Dračí Doupě [ http://www.dracidoupe.cz ] | |||||||||||||
Rubrika: Alchymistické předměty | |||||||||||||
Lektvar Ohňonoše |
|||||||||||||
Počet hvězdiček: 5 | |||||||||||||
Skupina: | Lektvary | ||||||||||||
Magenergie: | 1 magů | ||||||||||||
Suroviny: | 2 zl. | ||||||||||||
Základ: | Kovový prach, Fluorit (Akvamarín, Olivín, Granát) | ||||||||||||
Nalezení: | Běžné | ||||||||||||
Trvání: | 6, 12, 24 směn | ||||||||||||
Výroba: | 1 kolo, 3 kola, 1 směna | ||||||||||||
Barva/chuť/zápach: | 70/90/30 | ||||||||||||
Magy/den | 0 | ||||||||||||
Autor: | anarion | ||||||||||||
Popis: | Už se vám někdy stalo, že vám zhasla poslední pochodeň v kryptě plné nepřátel? Nezoufejte dobrozdruzi! S lektvarem Ohňonoše už vás tma nikde nepřekvapí! Lektvar Ohňonoše je zašedlá kapalina s jemným zápachem po železe a silnou železitou příchutí s hořlavostí, jakou má obyčejný olej. Slouží k prodloužení hoření zápalných zdrojů světla (pochodeň, lucerna) dle síly lektvaru o 6 až 24 směn. K získání účinku lektvaru je zapotřebí jej přimíchat k hořlavé směsi či jím přímo polít pochodeň ještě před zapálením. Takto upravený oheň má ovšem shodné všechny ostatní vlastnosti s obyčejným ohněm. Sílu lektvaru určuje doba jeho trvání. Viz následující tabulka:
Nejdříve alchymista smíchá železný prášek s jakoukoli hořlavou tekutinou (olej, líh, petrolej) a za občasného míchání postupně přidává magenergii. Železný prášek může být z jakéhokoliv kovu a dá se sehnat kdekoliv, kde se kovoobrábí: kovář, zámečník, zlatník... Bonusy:Pro marnotratné a snobské dobrodruhy (a že jich není málo) alchymisti vymysleli dražší a pompéznější variantu tohoto lektvaru. Pokud se do kovového prášku přimíchá drahý kámen, světlo vydávané tímto lektvarem chytí jeho barvu. Pro základní barvy (modrá, zelená, červená) a jejich jemný nádech se používá levná varianta polodrahokamu a to Fluorit (lidově Kazivec). Pro syté a hutné barvy se většinou sahá po dražších variantách polodrahokamů až drahokamů. Kupříkladu: Akvamarín (modrá), Olivín (Zelená), Granát (Červená). Tyto drahokamy oheň pouze zabarví a nepropůjčují mu žádné jiné vlastnosti. Je to opravdu pouze snobská varianta pro marnotratné dobrodruhy. Cenu polodrahokamu/drahokamu uváží PJ dle druhu a velikosti. Poznámka:Pokud alchymista přimíchá do lektvaru více magenergie, světlo prosvítí i prostor zatemnělý magickou tmou. Jinak vlastnosti ohně i doba hoření zůstávají stejné dle tabulky. Manová náročnost lektvaru se ovšem zvedne na: 5, 10 a 15 magů. Poděkování patří uživatelům: Nikdo, Sccion a UnknowN za věcné rady v Moudré Sově. Děkuji Vám. |