrání 40% životů, to znamená 20. Byl by zraněn za 30.

Dřívko lze rozlomit před očekávanou bitvou. Použití v bitvě vyžaduje 1 kolo, či 2 akce jiná činnost v RSS, pokud je uklizeno. Pokud je umístěno tak, že jej lze rozlomit bez složitého vytahování, lze jej aktivovat během jedné akce jiná činnost.

Při interakci s jinými magickými ochranami se ebenové dřívko počítá vždy jako poslední. Tj. nejprve se započítají veškeré jiné ochrany, které mohou ovlivnit zásah kouzlem, až pokud jimi něco projde, výsledek se snižuje o působení dřívka.

Výhody

  • Pasivní ochrana pohybující se po aktivaci s nositelem – netřeba hopsat a skákat pro zachycení blesků jako u ebenové hůlky, stejně je možno se libovolně pohybovat aniž by se opustila nějaká chráněná oblast pomocí kouzel zastavující magii či svitkem Ochrana před kouzly.
  • Ochrana není ultimátní – nedegraduje kouzelníky, kouzlo vždy nějaké zranění způsobí, na druhou stranu se nejedná o pouhý hod proti pasti „všechno nebo nic“, nositel musí se zraněním počítat a připravit se na ně, není zaskočen, když u běžných pravidlových ochran typu Magického zrcadla kouzlo projde.
  • Redukuje zranění všemi druhy magického poranění včetně plošných kouzel.
  • Jednodušší mechanismus než Ochrana před kouzly nebo Magické zrcadlo – není třeba znát hodnotu sesílací magenergie nepřátelského kouzla, ani případnou úroveň pro ochrany založené na jejich rozdílu – projde/neprojde.
  • Jde o předmět, kterým se může chránit i nepřítel družiny, aniž by to naprosto znemožnilo kouzelníka.
Nevýhody
  • Jednorázový předmět, který je nutno aktivovat, aby poskytoval ochranu oproti 10 letům trvání Ebenové hůlky, nebo celodennosti Magického zrcadla.
  • Ochrana není naprostá – vždy se nějaké zranění utrpí.

Předmět vyvíjen diskuzí herní skupiny, následně testován a vyvažován v praxi do této podoby. Ve vývoji "trvalá" verze.