Dračí Doupě [ http://www.dracidoupe.cz ]
Rubrika: Alchymistické předměty
  
  

Lektvar Ohňonoše 

Počet hvězdiček: 5
Skupina:Lektvary
Magenergie:1 magů
Suroviny:2 zl.
Základ:Kovový prach, Fluorit (Akvamarín, Olivín, Granát)
Nalezení:Běžné
Trvání:6, 12, 24 směn
Výroba:1 kolo, 3 kola, 1 směna
Barva/chuť/zápach:70/90/30
Magy/den0
Autor: anarion
Popis:

Už se vám někdy stalo, že vám zhasla poslední pochodeň v kryptě plné nepřátel? Nezoufejte dobrozdruzi! S lektvarem Ohňonoše už vás tma nikde nepřekvapí!

Lektvar Ohňonoše je zašedlá kapalina s jemným zápachem po železe a silnou železitou příchutí s hořlavostí, jakou má obyčejný olej. Slouží k prodloužení hoření zápalných zdrojů světla (pochodeň, lucerna) dle síly lektvaru o 6 až 24 směn. K získání účinku lektvaru je zapotřebí jej přimíchat k hořlavé směsi či jím přímo polít pochodeň ještě před zapálením. Takto upravený oheň má ovšem shodné všechny ostatní vlastnosti s obyčejným ohněm.

Sílu lektvaru určuje doba jeho trvání. Viz následující tabulka:

MagenergieTrváníVýroba
1 mag6 směn1 kolo
2 magy12 směn3 kola
3 magy24 směn1 směna
Výroba:

Nejdříve alchymista smíchá železný prášek s jakoukoli hořlavou tekutinou (olej, líh, petrolej) a za občasného míchání postupně přidává magenergii. Železný prášek může být z jakéhokoliv kovu a dá se sehnat kdekoliv, kde se kovoobrábí: kovář, zámečník, zlatník...

Bonusy:

Pro marnotratné a snobské dobrodruhy (a že jich není málo) alchymisti vymysleli dražší a pompéznější variantu tohoto lektvaru. Pokud se do kovového prášku přimíchá drahý kámen, světlo vydávané tímto lektvarem chytí jeho barvu. Pro základní barvy (modrá, zelená, červená) a jejich jemný nádech se používá levná varianta polodrahokamu a to Fluorit (lidově Kazivec). Pro syté a hutné barvy se většinou sahá po dražších variantách polodrahokamů až drahokamů. Kupříkladu: Akvamarín (modrá), Olivín (Zelená), Granát (Červená). Tyto drahokamy oheň pouze zabarví a nepropůjčují mu žádné jiné vlastnosti. Je to opravdu pouze snobská varianta pro marnotratné dobrodruhy. Cenu polodrahokamu/drahokamu uváží PJ dle druhu a velikosti.

Poznámka:

Pokud alchymista přimíchá do lektvaru více magenergie, světlo prosvítí i prostor zatemnělý magickou tmou. Jinak vlastnosti ohně i doba hoření zůstávají stejné dle tabulky. Manová náročnost lektvaru se ovšem zvedne na: 5, 10 a 15 magů.


Poděkování patří uživatelům: Nikdo, Sccion a UnknowN za věcné rady v Moudré Sově. Děkuji Vám.