Dračí Doupě [ http://www.dracidoupe.cz ]
Rubrika: Alchymistické předměty
  
  

Pyroforovy hračky 

Počet hvězdiček: 5
Skupina:Výbušniny
Magenergie:0 magů
Suroviny:0 zl.
Základ:viz níže
Nalezení:viz níže
Trvání:viz níže
Výroba:viz níže
Nebezpečnost:viz níže
Síla:viz níže
Barva/chuť/zápach:viz níže
Magy/den0
Autor: Dakeyras
Popis:toto dílo má za úkol rozšířit interaktivitu pyrofora a dát mu tak naději, že jej hráči budou volit, protože do teď je v podstatě jedinou rozumnou volbou theurg.

Výbušný jíl

magenergie 5 magů
suroviny 40 zl
základ jíl (10 mn) a olej ( 0.1 čtvrtky )
trvání ihned
výroba 10 kol
množství 12 mn
síla 12/2/1

K výrobě je třeba pěkná mazlavá jílovitá zemina a olej, které se promísí ještě s magenergií , výsledné množství je 12 mn. Výbušný jíl je podobný ohnivé hlíně, jen nefunguje jako vrhací výbušnina, ale jako výbušnina pro přesnou práci. Ale pozor, je velmi nestálá. Životnost výbušného jílu je 1k6+6 dní, ale musí být uchován ve vodě. Nejčastěji se přechovává v páleném glazovaném hrníčku s voskovým uzávěrem, který se dá odtrhnout a pak zase vrátit a teplem zpět zatavit. Cena hrníčku je 2 st.

Vybuchuje, když usychá, nebo dojde ke střetu s ohněm (logicky rychlejší usychání), výbuch se ale nespouští mechanickou cestou. Pro delší práci s Jílem je tedy třeba udržovat jej vlhký. Čas od vyjmutí z vody po výbuch bývá 2-5 kol za běžných podmínek (20°C a mírný pohyb vzduchu), ale ty se mohou měnit dle okolí oběma směry. Jinak to bude na rozpálené větrné poušti a jinak v zatuchlé vlhké jeskyni.

A jak jej použít? Jíl má tu výhodu, že jej lze dělit na menší části (Pyrofor tak může použít jen polovinu, třetinu, čtvrtinu, šestinu i dvanáctinu). Může být použit třeba na odstranění zámku dveří, kdy jej nacpete dovnitř a počkáte až uschne a roztrhne zámek, nebo jej namačkáte do spár u mříží. Také tu je možnost jíl použít jak výbušninu, co se k terči přichytí a neodrazí se. Atributy pro hod: SZ 0 a nezpůsobuje zranění - úspěšný útok znamená zásah nepřítele.

Síla otevřeného výbuchu není nijak velkolepá, ale tato výbušnina je určena k výbuchům v těsných prostorách (aneb petarda na otevřené dlani vás jen popálí, ta stejná petarda v sevřené pěsti vám utrhne prsty).

Čistič

magenergie 2 (4) magů
suroviny 1 (50) zl
základ sůl
trvání ihned
výroba 1 směna doma; 1 hodina "venku"
množství 1 mn
barva, chuť, zápach 0/20/0

Jedná se o prášek, který po vhození do tekutiny, jež je založena na vodě, vyvolá bublavou reakci a vodu vyčistí na pitnou vodu. Znečišťující prvky se buď vypaří, pokud se jednalo o tekuté prvky, nebo se vysráží na dně, podobně jako soc z kávy. Pokud se nerozmíchá, tak tam zůstane a voda se dá vypít. Tento přípravek si poradí s přírodními znečišťujícími prvky v základní verzi a v silnější i s magickými jedy, jejichž výrobní magenergie nepřesahuje výrobní hodnotu čističe. Jednou z nevýhod tohoto přípravku je, že mění alkohol zpět na vodu, či vyčistí kávu, čaj a podobné nápoje. Množství odpovídá vyčištění jedné čtvrtky vody. Hodnoty nápadnosti jsou pro vyčištěnou vodu, která chutná lehce slaně a kysele. Této chuti se dá zbavit po převaření.

Přípravek je vhodný na vyčištění vody z bahnitého potoku, či jezera, nebo nejistoty nezávadnosti vody v přírodě, vylepšená varianta i jako prevence proti jedům.

Tekutý kámen

magenergie 10 magů
suroviny 10 zl
základ na jemno rozdrcený kámen
trvání 1 kolo
výroba 1 směna doma; 1 hodina "venku
množství 1 flakónek
barva, chuť, zápach: 100/80/10
síla Sil - 8 (až 14) - odtrhnutí/neodtrhnutí

Jedná se o kapalinu barvy kamene, ze kterého vznikl. Po styku se vzduchem začne po krátkém okamžiku bouřlivá vypěňovací reakce, která vede ke ztuhnutí na pórovitý kámen (tekutiny jím protečou, ale může výrazně zpomalit průtok. Objem po vypěnění je přibližně desetinásobný proti obsahu původní tekutiny. Kámen má pórovitou strukturu a není těžké jej rozbít, stačí i silnější rány pěstí či kopy, ale pozor, ačkoliv z venku vypadá kámen hladce, uvnitř po rozbití struktury je plno jako žiletka ostrých hran. Protože má tato hmota značnou hustotu vypěňuje snadno i dolů, kde se dobře ukotvuje k podkladu, pokud je to možné. Pokud je postava zasažena je past 8 + kladný rozdíl mezi hodem na útok a obranu, až do hodnoty 14 - maximální hodnota zachycení dosažitelné i při klidné práci. Je také třeba dbát na to, že kámen může držet cíl, ale nemusí držet se již tak pevně podkladu, jako třeba písek, suť, hlína, nebo naopak velmi hladké sklo, ke kterému nijak příliš neulpí. Případně se nemusí vůbec dostat k podkladu a může jít o zachycení protivníka jako do sádrového krunýře - znemožnit boj, nebo nahradit znehybnění pomocí dlahy u zraněného.

Uvedené hodnoty jsou pro jednu čtvrtku lektvaru, ale není problém jej vyrábět v násobném množství, třeba při obléhání, pro tvorbu zátaras. Tento lektvar je použitelný k zachycení nepřítele, ale i třeba provizorním konstrukčním řešením, blokování dveří.

Zpevnění: flakónek/láhev

magenergie 1 nebo 2 magů
suroviny 1 nebo 2 st
základ flakónek/láhev
trvání stálé
výroba 1 nebo 2 směny, doma

Jedná se o úpravu flakónků a láhví se zpevněnou strukturou. Jsou vhodné hlavně pro vytváření směrových výbuchů (ve směru hrdla pod úhlem 60° 2x větší síla, a všechny ostatní směry poloviční) nebo pokud potřebujeme, aby se flakónek, či láhev okamžitě nerozbila, ale třeba poskakovala chvíli vpřed (spodním hodem, kanalizačním potrubím atd), ale také pro přechování tekutin u kterých nechceme, aby se rozbily při přenosu. Sklo získá stříbřitý nádech a zhoršuje pravděpodobnost vizuálního rozpoznání tekutiny uvnitř na polovinu.

Lahvové a Flakónkové výbušniny

Základem pro všechny tyto výbušniny je:

Ohnivá tinktura

magenergie 0
suroviny 40 zl
základ Líh, Oleje, Ropa (vyskytuje-li se), hořlavé plyny
trvání 1 měsíc / 1 směna
výroba 1 den, doma
množství 4 čtvrtky
barva, chuť, zápach 5/80(5)/40(10)

Ohnivá tinktura je bezpečná tekutina , které nehrozí žádné samovolné vzplanutí a má slabou hořlavost - oheň s ní neuhasíte, ale ani nepřiživíte. Délka trvání použitelnosti je 1 měsíc pokud je neprodyšně uzavřená v nějaké nádobě. Je-li volně na vzduchu, její schopnosti do 1 směny mizí a zbývá jen tekutina.

Na pohled je to kapalina čirá s chutí hlavně po lihu a příměsí ostatních látek (oleje, extrakty z ropy či plynů, dle výskytu těchto látek ve světě), stejně tak vůní. Je tak snadněji poznatelná, ale pokud se omylem smíchá s hodně tvrdým alkoholem, rozpoznatelnost značně klesá (hodnoty rozpoznatelnosti v závorce) pro výraznou shodu s hlavní látkou - lihem.

Při požití má následky jako hodně tvrdý alkohol. Není primárně jedovatá (obzvláště pokud jste zastánci tvrzení, že líh není jed, i když je), ale může způsobit těžkou opilost, pomatení smyslů, následná kocovina kvůli příměsovým látkám je ještě horší, předávkování způsobí i smrt. Následky se mohou lišit podle toho jak velký pijan je ten, co tuto látku požil. Následky tedy DÚPJ a situace, případně inspirace v Alkoholových pravidlech od UnkowNa v rozvoji DrD.

Příprava těchto bomb:

Nejedná se o lučbu, jen pouhé smíchání látek. Do láhve či flakónku se vlije Ohnivá tinktura a smíchá se magenergii a špetkou dalšího základu. Zašpuntuje se a hodí. Jak jednoduché, že? Ale zkuste to provádět pod nátlakem boje, mnohdy za špatného osvětlení a odhadujte správné množství, čeho tam dáváte. A moc nerozlévejte, plýtváte tak cenné suroviny. Výbušniny mají trvanlivost 1k6+4 kol (je třeba počítat ještě 1 kolo na hození). Začátek se počítá od začátku přípravy výbušniny, tedy velmi opatrný pyrofor nemusí stihnout ani dokončit přípravu.

Past na vytvoření správného mixu: Obr ~ 11 ~ správný lektvar/něco se pokazilo*

  • síla pasti se zmenšuje o 1 za každé kolo navíc, které je postava ochotna se věnovat přípravě této výbušniny. (základ je 1 kolo pro flakónek)
  • síla pasti se zmenšuje o 1 za každé 2 úrovně Pyrofora od 6. úrovně (8., 10.,…)
  • síla pasti se zmenší o 2 při tvorbě láhvové bomby (větší hrdlo) ale stoupá základní doba přípravy na 2 kola (větší množství na nalití a smíchání)
  • síla pasti může stoupat při práci za ztížených podmínek, jako je hluk, slabé světlo, strach o přátele,… DÚPJ

* Protože do pasti se započítává vše kolem přípravy, mohou být neúspěchem různé situace. Pyrofor může namíchat třeba správný lektvar, ale spotřebovat X-násobně víc materiálu, protože se mu třásly ruce a rozlil to, může mu to bouchnout přímo v rukách, udělat nefunkční výbušninu, jinou výbušninu (horších, či nežádaných vlastností, ale třeba i lepší, jen si nepamatuje, jak ji vytvořil a neplánovaně větší výbuch může zranit i přátele).

Příklad: Pyrofor na 10. úrovni se rozhodne udělat jednu výbušnou směs do flakónku. PJ si hodí kostkou a padne mu 3, což dává celkem 7 kol na to, než by směs samovolně vybuchla. Pokud se rozhodne udělat tuto výbušninu za 1 kolo, musí přehodit past - 9 ( 11 - 2 za úrovně). Pokud se tomu rozhodne věnovat 4 kola, protože víc si netroufá, když neví, jak dlouho vydrží, než by mu bouchnula v rukách, síla pasti by klesla na 6 (11 -2 za úrovně - 3 za čas). Kdyby toto chtěl provést s la hvovou bombou, bude past 5 (11 - 2 za úrovně - 2 za čas - 2 za láhvovou bombu)

Hráč si při používání těchto výbušnin musí vést novou položku a to je právě "Ohnivá tinktura". Poměr je: 1 měch = 4 čtvrtky = 4 láhve = 40 flakónků.

magenergie a suroviny jsou zapsány v množství pro flakónek. Pro láhev je tedy nutné vynásobit výrobní suroviny deseti.

Ohnivý výbušný mix

magenergie 4 magů
suroviny 2 zl
základ Ohnivá tinktura, síra
trvání ihned
výroba viz výše
barva, chuť, zápach 80/90/90
síla 10/2 flakónek; 30/6/1 láhev

Tento mix byl základem, na který Lavian přišel a od kterého se odpíchly při tvorbě všechny další. Nahrazuje ohnivou hlínu a bombu větší silou i přenositelností. Tekutina je žlutozelená, s chutí a zápachem po síře. Vybuchuje v žhavou ohnivou kouli po roztříštění nádoby, nebo po uplynutí trvanlivosti.

Omračující výbušný mix

magenergie 4 magů
suroviny 2 zl
základ Ohnivá tinktura, voda
trvání ihned
výroba viz výše
barva, chuť, zápach 5/70/30
síla 10/2 flakónek; 30/6/1 láhev

Tato varianta samo zřejmě vznikla omylem, když se při výuce popletlo pár lahví a student omylem místo p o ohnivé tinktuře sáhl pro vodu, když chtěl dolít na správné množství. Pyroforové se dohadují, zdali voda potlačuje ohnivé schopnosti, nebo zdali se jedná o prudké spojení vody s ohněm. Pravdou je, že vzniká velmi účinná omračující bomba - zraňuje jen stínově.

Tlakový implozivní mix

magenergie 4 magů
suroviny 2 zl
základ Ohnivá tinktura + něco
trvání ihned
výroba viz výše
barva, chuť, zápach -/-/-
síla 10/2 flakónek; 30/6/1 láhev

Místo exploze tlaku se vytváří imploze o stejné síle, jen opačným směrem. Tlaková bomba umí dech vyrazit, implozivní jej zase vytrhnout. Ve vlhkém prostředí dokonce dostředivý tlak způsobuje vysrážení vlhkosti. Taky způsobuje chvilkový nedostatek vzduchu, čehož se začalo využívat k hašení požárů, kterých není na pyroforských školách nouze.

Pekelný oheň

magenergie 4 magů
suroviny4 zl
základ Ohnivá tinktura, olej
trvání ihned
výroba viz výše
barva, chuť, zápach 50/50/50
síla

Tekutina podobná oleji, jen se sytě červenou barvou podobnou vínu, s chutí a vůní oleje a lihu. Po rozbití nevybouchne, dokonce ani nevzplane, ale jedná se o látku velice hořlavou s hořlavostí 99%. Zajímavostí této látky je, že je naopak velmi stálá a své vlastnosti si zachová i několik let. Hoří 1k6+5 kol a zraňuje za 1k6+5 životů. Jeho velkou zvláštností ale je, že voda jej nehasí, ale přiživuje. Flakónek vystačí na louži v průměru 10 coulů a postava je zraňována jen při přímém zasažení (vhodná na propálení jen určité oblasti), láhev se rozleje přibližně do jednoho sáhu a je zraněn každý na daném sáhu. Při nalití vody do tohoto ohně následuje ohnivý výbuch s parametry: 1k6 životů u flakónkového množství a 12/4/1 u láhvového.

Ohnivý trhací mix

magenergie 6 magů
suroviny 10 zl
základželezné špony
trvání ihned
výroba viz výše
barva, chuť, zápach 100/80/80
síla 6/1 oheň + 8/2/1 špony - flakónek; 18/4/2/1 oheň + 24/12/4/2/1

Tato výbušnina je v mnoha civilizovaných zemích zakázaná, pro její drsné účinky. Krom poranění ohněm ještě do okolí vyvrhuje kovové špony, které trhají, oslepují a ničí morálku. Zranění šponami je sníženo o 3*KZ zbroje. Nekovové zbroje jsou ale ničeny a to o "sílu úderu/6" - kožená zbroj zasažena výbuchem 8 už bude mít KZ jen 2 a po výbuchu o síle 24 bude zcela zničena. Zbroje s démonem nejsou ničeny vůbec. Je možné vytvořit i verzi bez ohně, fungující jen na tlaku o stejné síle výbuchu jen stínové zranění + stejně silné zranění šponami, pro místa kde oheň není vhodný (dřevěný interiér, spousta hořlavin kolem).


Vybrané otázky a odpovědi

není 2 - 5 kol u výbušného jílu málo? Detailní práce může trvat déle.

Jedná se hlavně o dobu, potřebnou pr o odklizení se do bezpečné vzdálenosti. Při práci se hlína může vlhčit a tak s ní pracovat i hodinu.

Co když vysypu čistič do jiné magické kapaliny než jed?

Radil bych zachovat se dle pravidel. Pokud je to kapalina slabší, tak ji změní na vodu (u červeného kříže tedy prvně na víno a pak z vína na vodu). Pokud je základem kapalina neobsahující vodu (rtuť, olej) nemělo by se stát nic.

Když hodím tekutý kámen na obličej, udusí se oběť?

Protože jde o částečně prodyšnou látku, doporučil bych použít pravidla pro dušení/topení a zdvojnásobit časy, nebo snížit past. Pokud ale postava není zachráněna nějak jinak, tak by se po čase asi udusit měla.

Jak pevné je zpevnění flakónku/láhve?

Asi jako ve slavné scéně ve filmu Pelíšky, ale trošku přesněji dodám: nerozbije se volně puštěná z 1,5 sáhu výšky naplněná obsahem při dopadu na kámen.

U výbušných flakónků a láhví, není to dost omezené velikostí? flakónek mi přijde málo, láhev zase hodně.

Je to napasováno na základní předměty z pravidel, ale věřím, že nebude problém si ve městě pořídit nádobky různých objemů. A hrdel, čímž si můžete upravit i past na smíchání.

A co když objem potřebuji zachovat, ale zvětšit, či zmenšit účinek?

Tak vyrobit koncentrát. Není o něm sice zmínka, ale určitě nebude problém, říct, že používáte více magenergie a surovin na silnější množství. Ale měli by tyto hodnoty být vyšší, než prostý násobek účinnosti, jako doplatek za chybějící ohnivou tinkturu. Také pozor na sílu. Protože jde prostorové výbuchy, neměla by se síla výbuchu získat jen prostým vynásobením, ale je třeba započítat i rozšíření výbuchu. Rozdíl mezi flakonkem je třeba desetinásobek, ale nárůst čísel je jen trojnásobný, k tomu je ale třeba potřeba připočítat nárůst do stran. Jednotlivé okruhy mají počty hexů: 1/6/12/18/24/...


Zvláštní a velké poděkování: Ascella a Sccion. Další poděkování: kamerask